K2 Obsethed 2010

yBitz

Ny medlem
K2 Obsethed 2010
Tja all freeriders!

Jag har kollat mig blodig på skidor den senaste månaden och är nästan säker på att K2 Obsethed är den skidan jag söker.

Frågan är vilken längd jag ska skaffa då jag är 177 cm och väger 70 kg.

Är det någon annan snarlik skida som är ni kan rekommendera?

//C

K2 Obsethed 2010
Tror han menar att den finns i 169, 179, 189 och 169 går bort direkt. Så då står det mellan 179 och 189, dom allra flesta med din längd och vikt väljer nog 179 men om du gillar och är van att köra på lite längre så funkar ju 189an. Men iom att K2 mäter märkligt är 179an ca 184cm och 189an ca 195cm i verklig längd. Så med tanke på det kanske valet blir enklare och 179an mer självklar.

Hjälpte det eller rörde jag till allt =)

EDIT: Det finns massor med snarlika modeller som säkert många kommer rekomendera men den är stabil, lätt åkt och funkar super i svenska förhållanden. Sen en rolig (eller fånig, beroende på hur man är lagd =) )detalj är att belagen är neon färgade så lyfter du dom lite från snön ser det ut som det lyser, senast idag blev jag stoppad av en dansk i liftkön som seriöst undrade varför jag monterat lampor under skidorna.

Senast ändrad:
K2 Obsethed 2010
Jag hade nog själv valt 179. Själv är jag 180 men denna skida har ju lite bredd o lekfullhet och då hade inte jag velat ha en för lång skida. Sen vet jag inte alls hur pass bra K2's mått stämmer på deras twintips men jag veta att de har rätt längd på sina Adventure skider.

Hade ett par K2 Hardside tidigare och de var lika lång som jag. Skulle vara 181cm.

K2 Obsethed 2010
Banzai sa:
Sen vet jag inte alls hur pass bra K2's mått stämmer på deras twintips men jag veta att de har rätt längd på sina Adventure skider.

Hade ett par K2 Hardside tidigare och de var lika lång som jag. Skulle vara 181cm.
Jo dom mäter inte så på alla modeller men på några ex Hellbent och Obseth.

K2 Obsethed 2010
Slogen sa:
K2 mått är running length. Måttet är på den del av skidan som är i kontakt m snön.
Nu tänkte du ju inte efter, isåfall skulle t ex Hellbent vara sådär 50cm, normal kontaktyta på ickerockermodeller ligger mellan 140-160 cm.

K2 mäter på samma sätt som hos skolsyster, alltså inte skidans längd (den är ju böjd åtminstone i toppen) utan om du ställer den på golvet tiil högsta punkten.
Därför blir de några cm "kortare" i uppgiven längd.

Senast ändrad:
K2 Obsethed 2010
JL76 sa:
Slogen sa:
K2 mått är running length. Måttet är på den del av skidan som är i kontakt m snön.
Nu tänkte du ju inte efter, isåfall skulle t ex Hellbent vara sådär 50cm, normal kontaktyta på ickerockermodeller ligger mellan 140-160 cm.

K2 mäter på samma sätt som hos skolsyster, alltså inte skidans längd (den är ju böjd åtminstone i toppen) utan om du ställer den på golvet tiil högsta punkten.
Därför blir de några cm "kortare" i uppgiven längd.
hehe.. ja det stämmer nog..lite snabb.
men jag har mätt mina 189 obsethed nu.. dom är 192 från tail til tip i rak linje, så där är det lite annorlunda.. på flickvänens 169 nancy får jag 160 i rak linje.. verkar inte som om dom är konsekventa på det.

Tror 179 blir bra för yBits. Skön skida.

K2 Obsethed 2010
hallå! jag har en Obsethed 2010 som jag är grymt nöjd med! underbar skida! Jag har 182 cm lång och väger 70 kg. jag kör på en 179 och den fungerar utmärkt för mig!

köp skidan!

är det något annat som du undrar är det bara att höra av sig :)

Tillbaka
Topp