pAcmAn1 sa:
Kanske har stått tidigare i tråden men den är ganska lång nu.
Hur stor serie tror ni kommer att tillverkas? Beställningen genom pre-orders eller hur har ni tänkt er avseende det? (ja, jo....vill ju inte missa ngn eventuell beställningspunkt)
Inget av detta är bestämt ännu, men det är inte speciellt troligt att det blir en stor serie skidor inledningsvis. Tanken är inte att det är en volymprodukt, utan det är ju lite av en specialmodell som ligger lite utanför det vanliga sortimentet. När det gäller att bestämma hur många skidor som kommer att tillverkas så kommer vi helt förlita oss på Skidfabrikens bedömning. Jag har själv ingen aning ens om hur volymerna ser ut på de andra modellerna eller på marknaden i övrigt, så jag kan inte ens gissa om det kommer att göras 10 eller 100 par. Jag skulle dock tro att vi kommer att göra ett mindre antal först och se lite hur intresset blir, och sen göra fler i en andra omgång om det skulle behövas. Där är Åre Skidfabriks flexibilitet som liten aktör en stor fördel. Vi behöver inte pressa upp tusen par i en fabrik i Kina...
Kanske körs det någon form av pre-order-deal för forumet, där limited-grafiken inkluderas, men det har vi inte riktigt diskuterat än. Vi har mer fokuserat på själva konstruktionen av skidan än så länge. Det är inte ens nära att vi har några beställningsdatum eller något annat klart än.
Andraserien med 5 nya prototyper är på väg ner till Österrike just nu för övrigt. Jon är på plats och ska köra testomgång två inom kort. Det går framåt! Kul är bara förnamnet om ni frågar mig. Det är fanimej ett riktigt prybögeri-privilegium att få vara projektledare för det här!