Karma vs Mantra

Pripp

Ny medlem
Karma vs Mantra
Hej
Jag sitter och funderar på att köpa nya skidor och har nu fastnat i valet mellan Völkl Karma och Mantra.
Jag är en allsidig åkare som åker aggresivt i pist men även en del offpist. Det händer även att de blir en del vändor i parken. Jag har läst en del recensioner där karman rekomenderas som en tjejskida och därför lite fundersam om Karman är lite vek för mig (väger ca 75kg). Är däremot lite rädd att Mantran inte går att hantera särskilt bra i parken.
Kan ni hjälpa mig med detta dilemma? // Pripp

Senast ändrad:
Karma vs Mantra
Mantran har ej full twintip så som du påstår lär detta kanske bli ett problem i parken? däremot har jag bara hört riktigt bra kritik från den skidan!

Karman vet jag inte mkt om förutom att folk säger att den är rolig i pisten och riktigt bra i park, ska tydligen vara helt ok BC skida också, kör du 50%-pist 30%-park 20%-OP så välj karman, enligt mig själv..

Det blir ofta att man säger att man åker 50% OP och 20% pist och 30% park, men det brukar aldrig stämma, utan ta dej en ordentlig funderare över vad du vill överväga i din åkning..

/B

Karma vs Mantra
Kör själv på ett par mantra 184 som dock ska bytas ut i skrivande stund då de gått sönder. Fick reda på av en väldigt skicklig skidreparatör här nere i chamonix att mantran är lite av en problemmodell då den tydligen är klent byggd med bl.a tunna kanter, något som kan vara värt att tänka på. Smäller man på en sten eller dylikt kan det bli ödesdigert.

Senast ändrad:
Karma vs Mantra
Har själv ett par Karma. Funkar väldigt bra OP, inte som en racer i pisten men nära på :-P
Helt klart en väldigt fin allround skida.

Tillbaka
Topp