Line och K2 -kvalitet?

Snowjunkie

Aktiv medlem
Line och K2 -kvalitet?
Hej,
är ute och scannar efter nya skidor för nästa säsong. Tycker att Line Vision 108 är en intressant skida med tanke på att den är lätt och lämpar sig för turande. Har sett både ris och ros om dem, men det som bekymrar mig är ryktena om att Lines skidor har bristfällig kvalitet. Någon som vet mer och har erfarenhet av Line skidor som pajat? Även K2 tillverkas ju i Kina (och förmodligen i samma fabriker antar jag. Hur är kvalitén överlag på dessa idag?

Line och K2 -kvalitet?
Legit

Line och K2 -kvalitet?
Tyvär har Line vision en tendens att gå åt hälvete. Tror nästan alla jag känner som haft såna. Har haft knäckta sådanna
Synd på en riktigt rolig skida.

Line och K2 -kvalitet?
Jag har Vision 108 och knäckte det första paret framför bindningen, för det andra paret som jag fick på garanti, lossnade både häldelarna (shift bindning) vid en krasch förra säsongen och nu den här säsongen delaminerade/ sprack ena skidan under bindningen. Fått nya skidor nu igen på garanti och fick då årets modell. Ska tydligen var en ny kärna i senaste modellerna som ska hålla bättre men inte åkt på de nya jag fått än så får se.

Till nästa säsong ska de uppdatera Vision serien med nya bredder så troligen därför jag hade tur och fick nya skidor fast garantin var slut.

Line och K2 -kvalitet?
Har haft ett par K2 Reckoner. Upplevde kvaliteten som helt ok. Inte i paritet med Rossignol, Blizzard och Armada som finns i garaget men helt ok. Man betalar väl oftast ett helt annat pris för K2 också? Jag gjorde det iaf.

Line och K2 -kvalitet?
Har haft några Line-skidor, men inte Vision.
SD 110, 104 , Blade och SFB, har inte haft några problem,
Edit: Sakana glömde jag
SFBn åktes mycket park med också.
Extra tjocka stålkanter och belag på många av deras modeller är ju trevligt. Dock inte på Vision tror jag

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp