Jon brogan "thug" edit

Jon brogan "thug" edit
Fan nu får ni lugna ner er. Blir ju bara komiskt när alla börjar dissa Wester. Såna där rena angrepp blir ju bara rolig läsning haha.

Nåväl, nån skrev nåt om att Brogans stil va Level 1 å Wester va MSP mm.
Men det jag sett av Brogan är han mil ifrån de bästa Level 1 åkarna, både åkning och stilmässigt. Jag menar de åkare som kommit in okända eller varit med i Superunknown ( blev lite kul det där) och fått en plats på Level 1 teamet är så mycket roligare att se på.
Kolla på Realtime, där Wiley drar bland det sjukaste jag sett i ett BC-hopp, han är ju i det närmaste okänd.

Ahmet Dadali har ju en av hela skidscenens skönaste stilar och stompar ändå sönder allt.

Både Mike Hornbeck och Mike Clark kommer ju från Superunknown och känns nivåer högre.

Aja kan fortsätta ett tag men känns onödigt. Brogan är såklart grym i parken, det är det inget snack om men alla som säger att han är så nyskapande borde ju ta sig en funderare. Dadali drog ju allt Brogan gör 05/06, på handrails dessutom.

Jon brogan "thug" edit
Hahaha, herregud. Kan inte alla hormonstinna 12-åringar slå sönder deras isolerande och amerikaniserande bubblor, och börja inse att man inte behöver vara en "h8are" för att man uttrycker en annan åsikt än vad man själv står för? Och vad fan gör man när man "h8ar"? Har det svenska språket blivit så otroligt ointressant och fattigt att vi ska börja använda amerikanska uttryck blandade med mattematiska tecken? Jag tycker personligen att det är tragiskt att se hur sveriges framtid tar åt sig alltmer från det stora landet i väst, speciellt när detta land är ett så pass stort skämt i alltför många anseenden. (OBS! Snälla, bara för att jag tycker det, kalla mig inte h8er!!!)

Och till ämnet om Brogan vs. Wester. Jag tror nog att Jacob också skulle kunna se bajsnödig ut i försök till afterbang när han landat sina dubbelcork 12or om han vill det. Men det vill han tack och lov inte.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
rasmusericson sa:
Jag tycker Brogan landar fult. Det ser inte alls ut att vara chill? stomp kommer när det kommer. Det ser ju ut som han spänner hela kroppen när han ska landa. Nej stomp för mig är när man ser att åkaren inte tänker på det. bara glider iväg...

Som exempel på en riktigt skön landning enligt MIG så 15:05 in i secondhands. Och där gör Sebastian endå en 900 med STIL!
Detta är mina åsikter och jag tycker även Sebastian_p har sjukt rätt!

Godnatt!
rasmus
Håller med där. Tycker också att hans landningar ser alldeles för ansträngda ut (Precis som Wallisch), man ser verkligen hur han trycker ner benen och försöker se avslappnad ut fast det bara ser fult ut, de så kallade "rideawaysen" är ju skapligt fula de också. Näe, en landning ska se helt oansträng ut så man verkligen ser att åkaren har kontroll. Kolla på Tanner Rainville - där har ni stil!

Jon brogan "thug" edit
Rolig läsning,

Dock förstår jag inte när jacob wester blev en sån bitch!
"han kan inte åka" Tycker på något sätt att man är en dålig förebild då även om nu jon Brogan kommit långt i sin åkning, Men det är väll inte just mot jon jag syftar på heller. För jag tycker det är dålig attityd, En förebild ska inte säga. HAN KAN INTE ÅKA.

Och som Jeppenator sa:
Henrik Harlaut KAN verkligen åka, men kör rideawayz. Suger han? hmm NAAAAH va!

Tror inte Jon's rideawayz har så mycket om hurvida han kan åka att göra lr inte.
VI kan ju be jon att filma när han åker ett alpint åk så kan vi avgöra der sen.

