Moderator

seb720

Ny medlem
Moderator
Hur gör man om man vill bli moderator här på freeride.se det verkar kul att få styra och ställa lite. Vart kan man anmäla sig?

Moderator
Jag tror att johan med sitt mystiska smaksinne väljer ut dom mest moraltantiga medlemmarna och gör dom till moderatorer.

Moderator
Hjalle_S sa:
Jag tror att johan med sitt mystiska smaksinne väljer ut dom mest moraltantiga medlemmarna och gör dom till moderatorer.
Tror nog mer att man väljer ut de medlemmar man tycker utmärker sig på ett positivt sätt och som verkar hålla en vettig nivå.
Moraltanter är ganska ofta sådana. tänk på att det är ett redigt stort ansvar att driva ett forum, inte bara moraliskt...

seb720: Bästa sättet är nog att vara aktiv, hjälpsam och trevlig hela tiden och sen försöka pitcha sig själv.

//d

Moderator
Men Hasse har ju varit allt annat en trevlig vissa gånger.

Senast ändrad:
Moderator
Hjalle_S sa:
så sant som det är sakt, han o jag hade en liten dispyt för några dagar sen om att han har blivit jätte sträng o röjer bäst fan han känner för de..

Moderator
hasse är väl ändå allt annat än ny iof. jag är fortfarande lite sur över att han blockade mej, därför ska ni inte lita på vad jag säger nu. OBS tråden kommer snart låsas av Hasse för att den är så OT

Senast ändrad:
Moderator
men han är ganska ny som moderator va?
Det verkar ju ganska dåligt om en som blir moderator bara vänder kappan efter vinden så fort som han blev moderator.

Moderator
men hasse var iaf snäll.
Han var favoriten bland moderatorerna,, men nu har han blivit argare.. hmm

Moderator
men varför kan inte alla vara moderatorer och ta bort varrandra och deleeta allt de vill helatiden...:D

Moderator
moderatorerna sköter sitt jobb bra tycker jag, men ibland kan dom vara lite tjurskalliga. men det får man ta..

jag ska själv bli moderator en dag, eller?

Moderator
Hjalle_S sa:
alwaysCrash sa:
så sant som det är sakt, han o jag hade en liten dispyt för några dagar sen om att han har blivit jätte sträng o röjer bäst fan han känner för de..
seb720 sa:
men han är ganska ny som moderator va?
Det verkar ju ganska dåligt om en som blir moderator bara vänder kappan efter vinden så fort som han blev moderator.
Word!

Du som gjort detta inlägg har ingen chans att bli moderat..

Senast ändrad:
Moderator
Hjalle_S sa:
Rätt! Finns inget sätt att ansöka om det, men de medlemmar som är väldigt aktiva, skriver bra inlägg, argumenterar och diskuterar samt föregår med gott exempel har chans att bli moderatorer.

Precis som din gamla skolfröken så är vi moderatorer inte stränga, det är bara det att vi är aktiva medlemmar som värdesätter ordning och reda i forumet på freeride.
Freerides forum är en plats där skidåkare ska kunna ställa frågor och få svar och diskutera skidåkning. Allt som rör våld, kränkningar, kriminella handlingar, personangrepp, "kiss&bajs", smygreklam, spammande, förstörelse o.s.v... är som ni säkert förstår inte välkommet på freeride, och det åker bort!

Hasse är snäll innerst inne...

...ibland...

;)

Moderator
Jag föreslår att ni dels håller er on-topic och dels slutar snacka skit om någon som hjälper till och höjer standarden på forumet så pass mycket som Hasse gör, mer än vad någon av er mäktar med...

/Dr. Snow

Moderator
Dr_Snow herregud, och om du faktikst läser så är det ju som du ser ganska många medlemmar som tycker att Hasse blivit grinigare på slutet? Så ska väl inte en moderator vara, istället tycker jag att detta är ngt som Hasse borde ta en funderare på och kanske bättra sig lite?

yttrandefriheten gäler ju faktiskt i Sverige, även när det gäller att kritisera moderatorer på freeride..

Moderator
CrashX sa:
Dr_Snow herregud, och om du faktikst läser så är det ju som du ser ganska många medlemmar som tycker att Hasse blivit grinigare på slutet? Så ska väl inte en moderator vara, istället tycker jag att detta är ngt som Hasse borde ta en funderare på och kanske bättra sig lite?

yttrandefriheten gäler ju faktiskt i Sverige, även när det gäller att kritisera moderatorer på freeride..
ORD!

Moderator
Att jag har blivit grinigare stämmer verkligen inte men det kanske verkar så nu när jag kan låsa trådar, plocka bort inlägg som inte hör hemma här tex. Jag eftersträvar precis som alla andra här att det skall vara ett friit forum så länge man följer forumreglerna och tyvärr så följs dom inte så ofta. Och det som inte följs enligt dom gör jag nåt åt. Och jag kan förstå att det verkar som jag har blivit grinigare pga det.

Angående jag hade blockerat Hjalle_S så har jag förklarat för han att jag hade vid det tillfället hade ungefär 20-30 st blockerad pga att jag inte ville se inläggen från någon som jag tyckte inte tillförde nåt. Nu har jag naturligtvis ingen blockerad pga att jag är moderator.

Alla trådar jag har plockat bort så har jag FR-mailat berörda personer och förklarat varför jag har gjort som jag har gjort. Och trådar jag låser skriver jag en förklaring varför antingen i tråden eller via ett FR-mail. Och det kommer jag att göra oxå i forsättningen.

Om ni tycker jag har gjort fel eller behandlat er fel så ta gärna disskutionen med mig direkt om ni vill.

//Hasse

Edit: Står följande i reglerna Använd ett vårdat och korrekt språk tänk så mycket man kunde göra med den regeln i forumet ;)

Senast ändrad:
Moderator
Jag instämmer med Dr. Snow. Det är många trådar i forumet där Hasse tillför mycket. Vi som är för ett forum fritt från skiTsnack och fullt av skiDsnack, är glada att Hasse håller rent hus.

Gällande yttrandefrihet verkar det råda en viss förvirring kring betydelsen av begreppet, bland vissa i forumet.

Det finns ingen anledning att komma med icke konstruktiv kritik, som "grinig" eller liknande. Vill ni kritisera Hasse, kan ni väl maila direkt till honom.

Hasse: Fortsätt i samma riktning som nu, det märks skillnad, och det uppskattas!

Senast ändrad:
Moderator
det är bra att du motiverar varför du tar bort trådar o.s.v men nu hjälper du faktiskt till att OT:a upp tråden hasse..

Moderator
CrashX sa:

Forts OT:
Han är inte grinigare nu, eller? Samma sneda uppfattning gäller mig; bara för att jag skickar ett FR-mejl och säger att "det där är inte ok att skriva i forumet, svaret raderas" så uppfattas jag som grinig, tråkig och allmänt bitter, bara för att jag ser till att reglerna efterföljs. Även jag bjuder in till diskussion om så behövs.

Och som någon nämnde är begreppet yttrandefrihet något feltolkat i detta fall. Det handlar inte om yttrandefrihet, det handlar om att vara sjyst och inte spy galla över någon som bara sköter sin uppgift.

Jag tycker att mycket av allt gnäll vi får utstå är illa genomtänkt/uppbackat av fakta och rätt fjantigt. Man tar knappast åt sig när någon dumpar ett par svordomar i ens gästbok. Om det däremot står vettiga argument och, gud förbjude, förslag till förbättringar, ja då funderar man lite extra på det...(och ännu mer om det är lite humor inblandat också ;))

Det är för övrigt ett typiskt dumt sätt att försöka bli moderator på, jag skulle vilja se hur det går om moderatorna inte kommer överens sinsemellan...

Moderator
Ännu mer OT

Ja Hjalle_S Det gjorde jag men jag måste få förklara mig och det känns som det är ett vettigt sätt att diskutera detta här och nu då eller har jag fel där?

//Hasse

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp