Jon OLsson-DJ flip

Jon OLsson-DJ flip
Stadig sa:
Börjar likna freestyle-skiten nu tycker jag. Stavarna börjar försvinna och folk flippar och snurrar som galningar i kickar som blir brantare och brantare. Snart kommer trippel och kvadruppelflippar men då har det gått för långt. Nopp jag gillar inte den här utvecklingen. Gör som Gagnier i stället och kom på sjuuka grabar.
du har nått i det du säger asså men de är ju skojj me nya flippar oxå

Jon OLsson-DJ flip
alwaysCrash sa:
Jon: dom som kör utan stavar gör bara 180 och 360 ?

*Host*du kör ju utan stavar i träningsåket till US Open*Host*

så daah! va bara tvungen att säga de.. gillar dig grymt även om du kör utan..
Du har jätte rätt i att jag körde utan stavar i ett träningsåk på us open, detta berodde dock på att jag fixat alla uthopp under morgonen med spade och min stavar låg vid ett av hoppen och jag ville inte missa någon träning....
Men du har väldigt rätt i vad du sa, men nu fick du förklaring på varför.. bra observerat dock..;-)

Jon OLsson-DJ flip
Huggybear sa:
Josslo sa:
"De som skippar stavar är de som gör 180, 360 mm och är så långt bort från freestyle som man kan komma.."

Det kan jag faktiskt inte hålla med om. kolla tom wallisch på
Sedan så körde du ju själv ett snyggt åk utan stavar i followcam inför us open tror jag de va. De va la inga direkt 360s och 180s va?

Annars ser jag mycket fram emot DJ-flipen. langar du upp tricket på "tricktips" sen me eller ? :D
men du kan ju samtidigt inte säga att tom wallish liknar freestyle-åkarna? tror inte jag sett en enda freestyle åkare som drar 450 disaster 270 pretzel av. no poles är en trend från usa som knappast uppkommit av freestyle åkningen, snarare av snowboardåkningen.

tycker det är helt sjukt vad jon håller på med. han är absolut världens bästa åkare just nu, även om han inte vann ngt guld i x-games. ingen pushar sporten framåt så mkt som jon, kanske tanner o dumont i så fall som pressar varandra till stora grejer i pipe. men samtidigt tycker jag inte att det handlar om att va grym i pipe, utan att vara mångsidig och kunna dra på sjuka saker var man är, och precis det klarar jon.

dj-flippen låter helt tokig och ser fram emot att se den, men jag håller med Aldell, du kan ju inte säga att du hoppas du lägger innan det gått för långt när du hittar på nya dubbelvolter hela tiden. tokigt.

peace
Tom kör numera med stavar men, med eller utan så är han sjukt grym.. helt bisarr på rails och stil så det blir över.. åkte med han igår, sjukt trevlig kille...

Jon OLsson-DJ flip
jon u rules ..bra att det är nån kotte ;) som för sporten till en annan nivå och alla som gnäller på att han gör fel eller så kan typ dra.

// Sim

Jon OLsson-DJ flip
GODman sa:
jon_olsson sa:
GODman sa:
Palla göra någe skitigt jippo för att promota den nya siten. Handlar fan inte om att
få skidåkningen framåt utan jons intresse ligger i att tjäna mer dollares så det hela är av ett
kommersiellt syfte. Jon är mer av en tråkig försäljare än en riktig legit skidåkare.

Kolla bara på siten det är mer posebilder med fjantiga kläder än actionbilder å lifestyle.
Ja, jag vet jag tar och riskerar liv och lem för att lära mig ett nytt hopp bara för att promota min
hemsida?
Det låter väl ändå lite konstigt??
Om du fundere ett steg till så borde du inse att för att driva sig själv till dessa saker så krävs mer än
pengar, det handlar om att känna att man utvecklas, det är det som driver mig, att vilja vara bäst!
Sen om det ger mig några extra kronor på banken så kommer jag inte tacka nej till det.

Om du visste hur förberedelserna för detta trick sett ut så skulle du nog inte tvivla på att jag älskar
skidåkning, det är inte så att man lär sig detta genom att sitta på soffan, och ska man åka 8 h per
dag så tror jag nog att det är en fördel om man tycker att det är kul.....
Det jag menar är att du inte visar videon direkt utan promotar siten samtidigt. å när man kommer till siten ser man inte actionbilder där du gör balla grejer utan massa bilder på dig när du posar å visa upp nya produkter. Alltså när jag kollar på siten ser jag inte en skidåkare utan en modell som vill sälja produkter.
ja vet inte om det är fel på mina ögon eller min dator skärm men när jag går in på hemsidan så kommer det upp en stor sekvens bild på en kangaroo flip på JOI hoppet som täcker hela skärmen.. och ja tycker inte det e massa pose bilder utan många trevliga lifestyle blider ihopp mixat med "action"bilder. har inte kollat igenom sajten såhär jätte nogrant men det enda ja la märke till under mitt korta besök var att förstå att den lilla ringen i hörnet var en meny så gör menyn lite tydligare tack;P

Senast ändrad:
Jon OLsson-DJ flip
Det blir nog fint det där :)idé, tycker vi startar en liten fond här på freeridea där pengarna skall gå till att bekosta en skuggning och smygfilmning av Jon i hans jakt på nya uppochnerdubbelsnurraråtsidanochsnetttrick.

Jon OLsson-DJ flip
jon_olsson sa:
alwaysCrash sa:
Jon: dom som kör utan stavar gör bara 180 och 360 ?

*Host*du kör ju utan stavar i träningsåket till US Open*Host*

så daah! va bara tvungen att säga de.. gillar dig grymt även om du kör utan..
Du har jätte rätt i att jag körde utan stavar i ett träningsåk på us open, detta berodde dock på att jag fixat alla uthopp under morgonen med spade och min stavar låg vid ett av hoppen och jag ville inte missa någon träning....
Men du har väldigt rätt i vad du sa, men nu fick du förklaring på varför.. bra observerat dock..;-)
tack då vet jag.. bra att hade en fin förklaring.. Tack Gud.. =)

Jon OLsson-DJ flip
handlar inte detta inlägget om jons nya flip? det handlar väl inte om sportens utveckling

om jag får säga det själv så tycker jag jon är en av världens bästa skidåkare just nu.

jon är en legend om några år det lovar jag

peace

Jon OLsson-DJ flip
När kommer man kunna se det på film, kommer det hållas hemligt fram till JOI.
Ser fram emot att se den, verkar helt sjukt!!!

Jon OLsson-DJ flip
Myrre sa:
handlar inte detta inlägget om jons nya flip? det handlar väl inte om sportens utveckling

om jag får säga det själv så tycker jag jon är en av världens bästa skidåkare just nu.

peace
"om jag får säga det själv så tycker jag jon är en av världens bästa skidåkare just nu."
OBS! en OBS!

Ville bara påpeka att han inte är EN av de bästa... ahn är de bästa han ligger så långt före i utvecklingän de andra grabbarna.... han hinner juh bara sätta en ny dubbelvolt innan han börjar tänka på en ny? han är sinnessjuk dendära snubben =D=D GRYMT JON!!!!!!!

Jon OLsson-DJ flip
Myrre sa:

peace
Han är redan en leegend!

Jon OLsson-DJ flip
Filleman sa:
Myrre sa:

peace
Han är redan en leegend!
men en legend brukar man väl bli då man lägger av?

t.ex börje salming han var väl inte en legend då han lirade hockey utan blev då han slutade?

Jon OLsson-DJ flip
Myrre skrev:

Du sier det selv. Handler ikke dette om dj.flip? :)

Jon OLsson-DJ flip
Vad har e´dollo kokat ihop för me´gollo-flip då? Dubbel?
Tycker ioförsig Jon borde väntat med att gå ut med detta tills en tävling.
Hade varit sjukt om han överraskade på JOI med en splitterny flip!

Själv känner jag mig sjukt sugen på en Kangaroo, får vell bygga ett vattenhopp i sommar..

Jon OLsson-DJ flip
BigAir sa:
Vad har e´dollo kokat ihop för me´gollo-flip då? Dubbel?
Tycker ioförsig Jon borde väntat med att gå ut med detta tills en tävling.
Hade varit sjukt om han överraskade på JOI med en splitterny flip!

Själv känner jag mig sjukt sugen på en Kangaroo, får vell bygga ett vattenhopp i sommar..
megollo-flip är ett trick som megnér o e'dollo kokat ihop..

sen sa Jon i en intervju eller nått att han skulle till australien o träna in något nytt som han skulle visa första gången på JOI.. jag blev väldigt förvånad när detta kom upp..

Jon OLsson-DJ flip
många små jibbers liv kommer att skördas när dom provar dubbelflippar i små parkhopp för att "bli bäst" efter det värkar som att det bara är det som gäller...
vart tog tiden vägen där det va stil som gällde.. säger inte att jag är gammal inom sporten men när jag började va det stil som va viktigast.. skit i alla dubbel volter å sw 10+ snurrar å kör det med galen stil och hitta på nya galna grabs i stället.. så lever nog fler ungar tills odm blivit 20 iallafall..
ovEr and out!!

Jon OLsson-DJ flip
tycker det är jävligt kul att jon själv är med i diskussionen här på freeride och tar sig tid att räta ut frågetecken och svara på eventuella frågor.

Jon OLsson-DJ flip
analkrut sa:
många små jibbers liv kommer att skördas när dom provar dubbelflippar i små parkhopp för att "bli bäst" efter det värkar som att det bara är det som gäller...
vart tog tiden vägen där det va stil som gällde.. säger inte att jag är gammal inom sporten men när jag började va det stil som va viktigast.. skit i alla dubbel volter å sw 10+ snurrar å kör det med galen stil och hitta på nya galna grabs i stället.. så lever nog fler ungar tills odm blivit 20 iallafall..
ovEr and out!!
så kanske du känner men om jag dog när jag provade nån typ av dubbelvolt så är inte de nått problem för mig.. jo klart att de är ett problem att dö, man finns ju lixom inte mer.. men om jag dör när jag gör dågot som jag tycker är sjukt kul så är de värt de.. ja kommer förmdligen ändå inte leva längre än till 35.. då är man för gammal o stel för allt de roliga här i världen..

over and out..

Jon OLsson-DJ flip
analkrut sa:
många små jibbers liv kommer att skördas när dom provar dubbelflippar i små
parkhopp för att "bli bäst" efter det värkar som att det bara är det som gäller...
vart tog tiden vägen där det va stil som gällde.. säger inte att jag är gammal inom sporten men
när jag började va det stil som va viktigast.. skit i alla dubbel volter å sw 10+ snurrar å kör det
med galen stil och hitta på nya galna grabs i stället.. så lever nog fler ungar tills odm blivit 20
iallafall..
ovEr and out!!
Som parkerna ser ut nu så har du rätt i att det är farligt, men förhopningsvis så kan vi lära dem
att bygga hopp som gär detta möjligt och mindre farlgt, med det menar jag inte freestyle hopp,
de hopp jag bygger för dubblar är exakt samma hopp som jag skulle byggt om jag skulle prova
vilket nytt trick som helst, de är byggde så att man inte dör om man landar fel, inte för att göra
dubbelvolter, då skulle jag bygga freestyel hopp.

Sen vad det gäller stil så håller jag med dig, det måste se snyggt ut men jag tycker faktiskt att
det är lite fel att säga att man bara kan göra snygga enkla trick, tar man en stillbild på min eller
jacobs kangaroos så är de i en minst lika bra position som en vanlig rodeo.
Förr kunde man vinna på en snygg 540 för det var ingen som kunde göra en snygg 720, nu kan
folk göra snygga 1080 och även snygga 1260 i vissa fall,så jag tycker inte att stil är bortglömt!

Sen är det oxå så att om man kört alla vanliga trick med alla grabar så är man sugen på ngt nytt,
jag valde dubbel volter andra väljer annat, det tycker jag är charmen men freeride att alla gör sin
egen grej!
Och så länge vi ser till att dubbelvolter utan stil och grab inte primeras så tror inte jag att vi är i
farozoonen för att trilla in i freestyle, men en ny sport kommer utväcklas och det är oundvikligt
att den tekniska nivån stegras, att dömma en tävling på ren stil om alla gör 540 är inte möjligt,
så om det är så att vi vill ha tävlingar kvar så får vi acceptera att den tekniska svårighetsgraden
är ett kriterium, men utan att tumma på hur bra stilen är..

mvh JON

Senast ändrad:
Jon OLsson-DJ flip
Värst vad Jon har börjat nöta freeride. Du känns ju riktigt aktiv här nu!
Ut och nöt DJ istället!

Jon OLsson-DJ flip
bra skrivet Jon du har alltid grymma åsikter oc förklaringar till allt..

Jag undrar dock om det kommer komma något filmklipp på DJ-flipen innan JOI eller blir det sanningens ögonblick ?

kommer vare där o kolla o jag tycker att de vore kul om den va hemlig tills dess..

Mvh Hampus

Jon OLsson-DJ flip
Får man fråga om du är hemma i sverige när du har sån här free (ride) tid? =D=D eller har du bara dötid å samlar kraft för att du ska ut å nöta? =D

Jon OLsson-DJ flip
fluffb sa:
ALXX sa:
fluffb sa:
var på bosön när han träna in den.. den är fett snygg :D
Tror dom gjorde riskyflip då inte dj-flip, vad jag förstår har jon tränat in den nu i australien?
jadu dom sa att han hållde på att nöta på sitt nya trick och han sa att han inte visste vad han skulle kalla det så det kan inte varit en riskyflip
okej då kanske ja vene ja va inte på bosis

Jon OLsson-DJ flip
hoppas jon prövar kangaroo med t.ex mute eller tail snart, skulle vara galet kul att se:D

Tillbaka
Topp