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
brogan kan ju åka skidor förfasen, men han väljer ju att landa och köra sina rideaway's bara för att han tycker de är snyggare

tror inte att han skulle ha några som helst problem i ett stort stepdown bc hopp faktiskt.. då är de ju bara att landa på ett annat sätt..

brogan har stil, å de är nått som är väldigt få duktiga skidåkare har.
oftast säger man ju "han är bra" när han kan göra galna trick, men brogan behöver inte ha dubbelcork 12an, han kör på stil. och det var väl det som alla predikade om i forumet för ett tag sen att de var viktigare?

när jon började med dubbels.. då gick ju snacket om "man ska kunna vinna på ett snyggt trick" och inte på ett galet.

där ligger ju brogan LÅÅÅÅNG före dom flesta
/jeppe
word up

Jon brogan "thug" edit
Aspebo sa:
Utter sa:
Aspebo sa:
ska vi se nu, började åka när jag var typ 3, alltså 12år, åker varje vanlig vecka 5dar, varje dag på lov, det blir ganska mycket
Ja, alltså ungefär hälften av mina år. Tro mig när jag säger att erfarenhet spelar roll.
men då så har jag ju också åkt alpint 11 av dom åren, vilket ger mig ganska mycket erfarenhet
Tveksamt att du började åka portar vid 4 års ålder, men men...
Man skulle kunna påstå att jag har åkt alpint också. (Skidgymnasium, tävlat många år internationellt etc) Men det känns ganska meningslöst att mäta erfarenhet med dig, det är bara att inse att du är 12 år efter.

Nån vis man sa en gång att man ska "pick your battles", detta är en typisk sån situation.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Jag tkr att det är bra att det ändå finns en sådan bredd av olika sorters stilar. Nu ser ju iofs alla jibbers nästan likadana ut men om alla skulle landa likadant, åka in mot hoppet likadant, hoppa likadant etc så skulle skidåkning som åskådarsport suga pung, vilket den i dagsläget inte gör.

Så jag bryr mig inte om hur brogan landar, jag tkr dock att det ser aningen obekvämt ut

/ac

Jon brogan "thug" edit
Setermannen sa:
jeppenator sa:
brogan kan ju åka skidor förfasen, men han väljer ju att landa och köra sina rideaway's bara för att han tycker de är snyggare

tror inte att han skulle ha några som helst problem i ett stort stepdown bc hopp faktiskt.. då är de ju bara att landa på ett annat sätt..

oftast säger man ju "han är bra" när han kan göra galna trick, men brogan behöver inte ha dubbelcork 12an, han kör på stil. och det var väl det som alla predikade om i forumet för ett tag sen att de var viktigare?

när jon började med dubbels.. då gick ju snacket om "man ska kunna vinna på ett snyggt trick" och inte på ett galet.

/jeppe
JA tricken är ju jävligt snygga, det är när han ska försöka översteeza landningarna det ser muppigt ut. Ta typ Wallisch som kör minst lika snyggt utan att köra samma rideaway hela tiden, ser grymt mkt snyggare ut.
Hahahah för wallisch kör ju inte rideaways eller?
Han är väl rideaway kungen om nån.

Jon brogan "thug" edit
Utter sa:
Aspebo sa:
Utter sa:
Ja, alltså ungefär hälften av mina år. Tro mig när jag säger att erfarenhet spelar roll.
men då så har jag ju också åkt alpint 11 av dom åren, vilket ger mig ganska mycket erfarenhet
Man skulle kunna påstå att jag har åkt alpint också. (Skidgymnasium, tävlat många år internationellt etc) Men det känns ganska meningslöst att mäta erfarenhet med dig, det är bara att inse att du är 12 år efter.

Nån vis man sa en gång att man ska "pick your battles", detta är en typisk sån situation.
så du menar helt enkelt att för att jag inte har åkt lika många år som dig, är jag sämre på att åka skidor?

Jon brogan "thug" edit
FilleJ sa:
Setermannen sa:
jeppenator sa:

/jeppe
JA tricken är ju jävligt snygga, det är när han ska försöka översteeza landningarna det ser muppigt ut. Ta typ Wallisch som kör minst lika snyggt utan att köra samma rideaway hela tiden, ser grymt mkt snyggare ut.
Han gör inte lika grova och grymt mycket snyggare. Sen spelar det fan ingen roll om nån kör lite olika rideaways då å då, det är när Brogan gör SAMMA varje gång det blir jobbigt att kolla på. Som sagt rolig tråd det här.

Jon brogan "thug" edit
Setermannen sa:
FilleJ sa:
Setermannen sa:
Han gör inte lika grova och grymt mycket snyggare. Sen spelar det fan ingen roll om nån kör lite olika rideaways då å då, det är när Brogan gör SAMMA varje gång det blir jobbigt att kolla på. Som sagt rolig tråd det här.
Kör inte Tom Wallisch samma rideaway hela tiden dÅ?
kör inte Jacob Wester samma rideaway hela tiden?.. haha
vad fasen menar du?

Jon brogan "thug" edit
Aspebo sa:
Utter sa:
Aspebo sa:

så du menar helt enkelt att för att jag inte har åkt lika många år som dig, är jag sämre på att åka skidor?
Jag har aldrig anmärkt på din åkförmåga, har aldrig sett dig åka så det kan jag omöjligt kommentera.
Jag menade helt enkelt att man utvecklar en syn för om åkare är duktiga på att åka eller bara hoppa/raila.

Jon brogan "thug" edit
1-ICONAGENCY sa:
Kan förstå att många skidåkare som enbart åkt mycket park inte är speciellt duktiga på att blåsa nerför Steilhang i Kitzbuhel efter Hermann Maier men det kan ju vara irrelevant om det nu är freestyle (tydligen heter nu) som ni sysslar med?

Richard Richardsson som vann OS i om det nu var parallell slalom är det nog inte många snowboard åkare som syns i media idag som skulle köra ifrån i bana men för det är dom ju duktiga snowboard åkare?

Men rolig läsning =)
Jojo Micke, men nu var ju diskussionen angående om han är en duktig skidåkare eller inte. Och då ska man kunna åka överallt, inte bara hoppa/raila. :)

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
Setermannen sa:
FilleJ sa:
Kör inte Tom Wallisch samma rideaway hela tiden dÅ?
kör inte Jacob Wester samma rideaway hela tiden?.. haha
vad fasen menar du?
Ok för att klargöra. Jag snackar om det där med armarna bakom ryggen varje gång etc.
Det är en sak att stompa landningar, då gör det fan ingenting om man landar lika hela tiden, men att han ska gå upp sådär varje gång ser ju bara onaturligt ut.

Jon brogan "thug" edit
Jaja ge upp den här jävla tråden.. Ni har ju inte kommit nån vart de senaste 3 sidorna ändå! Den skulle kunna va kvar om de skulle va kul o läsa, men de är de ju inte. Eller jo juste, nån idoit tyckte den här snubben va bättre än Jacob Wester, de va kul! tjaa

Jon brogan "thug" edit
Jon brogan "thug" edit
SunsI sa:
Rolig läsning,

\\\"han kan inte åka\\\" Tycker på något sätt att man är en dålig förebild då även om nu jon Brogan kommit långt i sin åkning, Men det är väll inte just mot jon jag syftar på heller. För jag tycker det är dålig attityd, En förebild ska inte säga. HAN KAN INTE ÅKA.
Wester har aldrig sagt att han inte kan ÅKA ( för det kan han iaf i park), utan att han inte har någon STIL. Två helt olika saker sist jag kollade i ordboken iaf, vilket tagits upp ett antal ggr i denna tråd. Läs vad Wester skrev så kan du ju kommentera sen om hur dålig förebild han är.

Denna tråd är rätt rolig och läsa. Alla har vi olika åsikter. Jag tycker Jon inte har någon vidare STIL, han ser som några andra sagt, ansträngd ut vid varje landning = inge snyggt.

Men det är MIN åsikt, sen får ni andra ha en annan åsikt, no problems,

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Haha, nej Anja skulle nog må bra av lite mindre portåkning och mer friåkning. Man ska kunna åka allt, men det betyder inte att man måste vara bäst på allt.

Jon brogan "thug" edit
ecco87 sa:
SunsI sa:
Rolig läsning,

\\\"han kan inte åka\\\" Tycker på något sätt att man är en dålig förebild då även om nu jon Brogan kommit långt i sin åkning, Men det är väll inte just mot jon jag syftar på heller. För jag tycker det är dålig attityd, En förebild ska inte säga. HAN KAN INTE ÅKA.
Wester har aldrig sagt att han inte kan ÅKA ( för det kan han iaf i park), utan att han inte har någon STIL. Två helt olika saker sist jag kollade i ordboken iaf, vilket tagits upp ett antal ggr i denna tråd. Läs vad Wester skrev så kan du ju kommentera sen om hur dålig förebild han är.

Denna tråd är rätt rolig och läsa. Alla har vi olika åsikter. Jag tycker Jon inte har någon vidare STIL, han ser som några andra sagt, ansträngd ut vid varje landning = inge snyggt.

Men det är MIN åsikt, sen får ni andra ha en annan åsikt, no problems,
nu blev jag arg, du säger att han ska läsa vad wester skrev och sen har du läst helt fel själv ? wester skrev att killen fan inte kan ÅKA skidor och att stilen får var och en bestämma om den är snygg eller inte. det som du just gjorde skulle jag vilja påstå är en fet "selfburn" och det är inte gnarly eller rad(världens två bästa ord). och för att du ska se vad wester skrev så har jag gjort dig tjänsten att ctrl+c:a skiten åt dig:

" Av: JWester | Igår 08:08 Citera
jag pratar inte om vad som är snyggt och inte snyggt, jag pratar om ren och skär skidteknik. stackarn kan ju inte ens hålla ett rent skär, han tappar ju allt grepp med den bakvikten.
sen vad som är snyggt och inte överlåter jag till var och en, men rent teknikmässigt har han inte en chans. sätt honom på ett puder-stepdown med lite tung landning och se om han kan åka lika "steezat".

dessutom är ju den första sekunden av hans landningar grymma, men sen envisas han med att flumma omkring med armarna och luta sig bakåt. tyvärr, men det är inte det här hållet skidåkning kommer gå...
-peace"

Jon brogan "thug" edit
Han ser ut att ha blivit lite lätt stjärtpenetrerad i sin sommarfilm. Glad ser han ut att vara också...

Jon brogan "thug" edit
H-T sa:
Han ser ut att ha blivit lite lätt stjärtpenetrerad i sin sommarfilm. Glad ser han ut att vara också...
Detta får mig osökt att tänka på en klassisk tråd här på freeride. Där man kan hitta följande klockrena citat som är ett stående skämt i mina skidkretsar.
Hjalles sa:
Tycker nästan att det är lite press med detta att du MÅSTE HA KUL!!

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
ok, men om vi säger såhär..

Henrik Harlaut kan åka skidor, UTAN TVEKAN?!

men endå kör han rideaways?..
betyder det att han då inte kan lägag en skärande sväng?
Hharlaut kör inte rideaways jämfört med denna "thug" edit.
Alltså jag har sett annat från Brogan och då är han inte lika överdriven som i denna och då ser det så mycket bättre ut.

Som t.ex. då han drar en cork 7 och sätter sig typ sen för att ställa sig upp bakåtlutat och dra ett fult skär. Fult och överdrivet.

Jon brogan "thug" edit
Nu ska jag förklara för er alla varför Brogan är det som gäller:

1 Han kör rideways.
2 Han är thug (eftersom rideaways=thug).
3 Han har steeze!
4 Han har mer railskills än någon annan här på freeride(undantaget Henrik Harlaut, men han är ju nästan gud).
5 Han får en massa dudes på en svensk skidcommunity att gå bärsärk framför datorn för att han döper en film till thug edit samt lutar sig bakåt efter att han landat.
6 Han är så långt från aerials man bara kan komma inom all skidåkning(vattenskidor inräknat).
7 Han kommer få 50% av jibbvärlden att börja göra rideaways.

Jon brogan "thug" edit
hyllengren sa:

1 Han kör rideways.
2 Han är thug (eftersom rideaways=thug)
Haha, det är några här på freeride som borde skaffa sig ett amerikanskt slang-lexikon.

Det är bara att inse detta: Skidåkning är en av de absolut "vitaste" sporter som finns, endast slaget av t ex hästpolo. Det finns inget "gangsta" med skidåkning, i Sverige är det en medel/överklassport och i USA är det definitivt en överklassport.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Utter sa:
hyllengren sa:

1 Han kör rideways.
2 Han är thug (eftersom rideaways=thug)
Haha, det är några här på freeride som borde skaffa sig ett amerikanskt slng-lexikon.

Det är bara att inse detta: Skidåkning är en av de absolut "vitaste" sporter som finns, endast slaget av t ex hästpolo. Det finns inget "gangsta" med skidåkning, i Sverige är det en medel/överklassport och i USA är det defenetivt en överklassport.
Det behöver inte betyda att man inte kan lyssna på hiphop, ha stora kläder och använda gangsta stilen!
Bara för att det är en riksport så måste man ju vara brat och ha tighta kläder.

Jon brogan "thug" edit
Det ända han har i stil är sina landningar ? Jag ser inga sjuka tveks o grabsen, släpps lite tidigt ibland. Jag ser istort sätt bara en ritkgt sjuk grab. Är stil bara att kunna landa snyggt ?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp