MAYRHOFEN! (Detta ska inte kommas ihåg!)

Tiimmy

Ny medlem
Tjena tjena boys (och tjejer)

Nu är det så att jag och några polare drar till Mayrhofen på lördag 1 vecka för att åka skidor och ha en sån skön resa som möjligt!

Och nu har jag 2 viktiga frågor som jag behöver hjälp med från er experter:
Vad ska man göra i mayrhofen? Vad får man inte missa?
Ge gärna era bästa tips för att ha så skön skidåkning som möjligt, så bra mat som möjligt och så roliga fyllor som möjligt :)

Ge även förslag på bästa spa-anläggningen.

Självklart om vi får tillräckligt bra feedback kan det kanske komma en skön film ;)

På återseende kamrater.

Senast ändrad:
Din dag kanske har varit dålig och du är sur, men det var väl en rätt onödig kommentar?
Varför ska vi bespara de detta? Vi vill åka dit och ha kul, inte förstöra något?

mattiasborg sa:
Vad sägs om att helt skevt stanna hemma? Och bespara Mayrhofen besväret?
Helt jättecrazy om du frågar mig
Word somfan! Hatar såna här idioter som ska ner och "röja skiten" en vecka... stanna hemma och skit i er egen brevlåda istället.

haha, jävlar vad bajsnödiga människor det var här. Se filmen Gnar så får ni säkert lite inspiration. Kom ihåg att inte bryta mot lagarna där nere bara.

ahmeeen shiiit!
Assr word! Rätt glada killar på forumet idag?
Har du aldrig varit på en after ski och haft roligt?
Vart får folk för sig att vi ska förstöra där nere, var lite sköna nu fö-faan;)

Näe grabbar, lika bra ni stannar hemma och kramar gossedjuren ... att ens komma på idén att lägga ut en tråd om "uppdrag" tyder på en starkt hämmande uppväxt sannolikt av ihärdigt curlande föräldrar. Men, men kanske ni kan hitta en viss information i denna TRÅD!

;-) / MM

Vad har hänt sen 70-talet? Nuförtiden skickar vi ner riktig toppungdom, ofattbart duktiga och seriösa åkare TD +7,5 och så vidare... kanske kan dessa Mayhofenapostlar jämna ut räkningen lite??? Fast jag tvivlar...

Mountain_Man sa:
Näe grabbar, lika bra ni stannar hemma och kramar gossedjuren ... att ens komma på idén att lägga ut en tråd om "uppdrag" tyder på en starkt hämmande uppväxt sannolikt av ihärdigt curlande föräldrar. Men, men kanske ni kan hitta en viss information i denna TRÅD!

;-) / MM
ja det är nog lika bra att stanna hemma... man åker väl ändå bara ner dit för att ligga och bada jacuzzi på hotellet?
btw, bra trådlänk, thx!

Mycket intressant tråd. Det talades om en Bahnhof Eddie. Nu undras om det är "Eddie in the corner" som avses, han brukade sitta i hörnet på bahnhof tillsammans med en polare (britter?). Dom levde på att videofilma turister. Obs att detta är typ 1977.

Kom precis hem från Zillertal och åkte mycket kring Mayrhofen.
Skaffa ett Zillertal superskipass, går bussar/tåg mellan dom olika systemen i Zillertal.
Vid fint väder åk till Hintertux och om ni inte vill trängas dra till Eggalm/Rastkogel som har helt ok åkning både i och utanför pisten.
Även Hochfügen är riktigt bra efter snöfall.

lepe sa:
Skaffa ett Zillertal superskipass, går bussar/tåg mellan dom olika systemen i Zillertal.
Vid fint väder åk till Hintertux och om ni inte vill trängas dra till Eggalm/Rastkogel som har helt ok åkning både i och utanför pisten.
Känns dock mer som dessa grabbarna undrar om det där Zillertal superskipass ger gratis inträde på alla krogarna :rolleyes: :lol:

linder sa:
lepe sa:
Känns dock mer som dessa grabbarna undrar om det där Zillertal superskipass ger gratis inträde på alla krogarna :rolleyes: :lol:
Tack för informationen!
haha, njaa inte direkt! skidåkningen i första hand!

linder sa:
lepe sa:
Men det är ju gratis inträde på alla krogarna i Zillertal, eller nästan i hela Europa! Behöver ni betala nånting för att gå in på krogarana i Sverige?

Ett måste: afterskin i Tenne Hintertux och se Helmut aus Mallorca:

P.S. Just minns, att i Postkeller, St. Anton måste man betala för att gå in. Men det är den enda krogen där vi har varit tvungna att betala nåt inträde i Österrike i nästan 20 år. Rock- ok nattklubbar är ju en annan sak.

Senast ändrad:
Någon som har erfarenhet från vilken den bästa skiduthyrningen är för twintips alt. big mountain skidor? Thx

Vet vart jag skulle hyra i hoff, men tycker hyra skidor är en tråkig utgift bara för att bära dom mellan de olika afterski ställerna. Och eftersom hela byn lutar är det inte att rekommendera att springa runt i pjäxor.

maertin sa:
Vet vart jag skulle hyra i hoff, men tycker hyra skidor är en tråkig utgift bara för att bära dom mellan de olika afterski ställerna. Och eftersom hela byn lutar är det inte att rekommendera att springa runt i pjäxor.
Jaha okej, kan man fråga vad stället heter?
att gå runt i pjäxor är inget problem :) så tell me the name!

...roliga fyllor?
blanda 75cl Stroh 80% och 75 cl cola, töm hela innehållet på mindre än 2 min 23 sek (inofficiellt Zillertalrekord f ö, Ernst Zimmermann aus Kempten, R.I.P.), kom ihåg att ha roligt hela tiden, för att sen inte behöva besvära din omgivning mer det närmaste dygnet ...kanske hela veckan ...kanske för alltid? ...hmmm:/

...Äh, glöm det...!
Rekommenderar skidåkning på den fantastiska glaciären i H-tux, pizza å bärs (bara för törsten då förstås...):D
/A

Senast ändrad:
...nåååå, var e filmen???
eller tog ni mitt första tips?
...ja ja,så kan det gå...
/A

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp