Linsproblem

Psandersjoo

Aktiv medlem
Linsproblem
Aloha freeeride.

Har problem med linsen på mina dragon dx, vet inte riktigt hur jag ska göra rent på insidan på linsen.?

vissa säger :

att man ska torka bara med putsduk.

Andra säger:

att om man gör det (^) så försvinner immskyddet

Några säger:

att man ska tvätta under rinnande vatten,

Resten säger:

att man ska tvätta med diskmedel och vatten.

så frågar nu, vad ska man göra för att behålla immskyddet och inte orsaka massa annat skit?

aaa simma lugnt!
pz

Senast ändrad:
Linsproblem
Säkraste är nog att bara använda insidan av googlepåsen.

Om du använder vatten, diskmedel och sånt kommer du nog att förstöra imskyddet.

Linsproblem
Niklas_Borg sa:
Säkraste är nog att bara använda insidan av googlepåsen.

Om du använder vatten, diskmedel och sånt kommer du nog att förstöra imskyddet.
Jag har hört att om man torkar, med var som helst.. så försvinner imskyddet.. det inkluderar alltså insidan av gogglepåsen också..

ett bra dilemma du satt dig i ;) hehe hoppas det finns någon som har erfarenhet av detta!

Linsproblem
Diskmedel/soap funkar bra man kan även köpa en sån kräm/spray som är gjord för att de ikke ska imma igen:D gissar på att de sistnämnde dunkar bäst!

ha de
MVH

Linsproblem
Man ska alltid försöka att låta bli att torka på insidan men måste man absolut så är tipset att "dutta" med googlepåsen utan att torka fram och tillbaka

Linsproblem
Brodin87 sa:
Man ska alltid försöka att låta bli att torka på insidan men måste man absolut så är tipset att "dutta" med googlepåsen utan att torka fram och tillbaka
ojdå. då borde mina glasögon imma hela tiden.... Kan sitta i värmestugan och putsa insidan för skojs skull och dom immar inte mer för det..

Linsproblem
jag har dåliga erfarenheter av dragon Dx, gnuggade mina utav helvete när de va snö o skit på dem.. nu för tiden immar de som fan :S bajs säger jag

Linsproblem
Diskmedel innehåller ammoniak som enligt vad jag har hört inte ska var så bra för glasen, tvål är tydligen ingen höjdare heller. Har dock provat tvål en hel del på mina flottiga solglasögon och det har funkat fint.

Det bästa är, SÄRSKILT mid skidglasögon, är att köpa en antistatisk puts-spray hos en optiker. Kostar en 50-lapp och räcker lääänge, be att få med en putsduk.
Spraya och putsa både in och utsida. Glöm inte att tvätta gogglespåse och putsduk då och då.

Ett annat tips mot imma i brillorna: sätt aldrig upp dem i pannan!

Edit: För övrigt tror jag det där med imskydd på insidan är rent bullshit. Jag tror nån skapat myten för att folk inte ska torka insidan med en halvfuktig fleece eller med handsken...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp