Loaded Dervish !

Loaded Dervish !
Söker en Loaded Dervish. Verkar som en otroligt skön bräda. Några som har testat den å tycker något? Någon som har någon att sälja, kontakta mig genast.

/ Johan

Loaded Dervish !
har du fått den nu? vi snackade ju i min andra tråd tror jag. hur är svängradien på den? hur klarar den backar? vad kör du med för setup? nöjd med servicen från stoked?

Loaded Dervish !
Jepp den har kommit! Svänger otroligt snabbt, iaf i mina mått mätt. Du kommer inte bli besviken om du vill ha en snabbsvängd bräda. Har inte testat backar än... Har bara glidit runt lite, bor i Kanada för tillfället och med tanke på snön och gruset på vägarna så har man inte så stora ytor att röra sig på...
Valde iaf en flex 1, ligger lite under rekommendationerna för den, men tror ändå det var rätt drag, flexar skönt :) Om du vill ha väldigt mycket flex bör du kolla på 2an dock. Som hjul valde jag Bigzig lime, 80a. Kullagerna mad max, och truckarna gullwing chargers. Truckarna tog jag bara för att jag inte vet nånting om truckar och att dom var rekommenderade, så... Kommer förmodligen skaffa ett par andra lager när gatorna är sopade, så mycket sand och grus på vägarna nu. Med 75mm hjul rullar man på rätt bra :D Stoked gav bra service, hyffsat snabb leverans. Var dock tvungen att betala tull på 17 dollar när den kom vilket jag inte hade räknat med, men det kändes ändå rätt billigt. Hoppas du bestämmer dig för att köpa en!

Loaded Dervish !
muffinco sa:
Jepp den har kommit! Svänger otroligt snabbt, iaf i mina mått mätt. Du kommer inte bli besviken om du vill ha en snabbsvängd bräda. Har inte testat backar än... Har bara glidit runt lite, bor i Kanada för tillfället och med tanke på snön och gruset på vägarna så har man inte så stora ytor att röra sig på...
Valde iaf en flex 1, ligger lite under rekommendationerna för den, men tror ändå det var rätt drag, flexar skönt :) Om du vill ha väldigt mycket flex bör du kolla på 2an dock. Som hjul valde jag Bigzig lime, 80a. Kullagerna mad max, och truckarna gullwing chargers. Truckarna tog jag bara för att jag inte vet nånting om truckar och att dom var rekommenderade, så... Kommer förmodligen skaffa ett par andra lager när gatorna är sopade, så mycket sand och grus på vägarna nu. Med 75mm hjul rullar man på rätt bra :D Stoked gav bra service, hyffsat snabb leverans. Var dock tvungen att betala tull på 17 dollar när den kom vilket jag inte hade räknat med, men det kändes ändå rätt billigt. Hoppas du bestämmer dig för att köpa en!
ska nog köra på flex 2. hur vad mad max? blir nog ett par biltins istället.. har lite beslutsångest om jag ska välja BigZig eller Gumballs? BigZig ska ju ha stört grepp. det går på ca 2500 för allting till sverige.. men i sverige kostar dem 3200 så det är värt ändå :)

Loaded Dervish !
Vet inte så mycket om kullager direkt... Kan inte riktigt svara på frågan. En kompis målar brädan nu, kommer bli sjukt :D

Loaded Dervish !
OOi sa:
muffinco sa:
ska nog köra på flex 2. hur vad mad max? blir nog ett par biltins istället.. har lite beslutsångest om jag ska välja BigZig eller Gumballs? BigZig ska ju ha stört grepp. det går på ca 2500 för allting till sverige.. men i sverige kostar dem 3200 så det är värt ändå :)
Tjena,
funderar också på att köpa en dervish! Vet inte mycket om truckar osv. eftersom det är mitt första longboard-köp..
Skulle vara grymt om du kunde tipsa om truckar, hjul och hela köret! 2500 kr var ungefär det jag tänkt mig. Kommer köra på flex 2. Bor i sthlm så det är endel backar och mycket raksträckor, så en skön all-round set-up.
Och hur är det med Stoked? Om man får allt för 2500 för allt verkar det ett självklart val. Är dom pålitliga, säkert att överföra pengar?

Tack;) /Luca

Loaded Dervish !
Tja.
Dervishen är en grymt skön bräda att åka på. Den svänger otroligt lätt och om ni tycker om att trixa och slida är den verkligen att rekommendera. En sida som jag beställt från är baddiesboardshop.com och har fungerat fint, har dock hört att andra haft problem med dem. Om ni beställer en bräda utanför EU tänk då på att det kan dra iväg i moms och tullavgifter, men oftast blir det billigare än att handla från ett svenskt företag.

Själv kör jag på en vanguard och har 180mm randal 2 truckar med orangatangs stimulus 86a men skulle ha köpt en tan tien om jag köper en ny bräda idag. Truckarna och hjulen skulle jag däremot inte byta ut.

/niklas

Loaded Dervish !
YO:)! e själv sjukt sugen på en dervish! :P men nån som vet en sjukt billigt affär (på nätet asså) om man kan köpa den från usa eller sverige spelar ingen roll ba den e sjukt billig ! :D ?

Loaded Dervish !
Det är ingen "sjukt billigt" bräda, därför kommer du inte hitta den sjukt billigt. Även om du beställer från USA så får du räkna med att det landar någonstans mellan 2500-3000 + eventuell tull om det är från USA.

www.kahalani.se är enligt mig sveriges bästa longboard shop med absolut bäst service. Jag tror att om du köper den komplett hos dem så får du den för lite över 3000.

Alternativt begagnad. Köp/sälj på www.longboard.nu är ett bra ställe att leta.

Loaded Dervish !
G_A_P sa:
YO:)! e själv sjukt sugen på en dervish! :P men nån som vet en sjukt billigt affär (på nätet asså) om man kan köpa den från usa eller sverige spelar ingen roll ba den e sjukt billig ! :D ?
Jag köpte min från Stoked från Storbritannien, billigaste jag hittade :) gick på 2 700 inkl. frakt. Men då tog jag den dyraste set-up:en! Beställde den igår så kan inte säga något om leverans tid och så än.

Loaded Dervish !
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
Jag köpte min från Stoked från Storbritannien, billigaste jag hittade :) gick på 2 700 inkl. frakt. Men då tog jag den dyraste set-up:en! Beställde den igår så kan inte säga något om leverans tid och så än.
najs kan du länka sidan? :)

Loaded Dervish !
G_A_P sa:
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
http://www.stokedlongboards.co.uk/

Loaded Dervish !
G_A_P sa:
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
Måste bara säga att de lade till en avgift på 30 pund för att skicka den till Sverige efteråt. så det slutar på 3 000 nånting... tjänar en 500ing totalt jämfört mot Sverige typ.

Loaded Dervish !
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
LuckyLuca sa:
Måste bara säga att de lade till en avgift på 30 pund för att skicka den till Sverige efteråt. så det slutar på 3 000 nånting... tjänar en 500ing totalt jämfört mot Sverige typ.
men ja ska bara köpa själva brädan så köper ja köper hjul kullager truckar på kalahani de blir nog mycket billigare allt då ändå :)

Loaded Dervish !
G_A_P sa:
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
men ja ska bara köpa själva brädan så köper ja köper hjul kullager truckar på kalahani de blir nog mycket billigare allt då ändå :)
Jasså, varför?

Loaded Dervish !
LuckyLuca sa:
G_A_P sa:
LuckyLuca sa:
Jasså, varför?
de känns rätt :D !

Loaded Dervish !
man kan handla på maxeffekt.se! riktigt sjyssta killar och så slipper man beställa från nåt annat land. (finns väl andra sidor i sverige också men men...)

Olle

Loaded Dervish !
loaded dervish är ju ingen bräda man tröttnar på och säljer direkt... man åker på den tills den dör :P
om du inte vill lägga ut riktigt så mycket kan du köpa typ Kahalani surf på Kahalani

Loaded Dervish !
sen går det väl inte heller säga vad dervishen har för svängradie då det beror på truckarna? :/

Jag är iaf stört nöjd med min dervish, skulle dock vilja prova flex 2 också under säg en dag så kan man ju lättare säga vilket som är skönast för mina 67kg :P

Loaded Dervish !
linder sa:
sen går det väl inte heller säga vad dervishen har för svängradie då det beror på truckarna? :/

Jag är iaf stört nöjd med min dervish, skulle dock vilja prova flex 2 också under säg en dag så kan man ju lättare säga vilket som är skönast för mina 67kg :P
flex 2 all the way... alltid flex 2... really... alltid...

Loaded Dervish !
Lånar tråden lite:)
jag funderar på att beställa en dervish från maxeffekt då med setupen:
flex 2
in heat lila 83a
randal 180 silver
biltin abec 7

ska mest cruisa runt o lite dancing:)
skulle de passa?
Tacksam för svar=)

hare gött

Loaded Dervish !
filippabladh sa:
Lånar tråden lite:)
jag funderar på att beställa en dervish från maxeffekt då med setupen:
flex 2
in heat lila 83a
randal 180 silver
biltin abec 7

ska mest cruisa runt o lite dancing:)
skulle de passa?
Tacksam för svar=)

hare gött
Ett bra val!
Dervishen kan man bara inte bli besviken på, men ska du inte satsa någonting på slides så skulle jag nästan köpa InHeat 75mm 80a Orangea hjul istället, dels bättre för cruising och brädan blir grymt mycket snyggare med orangea hjul :)

Loaded Dervish !
inte köpa in heats väl :P kör på freerides (durian/stimulus) typ 83a så kan du juh både slidea eller bara cruisa om du vill :P

Loaded Dervish !
Foxxi sa:
inte köpa in heats väl :P kör på freerides (durian/stimulus) typ 83a så kan du juh både slidea eller bara cruisa om du vill :P
Jag har köpt 75mm Big Zig'z Pink (dvs 77a) till min Dervish, för mjukt för sliding? Fördelar nackdelar?

Loaded Dervish !
ang in heats så går det alldeles utmärkt att slidea, bara man åker in dom en stund först. bättre för cruising som han vill göra också.

ang big zigz så är dom säkert grymt sköna för carving och cruising men kommer bli svårt att slidea, men med träning så kommer det också att gå! :)

Loaded Dervish !
ollecollberg sa:
ang in heats så går det alldeles utmärkt att slidea, bara man åker in dom en stund först. bättre för cruising som han vill göra också.

ang big zigz så är dom säkert grymt sköna för carving och cruising men kommer bli svårt att slidea, men med träning så kommer det också att gå! :)
Alright :) Skulle du rekomendera att köra på Lime istället, eller går det att lära sig hyfsat enkelt?

Loaded Dervish !
dom är 80a va? jag kan slidea med mina otang 80a efter lite inåkning men det funkar! :)
har en polare som har bigzigs 77a och dom funkar också att slidea med, så visst går det att lära sig! hoppas det blir bra!

Loaded Dervish !
Köpte en Dervish idag på We butiken i östersund, funderade på att köpa från sickboards.nl först där ja skulle få en komplett bräda med randal RII truckar, orange In Heat hjul och några bra lager för 3100kr inkl frakt. Men då hitta jag den på We för 3400kr med samma setup. Så de kändes mer värt så slipper man oroa sig för frakt och strul, samt om brädan går sönder så är det smidigt med garantin, att man bara kan lämna in den här i stan.

Om ni inte bor i Östersund, leta upp någon we butik nära er och köp den där, 300 kr tycker jag det är värt så får man brädan på en gång och inge krångel när nått går sönder!

Ang. Hjul så är In heat exakt samma hjul som Durian bara att durian är nedslitna In Heat hjul, så om du åker på In Heat hjulen ett tag så får du durian hjulen, mer värt!

Sjukt nöjd med brädan iaf, har en polare som har Holey truckar och en annan polare som har paris truckar, jag tycker personligen att Randal RII truckarna slår dessa truckar med hästlängder, sjukt sköna truckar, snabb och kvicka och mer stabil i hög fart än övriga, dessutom är det en riktig kvalités truck!

Loaded Dervish !
ollecollberg sa:
dom är 80a va? jag kan slidea med mina otang 80a efter lite inåkning men det funkar! :)
har en polare som har bigzigs 77a och dom funkar också att slidea med, så visst går det att lära sig! hoppas det blir bra!
A precis dom är 80a, men okej tack för hjälpen! Kör nog på Pink iaf då, kan inte hålla mig tills allt kommer med posten! Springer upp varje morgon för att kolla om man fått någon avi, vilken dag som helst nu... :D

Loaded Dervish !
Ang. Hjul så är In heat exakt samma hjul som Durian bara att durian är nedslitna In Heat hjul, så om du åker på In Heat hjulen ett tag så får du durian hjulen, mer värt!

dom är lite smalare... men i stort likadana!

gött!

Loaded Dervish !
Nu har du väl allt lite fel... In heats har kantade läppar medan durian har rundade. Självklart efter att du slajdat en hel del så kommer du runda läpparna på in heatsen, men de kommer inte bli lika rundade som durians. Vill du därför ha något som är lätt att slajda "out of the box" så ska du välja durians. In heat är tänkta som downhill hjul som släpper när det behövs men som mest fokuserar på grepp.

Loaded Dervish !
Hej alla longboards älskare!
jag lånar den här tråden lite! hoppas det är okej
jag ska ialla fall köpa en longboard!
jag ska inte köra så mycket dh med brädan mest crusie & slide. får jag bra svängradie med de truckarna?
undar om den här brädan är nått o satsa på :
Loaded Dervish!
flex 2 45-82+kg
hjul : orangatang - Durian 75mm 83A
kullager : Bones Reds
Truckar : paris 180mm

jag behöver nog all hjälp jag kan få! de är min första och jag är nog inte så bra på de här!
tack på förhand!

Tillbaka
Topp