analkrut sa:
många små jibbers liv kommer att skördas när dom provar dubbelflippar i små
parkhopp för att "bli bäst" efter det värkar som att det bara är det som gäller...
vart tog tiden vägen där det va stil som gällde.. säger inte att jag är gammal inom sporten men
när jag började va det stil som va viktigast.. skit i alla dubbel volter å sw 10+ snurrar å kör det
med galen stil och hitta på nya galna grabs i stället.. så lever nog fler ungar tills odm blivit 20
iallafall..
ovEr and out!!
Som parkerna ser ut nu så har du rätt i att det är farligt, men förhopningsvis så kan vi lära dem
att bygga hopp som gär detta möjligt och mindre farlgt, med det menar jag inte freestyle hopp,
de hopp jag bygger för dubblar är exakt samma hopp som jag skulle byggt om jag skulle prova
vilket nytt trick som helst, de är byggde så att man inte dör om man landar fel, inte för att göra
dubbelvolter, då skulle jag bygga freestyel hopp.
Sen vad det gäller stil så håller jag med dig, det måste se snyggt ut men jag tycker faktiskt att
det är lite fel att säga att man bara kan göra snygga enkla trick, tar man en stillbild på min eller
jacobs kangaroos så är de i en minst lika bra position som en vanlig rodeo.
Förr kunde man vinna på en snygg 540 för det var ingen som kunde göra en snygg 720, nu kan
folk göra snygga 1080 och även snygga 1260 i vissa fall,så jag tycker inte att stil är bortglömt!
Sen är det oxå så att om man kört alla vanliga trick med alla grabar så är man sugen på ngt nytt,
jag valde dubbel volter andra väljer annat, det tycker jag är charmen men freeride att alla gör sin
egen grej!
Och så länge vi ser till att dubbelvolter utan stil och grab inte primeras så tror inte jag att vi är i
farozoonen för att trilla in i freestyle, men en ny sport kommer utväcklas och det är oundvikligt
att den tekniska nivån stegras, att dömma en tävling på ren stil om alla gör 540 är inte möjligt,
så om det är så att vi vill ha tävlingar kvar så får vi acceptera att den tekniska svårighetsgraden
är ett kriterium, men utan att tumma på hur bra stilen är..
mvh JON