Lurad?

Pe_Ka

Ny medlem
Lurad?
Köpte precis ett par skidor från en butik i tron att det var nya skidor av fjolårsmodell. Vid närmare koll visade de sig vara från 2005-2006. Modellen verkar inte förändrats utan längd och mått är de samma som på 2006-2007 års skidor... Vad tycker ni, finns det anledning att bråka om det? Kräva nån lämplig kompensation? Andrahandsvärdet blir väl lägre ändå..

Karl

Senast ändrad:
Lurad?
klart du ska ha ett lägre pris godammit! Fight for your to right pricr to age ratio on sale item skis!!

Senast ändrad:
Lurad?
Du bør få et reelt avslag på prisen!
Om de ikke kan gi deg igjen penger grunnet datasystemet i butikken eller noe annet tull bør du kunne få f. eks. en hjelm eller goggles -- enten til kanonpris - eller gratis, alt etter hva slags ski det var etc...
Skien du kjøpte var jo tross alt to år eldre enn de påsto.

Lurad?
Sa dom att det var årets modell, eller var det bara nått du hade fått för dig?

Lurad?
Det är ju relevant om det är butiken som gått ut med att det skulle vara årets modell.
Är det bara något du har förutsatt så kan du inte få kompensation. Men jag isåfall så har du öppet köp om du vill lämna tillbaka skidorna.

Lurad?
det är säkert samma skida i stort sett, om det inte är skillnad på måtten.. men det är en princip sak. Kräv bättre pris, det värsta du kan få är ett nej..

Senast ändrad:
Lurad?
OlaMelin sa:
Det är ju relevant om det är butiken som gått ut med att det skulle vara årets modell.
Är det bara något du har förutsatt så kan du inte få kompensation. Men jag isåfall så har du öppet köp om du vill lämna tillbaka skidorna.
Tack för alla svar.. Alltså, de sa att det var fjolårsskida dvs 2006-2007 men när jag fick paketet så var det 2005-2006 års modell. Får väl ta och ringa dom i morrn.. Piss att saker ska strula

Lurad?
De låter ju helt sjukt att dom skulle ljuga om årsmodellen.. Skulle det råka ut för mig skulle jag inte bara fråga om bättre pris utan älla till med ett jävla liv.. fan va arg jag skulle varit hur kan du vara så lugn??

Lurad?
K_G sa:
De låter ju helt sjukt att dom skulle ljuga om årsmodellen.. Skulle det råka ut för mig skulle jag inte bara fråga om bättre pris utan älla till med ett jävla liv.. fan va arg jag skulle varit hur kan du vara så lugn??
Vi får se hur lugn jag är när jag ringt dom i morrn...

Lurad?
K_G sa:
Som säljare så kan jag bara meddela att om en kund ställer till med ett eländes spektakel, ja då vänder jag om och blir stenhård. Är det däremot någon som håller sig lugn, då kan man ge sig på att jag kommer göra kunden mer än nöjd.

Jag förutsätter att samma sak gäller dessa säljare.

Mitt tips är alltså att vara lugn, trevlig och framföra argumenten på ett sakligt sätt, det kommer garanterat att ge dig kompensation. Ge dig bara inte, men bli inte otrevlig.

Senast ändrad:
Lurad?
K_G sa:
men det är ju inte säkert att dom ljög, säljaren kanske ba hade kass koll eller mindes fel. på typ stadium har personalen sjukt dålig koll. o tror dom ljuger en del också för att sälja. till exempel köpte jag ett par skidor där för väldigt många år sedan, ett par head madtrix. dom påstod att tyroliabindningen som följde med var gjorde för att hoppa o raila med, och att den skulle tåla mycket. men den paja efter någon dag och sen på alpingaraget berätta dom för mig att det va nån klen tantbindning som jag hade på skidorna.

vilken affär köpte du skidorna på? man ska inte lita på ett ord på tattarkedjor som stadium o sånt

Lurad?
Sedan är det ju så att skidor åldras även om de inte används, Vridstyvheten blir annorlunda, skidorna blir hårdare och skörare med åren, kanske marginellt men ändå.
Och det blir som du säger, ett mycket sämre andra hands värde!

Men håll dig lugn när du klagar, annars blir det nog som Kim säger, var trevlig så ska du se att det löser sig!

Lycka till

Lurad?
Då var allt utrett! Jag ringde dem idag och fick till slut tag i en ansvarig kille. Efter lite förhandlande fram och tilbaks så blev vi överenns om att jag får ett presentkort på 1000 kr att handla för.

Jag är nöjd, hade fått ett bra pris från början, så nu kan jag glädas åt mina nya telisskidor igen :-)

over and out

Lurad?
KimHalderot sa:
K_G sa:
Som säljare så kan jag bara meddela att om en kund ställer till med ett eländes spektakel, ja då vänder jag om och blir stenhård. Är det däremot någon som håller sig lugn, då kan man ge sig på att jag kommer göra kunden mer än nöjd.

Jag förutsätter att samma sak gäller dessa säljare.

Mitt tips är alltså att vara lugn, trevlig och framföra argumenten på ett sakligt sätt, det kommer garanterat att ge dig kompensation. Ge dig bara inte, men bli inte otrevlig.
vi heter ju likadant.. vi ska ju hålla ihop

Lurad?
KimHalderot sa:
[Som säljare så kan jag bara meddela att om en kund ställer till med ett eländes spektakel, ja då vänder jag om och blir stenhård. Är det däremot någon som håller sig lugn, då kan man ge sig på att jag kommer göra kunden mer än nöjd.
Då har du en sjukt dålig inställning och bör inte jobba som säljare. Om kunden har fel så är det helt ok, även om butiken oftast tjänar mer i goodwill om dom även hjälper sådana kunder. Är det som i detta fallet så du däremot helt fel ute, inte nog med att kunden har rätt, han har dessutom all rätt att vara fly förbannad då säljaren har ljugit han rakt i ansiktet.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp