Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur många par av respektive längd blev det?MarkusO sa:Det verkar landa på 38 par LDE.SooL2007 sa:Nu när sista datum för beställning har passerat är det ju inte utan att man undrar... Hur stor blev LDE-upplagan?
På sid 13 slängde den gode Vattendroppe in den (då) senaste CAD-ritningen, etc. Finns det månne någon uppdatering?LawndartGustav sa:Vad blev det för exakta mått på rockern på slutet? höjd och längd?
Precis vad jag undrar, för om jag minns rätt så höjdes både nos- och tailrocker, eller?Bjarkang sa:På sid 13 slängde den gode Vattendroppe in den (då) senaste CAD-ritningen, etc. Finns det månne någon uppdatering?LawndartGustav sa:Vad blev det för exakta mått på rockern på slutet? höjd och längd?
10 par 194, resten följaktligen 187.Hawk100 sa:Hur många par av respektive längd blev det?

Gött!MnO sa:Här är den senaste CAD-ritningen.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/247e975c1944f510abafa0e5ce05a567.jpg[/url]
Tip: 135/2=67,5mmLawndartGustav sa:Gött!MnO sa:Här är den senaste CAD-ritningen.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/247e975c1944f510abafa0e5ce05a567.jpg[/url]
För mig som är gammal och grå och ser dåligt....Vad är då höjden på nos och tail?
Oklart om skidfabriken har för avsikt att skicka ut en sådan. Det borde de kanske göra. Uppenbarligen.nydde sa:Någon som fått en formell bekräftelse på beställningen än?
"Efter den 30e" är ju ingen direkt hårt satt tidsram...nydde sa:I mitt mail står det att dom tagit min beställning och att slutgiltiga info kommer efter den 30e för drygt en vecka sedan. Inte för att jag va stressad men nyfiken är man ju :P
Bugar ödmjukast!MnO sa:Tip: 135/2=67,5mmLawndartGustav sa:Gött!MnO sa:Här är den senaste CAD-ritningen.
För mig som är gammal och grå och ser dåligt....Vad är då höjden på nos och tail?
Tail: 85/2=42,5mm
Det låter underligt. Jester Demo har ju en konstruktion som i alla betydande delar är i det närmaste identisk med Duke, Jester Shizo och bakdelen på den vanliga Jester. Tådelen är förvisso mer stabil på den vanliga såklart, eftersom den är direkt skruvad i skidan (men dock bara med två av fyra skruvar). Det går säkerligen att påvisa en viss skillnad, men jag har aldrig upplevt det som märkbart i åkning. Var det en ny bindning, Jibberisch? Eller bytte du mellan en sliten hyr och en ny vanlig?Jibberisch sa:Galsac:
Har du kört demo/hyrplatta på Jestern förut? Har du kört Jestern innan? Jag kom över en billig Jester med demo/hyrplatta, när jag bytte till en vanlig Jester upplevde jag en förbannat stor skillnad i skidans karaktär och egenskaper.
Helt enig med MnO här? Var kände du skillnaden någonstans? Samma bakdel men annan framdel ju? Enda skillnaden..MnO sa:Det låter underligt. Jester Demo har ju en konstruktion som i alla betydande delar är i det närmaste identisk med Duke, Jester Shizo och bakdelen på den vanliga Jester. Tådelen är förvisso mer stabil på den vanliga såklart, eftersom den är direkt skruvad i skidan (men dock bara med två av fyra skruvar). Det går säkerligen att påvisa en viss skillnad, men jag har aldrig upplevt det som märkbart i åkning. Var det en ny bindning, Jibberisch? Eller bytte du mellan en sliten hyr och en ny vanlig?Jibberisch sa:Galsac:
Har du kört demo/hyrplatta på Jestern förut? Har du kört Jestern innan? Jag kom över en billig Jester med demo/hyrplatta, när jag bytte till en vanlig Jester upplevde jag en förbannat stor skillnad i skidans karaktär och egenskaper.
Hej Jibberisch.Jibberisch sa:Galsac:
Det finns bara ett ord, FETTMarkusO sa:För kvick och lätt åtkomst till tråden: freeride.se/opinion
:D
Det kan man kalla en stickyLawndartGustav sa:Det finns bara ett ord, FETTMarkusO sa:För kvick och lätt åtkomst till tråden: freeride.se/opinion
:D![]()
+1Bjarkang sa:Tror att det var första (och antagligen sista) gången som jag blivit glad över att få en faktura![]()
For hem tidigare ifrån jobbet för att FÅ betalaBjarkang sa:Tror att det var första (och antagligen sista) gången som jag blivit glad över att få en faktura![]()
Opinion kommer inte att erbjudas i olika flexval. Det blir en traditionell variant med ett avvägt flex i respektive längd. 187:an är anpassad för normalstora avancerade friåkare, 194:an för tyngre och större åkare och sen kanske det kommer en 179:a också för de som söker något litet och smidigt.Ashtraymofucku sa:Har försökt letat efter detta svar men nu ger jag upp, vilka hårdheter kommer skidorna i?
Okej bra! Då var det bara ett felaktigt rykte!MnO sa:Opinion kommer inte att erbjudas i olika flexval. Det blir en traditionell variant med ett avvägt flex i respektive längd. 187:an är anpassad för normalstora avancerade friåkare, 194:an för tyngre och större åkare och sen kanske det kommer en 179:a också för de som söker något litet och smidigt.Ashtraymofucku sa:Har försökt letat efter detta svar men nu ger jag upp, vilka hårdheter kommer skidorna i?