konstigaste/roligaste utskällning

EricRennermalm

Ny medlem
konstigaste/roligaste utskällning du fått när du utövat någon extrem sport.

själv har jag blivit utskälld av en döv som (prata) tekenspråk i lindvallens down hill backe ;)

Jag har nog inte fått konstiga utskällningar men däremot så utmanade en gubbe mig i pisten för ett par år sedan:

Gubbe: "Ni plankåkare kan inte åka rätt i pisten, ni sitter och plogar er fram"
Jag: "Jasså, vad sägs om ett rejs, försten ner till liften?"
Gubbe: "du har inte en chans, men kör till"

Jag kom ner först. Gubben sade inget, han lärde sig nog att man ska inte utmana folk hursomhelst.

Det var nog det underligaste som hänt mig i pisten i alla fall...

Jag åkte störtlopp för väldigt många år sedan när vi var med klassen till en skidbacke.
Min lärare tog mitt liftkort och sa att jag inte fick åka så fort för det var en fara för mig och andra.

Förstår fortfarande inte hur han tänkte, annars var han en riktigt skön lirare men det var att gå för långt!

Rolig tråd, även om jag tyvärr inte har något extremt att bidra med.

Jag har bara varit med om en ordentlig utskällning och då var det inte jag som blev åthutad utan en polare, i St. Anton förra säsongen. Polaren åkte om en töntig Österrikisk gubbe (50 år, ny skidutrustning men skidkläder från 80-talet, gammal skidteknik, ni känner igen typen) i backen med - enligt österrikaren - för litet avstånd. Det handlande naturligtvis bara om sårad stolthet från gubbens sida. Resultatet blev i allafall en fem minuter lång svada på tyska som min polare ändå inte förstod ett skit av.

// Daniel

felix sa:
Jag åkte störtlopp för väldigt många år sedan när vi var med klassen till en skidbacke.
Min lärare tog mitt liftkort och sa att jag inte fick åka så fort för det var en fara för mig och andra.

Förstår fortfarande inte hur han tänkte, annars var han en riktigt skön lirare men det var att gå för långt!
haha fan va oschysst lärare

Zeke-Varg sa:
En gång fick jag en utskällning av 14 åring som inte orkade gå upp till Låktatjåkka!!!!
Jag tror att Gubben som försökte vara en elit Tur åkare tvingade sina stackars barn att gå i flera timmar för att sen åka 10 minuter ner bara för att Gubben inte har råd med liftkort eller vad tror ni?

Senast ändrad:
Inte en spec rolig utskällning men den var fuckd up som jag fått

Fick klippt kort då jag och några kompisar åkte switch/fakie nerför backen, kan tillägga att det inte var en kotte i backen förutom oss!

Polisanmäld av en tysk tant och hans man då min lillebror släpte en ankarlift i huvet på damen så hon fick en fin uppsvulnad i ansiktet.

Griisen sa:
Zeke-Varg sa:
En gång fick jag en utskällning av 14 åring som inte orkade gå upp till Låktatjåkka!!!!
Jag tror att Gubben som försökte vara en elit Tur åkare tvingade sina stackars barn att gå i flera timmar för att sen åka 10 minuter ner bara för att Gubben inte har råd med liftkort eller vad tror ni?
Liftkort är för fega griisar

Zeke-Varg sa:
Griisen sa:
Zeke-Varg sa:
Liftkort är för fega griisar
Eller för dem som inte är så feta som den där Gubben måste ha varit. han måste ju vara tvungen att förbränna lite fett så han inte startar en lavin på vägen ner

Jag och en polare cyklade i skidbacken.

Klimakterietant: Era jävla ligister, ni får absolut inte cykla i backen!
Jag: Jo
KT: Nej
Jag: Jo, Johan sa att det var lugnt.
KT: Å vem faan är Johan?!
Jag: Ägaren
KT: Ah, men, jag bryr mig ändå inte.

Epic serve.

SimonBerggren sa:

Epic serve.
halsbränna kan komma plötsligt =/

SimonBerggren sa:

Epic serve.
HAHA, men varför cyklade ni i skidbacken? verkar lite mysko

Nära att få Italienska polisen tillkallad efter lite tjafs med en skidskolelärare som inte kunde nån vidare engelska. Svepte över ett krön i 100knyck där han ställt en hel rad med gamla tanter bakom. Fick tvärnita och _dränkte_ en av tanterna med snö (då menar jag bokstavligen).

Skidskolelärare: You go slow! (?) (menade så klart att jag skulle åka långsamt)
Jag: Öhh, no, I'm not the slow one, she is?! (retas)
Skidskolelärare: AAAAAAAAAARGGHHEGEHHARREE!! BLABLABLA PLOCIE! BlABLABLA AAGHAR TT LIFTKORT AGGRTEGGARREEEQ!!!! VAAAFAAANKOOOLO! (Goes psyco)
Jag: .... (retas inte med italienare igen..)

Ahh, en till:

I liftkön till topliften på GM.
De har dumpat, bluebird och alla är hel crazy. Jag ställer mig i kön, lite på sidan, men inte direkt före någon annan. En tant som stått i kön hamnar väl en halvmeter bakom när kön går framåt ett steg och blir lite purken.. Efter tio minuter när kön blivit tre meter längre knackar hon mig på axeln:

Tant: U know, all those people behind you were here long before you. (menar: ställ dig tre meter bakom mig)
Jag: No.. sry, but I been here as long as you have.

Efter några minuter till säger hon samma sak.
Och får samma svar.. Och fortsätter.
Till slut orkar jag inte tjöta så jag ignorerar henne:

Jag: Sry, me no understando!
Tant: Ahh, all of you swedish people think you can come here to chamonix and fuck with all the french people!! This is our mountain!
Jag: No, I don't like to fuck with french people, they are all to ugly!

Precis då öppnas liften och alla drar iväg.. Puuh..

Senast ändrad:
jag har inte fått nån speciell utskällning men min bror berättade om när han och hans polare racade och så körde dom omkullen gubbe som börja gapa på dom och så sa han till dom att "hoppas nån av er dör så ni lär er en läxa!" hahaha

Körde Fiddy på en smal skogs väg när jag hamnade baki en gubbe med sin fru. Låg på ettan och puttrade baki för kunde inte ta mig förbi. efter kanske 1min så gick gubben åt sidan lite, jag slingrade mig sakta men säkert mellan gubben och ett dike med träd. När jag var jämsides så armbågade han mig i sidan så jag flög ner i diket och in i ett träd. Jag reste mig upp och drog upp fiddyn till "vägen" där gubben stod.
Jag: VA fan gjorde du så där för !!
Gubben: Det är du som ska väja !
Jag: jag gjorde ju det !? jag låg ju fan nästan i diket !!
Gubben glor argt som fan åt mig, ser nästan ut som han ska smälla till mig. Hans fru ber han att lägga ner och gå vidare.

Kom på en till sak när jag åkte snöbord i Måttsundsbacken. Råkade tränka mig lite för en man med fru och sina ungar.
Mannen: Går man före i liften om man har en såndär bräda !!!! (arg som fan)
Jag: ja ? har man inte alltid gjort de ?
Mannen: du ska stå i kö som alla andra BLBLABLABLABLABLA !
Var då tvungen att ge mig och gick till bak i kön.

Eric_W sa:
Ahh, en till:

I liftkön till topliften på GM.
De har dumpat, bluebird och alla är hel crazy. Jag ställer mig i kön, lite på sidan, men inte direkt före någon annan. En tant som stått i kön hamnar väl en halvmeter bakom när kön går framåt ett steg och blir lite purken.. Efter tio minuter när kön blivit tre meter längre knackar hon mig på axeln:

Tant: U know, all those people behind you were here long before you.
Jag: No.. sry, but I been here as long as you have.

Efter några minuter till säger hon samma sak.
Och får samma svar.. Och fortsätter.
Till slut orkar jag inte tjöta så jag ignorerar henne:

Jag: Sry, me no understando!
Tant: Ahh, all of you swedish people think you can come here to chamonix and fuck with all the french people!! This is our mountain!
Jag: No, I don't like to fuck with french people, they are all to ugly!

Precis då öppnas liften och alla drar iväg.. Puuh..
haha, skönaste sista kommentar :D

I liftkön så stog det en dvärg och hennes "man" . När dem skulle ta liften så fick hon inte den vars man ska ha så hon fick hålla i den. när jag kom upp så stog gubben där och börja skrika på mig med sin konstiga dialekt att jag hade klivit på deras skidor så att hon inte kunde få liften vars man skulle ha den så att hon fick ist hålla i den hela vägen upp.

sjukt jobbigt när du skriver talspråk, "vars man" syftar till hennes man, om du inte menar det, skriv där istället för vars!

Min polare och jag var i trysil och hamnade i samma sittlift som en härlig fet tysk gubbe.
Smart som han var så sätter han sig i liften med ryggsäcken fortfarnade fastspänd på ryggen.
Detta inbar ju att han måsste krångla med ryggsäcken för att kunna sitta ordentligt, detta tar ju ganska lång tid och gör att vi inte kan fälla ner bygeln med fotstöden.

När han verkar vara färdig så fäller jag till slut ner bygeln varpå tyskjäveln bestämmer sig för börja kolla sina pjäxor och böjjer fram huvudet och får byggeln i bakhuvudet.
han blir skitarg och skriker något aggresivt på tyska och smäller till min polare i huvudet med sina skidstavar.

det ska tilläggas att vi var ca 12 år gammla när detta hände hehe :)

Eric_W sa:
Nära att få Italienska polisen tillkallad efter lite tjafs med en skidskolelärare som inte kunde nån vidare engelska. Svepte över ett krön i 100knyck där han ställt en hel rad med gamla tanter bakom. Fick tvärnita och _dränkte_ en av tanterna med snö (då menar jag bokstavligen).

Skidskolelärare: You go slow! (?) (menade så klart att jag skulle åka långsamt)
Jag: Öhh, no, I'm not the slow one, she is?! (retas)
Skidskolelärare: AAAAAAAAAARGGHHEGEHHARREE!! BLABLABLA PLOCIE! BlABLABLA AAGHAR TT LIFTKORT AGGRTEGGARREEEQ!!!! VAAAFAAANKOOOLO! (Goes psyco)
Jag: .... (retas inte med italienare igen..)
Aargh! Folk bakom krön har det hållt på gå illa med fler än en gång.
Vet hut vars dom ska sitta :(

Kommer med historia om det ploppar upp nåt

jag åkte baklänges och körde rätt över en liten kille.. kom hans farsa fram o skällde ut mig om att jag ska se för för osv.. jag ba ja kolla ju fast åt andra hållet :) eler nåt sen typ sa jag att ungen va tjock o drog

alwaysCrash sa:
jag åkte baklänges och körde rätt över en liten kille.. kom hans farsa fram o skällde ut mig om att jag ska se för för osv.. jag ba ja kolla ju fast åt andra hållet :) eler nåt sen typ sa jag att ungen va tjock o drog
Ditt jävla fä. Fyfan.

Jag och Fredde var och cyklade och när vi kollade in en kicker över ett rail så gick en tant för bi och sa att vi skulle dra eller ngt sådant och va hadde bara stått och kollat men inte kört :S

alwaysCrash sa:
wow, du är ett riktigt rövhål

Jag fick pisk i värmestugan av en mamma som ansåg att jag tog ALLDELES FÖR MYCKET!!! Senap på mina 2 kokta me brö.!! och det fick hela värmestugan höra!

Även fått höra att vi dubbeltips åkare bara ställer till med problem, men det var efter ett störtlopp/slalomåkning i liftbanan mellan liftåkare. jag körde ju inte på någon så varför skälla ut mej?

Åkte fiddy inne på ett nedlagt militärområde på en smal grusväg ända tills jag kom fram till en tant som gick mitt i vägen så jag inte kunde komma förbi. Efter 1 minut eller 2 så varvar jag lite försiktigt eftersom jag misstänkte att hon inte hade hört mig (gammal tant) men när jag märker att hon bara ignorerar mig så fäller jag upp visiret och ber snällt att hon och hennes hundar kan gå åt sidan så jag kan komma förbi men tanten fräser tillbaka att jag inte har någon rätt att köra där varpå jag förklarar att hon inte har rätt att rasta sina hundar där heller. Men hon håller fast vid att hon inte tänker flytta sig och det går så långt att jag återigen fäller upp visiret och säger till kärringen att om hon inte flyttar sig så kör jag över hundjävlarna... Och oj vad gött det kändes att vara moppeligist igen :D

Ps. Tänkte inte köra över hundarna :)

jag byggde ett hopp utanför pisten när det var mycket puder..... då kom en sur käring och sa att hoppet förstörde utsikten:(

fick världens utskällning på nattskidåkning då jag hoppade över ett krön då kom det en ful gubbe och sa att "man måste respektera dom andra som kör långsamt och inte är så duktiga skidåkare"

jag sa ju såklart till mitt försvar "om dom nu inte är så duktiga tror jag inte dom ska åka i röda backar"

han -"jävla ligist, sånna som du kommer och förstör för oss vanliga åkare ni som kallar er "jibbers" tror ni har rätt att göra vafan ni vill"

jag -"men om du nu tycker att vi förstör kan ni ju hålla er till era lättare backar där ni kan lära er hur man ska åka skidor" (jag behöll lugnet medans han skrek svordomar i 5 minuter tills jag blev less och åkte till liften med världens smile)

flusy_91 sa:
fick världens utskällning på nattskidåkning då jag hoppade över ett krön då kom det en ful gubbe och sa att "man måste respektera dom andra som kör långsamt och inte är så duktiga skidåkare"
jag sa ju såklart till mitt försvar "om dom nu inte är så duktiga tror jag inte dom ska åka i röda backar"
han -"jävla ligist, sånna som du kommer och förstör för oss vanliga åkare ni som kallar er "jibbers" tror ni har rätt att göra vafan ni vill"
jag -"men om du nu tycker att vi förstör kan ni ju hålla er till era lättare backar där ni kan lära er hur man ska åka skidor" (jag behöll lugnet medans han skrek svordomar i 5 minuter tills jag blev less och åkte till liften med världens smile)
Varför kan du inte bara förklara för gubben att du gjorde fel och att du beklagar. Skit händer?

Sen tycker jag att det är coolt att alla måste beskriva hur coolt de tog sin utskällning.

SimonBerggren sa:

Epic serve.
hahah, skönaste (:

oscarius sa:
flusy_91 sa:
Varför kan du inte bara förklara för gubben att du gjorde fel och att du beklagar. Skit händer?

Sen tycker jag att det är coolt att alla måste beskriva hur coolt de tog sin utskällning.
jag hade ju inte gjort någe fel det han gjorde fel var att stå bakom ett krön och det får man inte enligt skidreglerna...

Tillbaka
Topp