Köp av snowboard boots

AleksPavlo

Ny medlem
Köp av snowboard boots
Hej!

Har i min tidigare tråd beskrivit problemet med mina fötter. Efter en massa läkarbesök och dylikt har jag fått svar på mitt problem och för var dag som går så känner jag mindre smärta.

Ortopeden har förklarat för mig att jag har ovanligt hög dal och att jag därför har lagt vikt på fel ställen på foten. Ska hämta upp mitt ortopediska inlägg imorgon. Där sade dem att inlägget kan vara lite större än vanliga inlägg som ingår i boots när man köper dem.

Har ni några rekommendationer på boots som ni själva vet passar kanon för någon som har normalbreda fötter men en aning förhöjd dal, samt att inlägget också ska få plats och sitta bekvämt?

Köp av snowboard boots
Efter flera år med olika Burton Ion så bytte jag förra året till Vans Infuse. Kör med inlägg och tack vare boa-systemet som ligger över vristen så blir hälgreppet väldigt bra i en boot som för övrigt upplevs av mig som väldigt rymlig.

Köp av snowboard boots
rollrcostr sa:
Efter flera år med olika Burton Ion så bytte jag förra året till Vans Infuse. Kör med inlägg och tack vare boa-systemet som ligger över vristen så blir hälgreppet väldigt bra i en boot som för övrigt upplevs av mig som väldigt rymlig.
Kan instämma att det är grym boot som jag hade köpt direkt om jag inte hade för breda fötter. Bara Burton Ruler Wide som funkar :(

Köp av snowboard boots
Formgjutna sulor är ju ett måste i ditt fall men vet inte vad för boots som är att rekommendera :P

Tillbaka
Topp