PhatFred
Aktiv medlem
Kort och brett Sverigerätt?
Hjälp farbror här nu!
Jag tänkte komplettera med fat skis, men är ganska lost på allt nytt.
Förutsättningar:
* de ska passa svensk off pist - skit i bottenlöstpuderochstoraytor-egenskaper.
* de behöver knappt funka i pist öht.
* jag åker framåt och hoppar inte nämnvärt mycket.
* 90 kg last blir det på dem.
* jag åker bra i pist, hyfsat i bra lössnö, vet inte riktigt hur i tungt och trasigt.
Har försökt läsa in mig lite, men recensioner skrivs ju mest av folk som älskar just de planken... Vore intressant om man kunde sortera recensionerna efter recensent istf modell... Och t.ex. Åka skidor testar ju inte så jättemånga fetingar, men några kan man kanske sortera bort resp. till intressanthögen.
Har fastnat lite för Hendryx när jag läst, verkar ju ha nästan onödigt bra pistegenskaper också, nåt som alltså inte är så viktigt för mig just nu, men...
Och kort-o-brett måtte väl vara rätt tänkt för en old school speedcruiser som vill ut i skogen?
Så, är det nån som har några råd om och förslag på skidor?
Jag tänkte komplettera med fat skis, men är ganska lost på allt nytt.
Förutsättningar:
* de ska passa svensk off pist - skit i bottenlöstpuderochstoraytor-egenskaper.
* de behöver knappt funka i pist öht.
* jag åker framåt och hoppar inte nämnvärt mycket.
* 90 kg last blir det på dem.
* jag åker bra i pist, hyfsat i bra lössnö, vet inte riktigt hur i tungt och trasigt.
Har försökt läsa in mig lite, men recensioner skrivs ju mest av folk som älskar just de planken... Vore intressant om man kunde sortera recensionerna efter recensent istf modell... Och t.ex. Åka skidor testar ju inte så jättemånga fetingar, men några kan man kanske sortera bort resp. till intressanthögen.
Har fastnat lite för Hendryx när jag läst, verkar ju ha nästan onödigt bra pistegenskaper också, nåt som alltså inte är så viktigt för mig just nu, men...
Och kort-o-brett måtte väl vara rätt tänkt för en old school speedcruiser som vill ut i skogen?
Så, är det nån som har några råd om och förslag på skidor?
Senast ändrad: