namn på trick? :)

Jaxter

Ny medlem
hej jag undrar om någon vet vad det heter när man landar på magen och sedan snurrar 360 i samma position och landar på mage igen? tacksam för svar :) P.S släng gärna upp en film om ni har ngn med det tricket.

spindeln kallar vi den iaf, och vet att på flera läger så har andra trampolinklubbar kallat den samma sak :)

JADEteamJP sa:
heter det samma sak om man gör det på rygg ist för mage ?:p
Tror det tricket han syftar på är otroligt svårt och nästan omöjligt att göra från rygg?
Antar att han menar att magen hela tiden är nedåt och att kroppen snurrar runt sig själv?

Angående tricket så har jag faktistk ingen aning om vad det kallas. brukar bara säga mage-360.
Kanske ska vi hitta på ett coolt namn för det?

det lär ju vara typ omöjligt... galet bra studsmatta och bra på att snurra/rätt teknik, så kanske...
men ska ändå testa när jag kmr hem

jeppenator sa:
JADEteamJP sa:
Tror det tricket han syftar på är otroligt svårt och nästan omöjligt att göra från rygg?
Antar att han menar att magen hela tiden är nedåt och att kroppen snurrar runt sig själv?

Angående tricket så har jag faktistk ingen aning om vad det kallas. brukar bara säga mage-360.
ja något awesome namn:P alla kan komma med förslag:)

som sagt... i trampolin sammanhang så kallas det första , magen ner hela tiden i mattan och snurra 360 , heter spindeln (långt ifrån ett tävlingstrick)

Samt det andra när man studsar på rygg och kroppen gör en vanlig 360 heter cattwist

Senast ändrad:
men är det någon som kan tekniken för att få runt snurren på 360-mage? jag prövade på rygg då kom jag ett kvarts varv men på mage sätter jag halva tricket, alltså 180-mage xD

jeppenator sa:
JADEteamJP sa:

haha.. jag tycker det är lättare från rygg :p

gymnastikboy sa:
men är det någon som kan tekniken för att få runt snurren på 360-mage? jag prövade på rygg då kom jag ett kvarts varv men på mage sätter jag halva tricket, alltså 180-mage xD
På en trampolin så använder man mycket händer, man grabbar tag i duken och drar fart, efter det så grupperar man som i en sidovolt. På en vanlig studsmatta får man inte samma grepp med händerna utan får tänka mer på sidovolt

JADEteamJP sa:
gymnastikboy sa:

i den fillmen snurrar dom annorlunda på den som va "cattwist"
han gör ju med på mage !
ne han gör ju enbart cattwists ... studsa på rygg snurra ett varv... forstätt på rygg, ingen mage alls där :P

edit: får filma en av varje på träningen nästa måndag helt enkelt :P

Senast ändrad:
linder sa:
gymnastikboy sa:
På en trampolin så använder man mycket händer, man grabbar tag i duken och drar fart, efter det så grupperar man som i en sidovolt. På en vanlig studsmatta får man inte samma grepp med händerna utan får tänka mer på sidovolt

JADEteamJP sa:
gymnastikboy sa:

han gör ju med på mage !
ne han gör ju enbart cattwists ... studsa på rygg snurra ett varv... forstätt på rygg, ingen mage alls där :P

jag skrev fel. jag menade rygg :P

JADEteamJP sa:
jag skrev fel. jag menade rygg :P
Är det det du menar med att det är lättare från rygg?

För att det är två helt olika trick ;)

cattwist = ryggstuds -> helskruv -> ryggstuds
spindeln = magstuds -> sidovolt -> magstuds

hittar dock inget klipp på youtube där dom kör den <_<

linder sa:
gymnastikboy sa:

JADEteamJP sa:
gymnastikboy sa:

han gör ju med på mage !

gör så :)

Snödjup

Tillbaka
Topp