Leverans från skidbutiken.com

jeeez

Ny medlem
Skulle bara se om det är nån som har nån aning om var skidbutiken.com gör sina inköp? Köpte ett par armada jj med sth bindning och leveransen har hela tiden blivit försenad pga de inte mottagit några varor ännu men nu har de iaf skidorna inne på lagret men väntar nu på att de ska få in bindningarna från salomon.

Tänkte i och med att många andra butiker har haft dessa produkter sen i början av okt typ :P Lär la dyka upp snart men blir bara fundersam till var eller hur de köper in sina produkter :S Är väl sånt man får leva med när man köper över nätet !

Tjena!

Beställde precis ett par Armada JJ med Sth 14. Tänkte fråga om du har hört något om dom fått in sth bindningarna eller om du fått dina skidor till och med? :)

Salomon bindningarna har förmodligen bara sålt slut, coh dom väntar på leverans av nya.

Jag har beställt ett par Salomon Twenty twelve därifrån för en månad sen och jag har inte fått dom än. Samma sak som du säger, dom säger \'\'dom har blivit lite försenade\'\':(

Hmm, även jag har beställt ett par nya skidor hos dom för en månad sedan. De skulle dock inte skickas förens V.46, Drog iväg ett mail förra veckan och frågade om saken, försenad leverans från K2; ny leveranstid: V.48. Nu kommer det märkliga, skulle in och stolt visa vilka skidor jag beställt för en vän, hittar dom inte längre, finns inte i sortimentet! Skickade iväg ännu ett mail i måndags, men inte fått något svar ännu, vad sjutton är det som pågår egentligen?

Är antagligen bara lite nojjig, jag vet.

Hej
Samma här, beställde ett par Gotama som skulle levereras i Okt.
Har inte dykt upp än. Pratade med dem igår senast. Det hade skitit sig med Volkl leverantören i Finland. Frågade om jag ville ha pengarna tillbaka.....
Ska ge dem en vecka till. Kommer bli svårt att hitta de skidorna till samma pris någon annan stans.
Trode de var seriösa. Är inte så säker längre.

Återkommer hur det går.
Är det fler som har råkat ut för samma sak? isf kanske det är dags att gå ut och varna för dem på freeride.
/Erik

Erik_H sa:
Hej
Samma här, beställde ett par Gotama som skulle levereras i Okt.
Har inte dykt upp än. Pratade med dem igår senast. Det hade skitit sig med Volkl leverantören i Finland. Frågade om jag ville ha pengarna tillbaka.....
Ska ge dem en vecka till. Kommer bli svårt att hitta de skidorna till samma pris någon annan stans.
Trode de var seriösa. Är inte så säker längre.

Återkommer hur det går.
Är det fler som har råkat ut för samma sak? isf kanske det är dags att gå ut och varna för dem på freeride.
/Erik
Vad är det du ska varna för? Att skidbutiker är som andra butiker, i händerna på leverantörer? Att man får pengarna tillbaka om dom inte kan leverera?

Uppdatering. Fortfarande inte fått något svar(efter 5 arbetsdagar), inte per lur heller. Skrev ett tråkigt mail till dom och bad dom annullera min order, en himla tur att jag valde faktura som betalmetod. Vänder mig till sport-conrad istället, där vet dom hur man behandlar sina kunder!

Senast ändrad:
Jag ringde till skidbutiken senast idag angående K2 hellbent. även den är "försenad" och har varit det i 3 veckor men nu verkar det som att det inte bara är K2's skidor som är försenade. Känns som att det är lite osäkert att beställa därifrån om man nu ska iväg inom en månad som många andra här på forumet ska.

lycka till ni som redan har beställt. det löser sig! :)

Lite kul, fick svar nu, efter att jag bett dom annullera min order. Mina 2 föregående mail som jag skickat innan, fick jag inte svar på, allt jag fick var:

Vi beklagar!

Vi ser att din beställning annuleras i klarnas system!

Mvh

Fan, sämre respons får man ju leta efter. Nu sjönk finnarna ännu en nivå i mina ögon. har ärligt talat bara dåliga erfarenheter vad gäller finnar, en gång så illa att det lett till polisanmälan, men det är en annan historia. Som sagt, tyskarna kan det där bättre!

Beställde ett par S7or med marker jester genom skidbutiken.com. Funkade hur bra som helst, hade skidorna efter 4 dagar.

jenli89 sa:
Fan, sämre respons får man ju leta efter. Nu sjönk finnarna ännu en nivå i mina ögon. har ärligt talat bara dåliga erfarenheter vad gäller finnar, en gång så illa att det lett till polisanmälan, men det är en annan historia. Som sagt, tyskarna kan det där bättre!
Är väl tyskar eller österrikare som står bakom skidbutiken oxå om jag inte har helt fel...

Hasse_Lindborg sa:
jenli89 sa:
Är väl tyskar eller österrikare som står bakom skidbutiken oxå om jag inte har helt fel...
Icke, dom är finnar.
Suomalaistentie 7
02270 Espoo
Finland

somebody sa:
Hasse_Lindborg sa:
jenli89 sa:
Icke, dom är finnar.
Suomalaistentie 7
02270 Espoo
Finland
Sätter mina surt förvärvda korv ören på Hasse här ;o)

Att ha en företagsadress i Finland är inte liktydigt med att ägarna är finnar!

Nåväl, har läst/hört någonstans att de var finnar. Nu spelar det egentligen ingen roll om ägarna är finnar eller kineser, det enda jag ville förmedla var den bedrövliga servicen jag fick som ledde till avbeställning och byte till Sportconrad där jag fick allt en hundralapp billigare!

med deras priser känns det som att företagsidén är lite skör och dom spelar ett spel där de behöver köpare för att kunna ta hem och de vill ha hem det till bra priser. Är det bara jag eller känns det konstigt att ALLA prylarna har blivit försenade från respektive bolag. Snarare att olika avtal och konstiga och sena ordrar från detta bolag efter de fått in ordrar från er.

En kompis till mig beställde även ett par skidor därifrån med "leverans i Oktober".
Hon började såklart bli orolig eftersom de inte har kommit ännu och när de sedan meddelade att "vi kan inte garantera en leverans innan jul", så återtog hon beställningen och köpte ifrån Sportconrad istället.

Tycker det är riktigt dåligt att de inte kan hålla sina leveranstider, men om det nu blivit försenad leverans ifrån leverantören så är det kanske inte så mycket de kan göra åt saken.
Jag tänker då passa mig för den här butiken framöver och istället handla av skistore/sportconrad

Vitalis66 sa:
somebody sa:
Hasse_Lindborg sa:
Icke, dom är finnar.
Suomalaistentie 7
02270 Espoo
Finland

Företaget som ligger bakom skidbutiken är finskt och lokaliserat i helsingfors, visst har dom sidor på finska, norska, tyska och svenska och men lika finska är dom för det. Alla nummer är 358 nummer vilket tar dig till finland. Men det var väl skitsamma egentligen. Egentligen har jag ingen aning utan gissar bara, men det brukar ta en rätt långt på internet.

Senast ändrad:
Erik_H har du fått dina skidor?
Jag beställde ett par Gotama förra veckan så borde enligt dom få dom veckan som kommer. Hoppas det inte skiter sig för mig!

Beställde mina skidor förra veckan förra veckan och hämtade ut dom idag! inga problem alls :)

Vad tror ni, hur länge vågar man vänta innan man får byta till typ sport-conrad? behöver dem innan nyår..

Jag beställde ett par Armada AR7 från Skidbutiken 16 November, stod att leveransen skulle ske V.46, sen skickade jag ett mail och frågade varför jag fortfarande inte fått min leverans, de svarade inte på det mailet och nästa dag stod det att leveransen skulle ske mellan vecka 47-48. På Måndagen V.49 hade jag fortfarande inte fått min leverans och jag skickade ännu ett mail.

De svarade att de var hemskt ledsna över förseningen och sa att leveransen skulle ske denna vecka. Nu är det Torsdag och har fortfarande inte fått någon leverans. Det står fortfarande v.47-48 på hemsidan.

Jag börjar bli rätt orolig att jag inte kommer få mina skidor i tid då jag åker iväg 25 december. Bör man förbereda sig för att beställa från en annan sida?

jag beställde ett par kung fujas 189 cm därifrån igår, återkommer när jag fått skidorna! :D

Vitalis66 sa:
somebody sa:
Hasse_Lindborg sa:
Icke, dom är finnar.
Suomalaistentie 7
02270 Espoo
Finland

Nope de är finnar: http://www.facebook.com/group.php?gid=73148024649&ref=ts

Som sagt, böt till sportconrad, de hade skidorna jag önskade i lager och fick de en hundralapp billigare, sen svarar ju dom på mail och är servicemindade...

Hjehej!

Det är bara att instämma i klagosången - ursopigt även av en webbleverantör!!! Jag beställde ett par Line EP Pro shorty till min son den 26 okt av Skidbutiken.com och då stod det leverans 1-4 dgr. Glad i hågen och hoppfull ringde jag veckan därpå och någon svarade att de har problem med leveranserna av Line! Sedan förändrades tiden på nätet till v45/46 och sen igen till v47/48. Jag har mailat 4 ggr utan att någon svarar. Kan bli galen på en sååååå dålig service, det sista på engelska till finska mailadressen men finnarna kan väl inte engelska som vanligt!!!!!! Ska ringa imorgon igen - pinsamt dåligt - först var det ju meningen att vi skulle¨lightåka i Romme el nåt på försäsong, nu vet jag inte ens om jag ska hoppas på julklapp! Tyvärr betalade jag med kort så mina pengar har de iallafall!

Varning, varning för Skidbutiken.com om ni vill ha era skidor kvickt!!!

En uppdate angående Skidbutiken.

Jag ringde till dem idag eftersom jag fortfarande inte fått mina skidor. En finne svarade på svängelska, och berättade att det är bindningarna som är försenade. Alltså finns skidor från Armada i lagret, men det är bindingar som saknas. Jag frågade dock om det fanns några andra bindningar än mina Marker Jester, men de enda de hade i lager var ett par rossignol.

De skulle fått leverans från Look förra veckan och lika med Marker, men han beräknade att de flesta bindingarna skulle komma in i slutet av denna vecka eller i början av nästa vecka, vilket inte känns väldigt trovärdigt med tanke på deras tidigare \"lovande\". Han påstod dock att jag skulle fått det levererat innan jul, men eftersom jag åker iväg 25:e December frågade jag om han kunde lova det till 100% vilket han inte kunde och sa att jag skulle ringa på Onsdag om två dagar då han hade mer information.

Så som det ser ut nu verkar det finnas två alternativ.
1. Beställ endast skidorna, som då ska ta 4dagar.
2. Ta tillbaka beställningen och beställa från en annan sida.

- På tal om andra sidor. funderar på alternativ två då jag börjar bli desperat och någon som vet ungefär hur lång tid det tar att leverera för Sport-Conrad?

Hej,
Även jag är orolig för att få mina skidor. Beställde ett par Dynastar Sultan 94 med Salomon i början av november. Fick besked från Skidbutiken förra veckan att skidorna förväntas levereras slutet av den här veckan... Men jag är tveksam till att de kommer. Tyvärr har jag betalat med kort så de har redan pengarna. Känns som att jag blir tvungen att avbeställa skidorna senare i veckan, och sen är det bara att hoppas man får pengarna tillbaka...

Grejjen är att man inte har någon koll på vad som är orsaken till leveransproblemet. Är det leverantören som strular? (då kan Skidbutiken.com ändå vara seriösa, om än med tvivelaktig service) Eller är de oseriösa? (ta betalt, och sen skita i att leverera) Det tror/hoppas jag verkligen inte. Finns ju ändå de som fått sina skidor nyligen. Eller har de ekonomiska problem, och därför inte får några leveranser? Isf riskerar man bli blåst på skidor och betalning...

Tror inte att de har/kommer blåsa någon på pengar. Är snarare ett trist år för dem, den kassa servicen samt den dåliga framförhållningen hos leverantörerna har gjort att det blivit som det blivit, en oseriös stämpel. Jag menar, tom min lokala sportbutik hade skidan jag ville ha, dock för en betydligt dyrare peng.

Klopare: Fick mina skidor idag från Sportconrad, tog 4 arbetsdagar.

Du har helt rätt Jenli89, jag ringde som sagt idag, och bad tillslut min finsktalande far att ringa upp honom och han gjorde det nyss. Det han fick ut av honom är att det är alla bindningar som är försenade och att de försökt med alla möjliga sätt för att fixa det och att det just nu är ett stort problem men att de inte kan göra så mycket eftersom det inte är deras fel.

Så det är som du säger ett tråkigt år för dem, han berätta att det just nu är kaotiskt för dem och att de sitter 3-4 timmar varje dag för att meddela alla kunder om allt.
Och innan det bestämde jag mig för att vända mig till Sport-Conrad, men tyvärr så var AR7:an slut hos dem men dock fanns bindningen. så min enda utväg i hopp om ar7:an är skidbutiken.

men han lovade dock att paketet ska levereras till jul och att de sätter på andra bindningar för samma pris om bindningarna inte kommer som planerat.

blir det akut läge anlitar dem något som han kallade specialdelivery UPS. leveransen sker från Finland till Sverige på 1dag.

Så ett tips för er som har problem, ring och kolla vad det är som är felet för just eran beställning, och om det går att lösa på andra sätt. För det känns lite lugnare nu när man vet vad som pågår!

Så ni behöver inte oroa er över att de kommer blåsa er, de försöker göra allt för att få det att funka och verkar kompromissa om det är illa, ni kan ju när som helst ta tillbaka eran beställning och få pengarna tillbaka, men som sagt ring och kolla hur det just ligger till för er!

Härligt att höra, är aldrig kul att vara utlämnad i mörkret när man har en deadline samt pungat ut för saker.

Men att dom inte går ut med sånt här på hemsidan! Om jag vore dom skulle jag gått ut med den här typen av nyheter direkt, skulle blivit betydligt mindre kaos och mindre frågor att ta hand om för deras del.

F.ö så står det på sport-conrad att AR7 är available, men kanske inte den längd du ville ha.

ja det känns lite lättande, får se vad dom säger på onsdagen.

Jo jag menar det, jag har kollat varje dag om de har uppdaterat men de har inte varit någon uppdatering sen 3 veckor tillbaka vilket jag tycker är dåligt, för det är som du säger, det blir mindre kaos då.

Jag kollade upp det precis och självklart var det mina 176cm som var slut, 181finns men vet inte om de blir för lång för mig eller snarare för svårhanterade. Jag är dock runt 190cm lång

Har funderingar på att beställa ett par skidor med bindningar från nämnda butik. Vad innebär egentligen förhandsköp som det står på typ alla skidor?

Santiago: De har inte produkterna i lager helt enkelt, när de får in - skickas dom till dig. Om du ska iväg nu innan jul avråder jag dig från att göra affärer med dem då det inte kan lova vad som står. Det bästa är väl som Klopare säger, ring och kolla hur läget är med just DINA varor. Sport-conrad är ju det andra alternativet, samma pris på vissa varor och betydligt mycket bättre service.

Som jag anade alltså. Ska inte iväg förrän i februari, inte med dom skidorna jag tänkt köpa iaf.
Problemet är att jag är sugen på B2R Red Hot och dom säljs ju ingenstans :|

Santiago: De har de flesta skidorna inne, det är bindningarna som saknas, ring och kolla med dem om de har dina skidor inne i lagret och om de har eller när dina bindningar kommer. Kan lägga in en uppdate imorgon då jag ska ringa dem eftersom de beräknar att få sin stora leverans imorgon. SÅ förhoppningsvis tar det slut på alla fördröjningar imorgon.

Men annars råder jag dig precis som Jenli gjorde, att vända dig till Sport-Conrad.

Tack för info om leveransen, då ringer vi och kollar läget imorgon så kanske man kan få ett långt paket att öppna framför alla avundsjuka blickar på julafton :-)

@Klopare

Måste bara säga att du gör ett kanonjobb med infon i den här tråden!
Massor med cred tll dig!!!

Tillbaka
Topp