När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Ja herregud, kommer jag till Stockhom av någon som helst anledning, jobb vafan som helst, så hör jag väl av mej.Jonsbert sa:"Jag har anonyma åsikter ändå som jag inte har några problem med att stå för IRL." Upp till bevis, så att säga...
Tack för att du tar emot åsikterna för tionde gången. Anonymt utan prestige.Jonsbert sa:"Eftersom det är 2015 är det konstigt att du inte pallar att ta emot anonyma åsikter eller avfärdar idéer." Ok, för typ tionde gången: Vi lyssnar på dina åsikter. Tack för dina åsikter.
Du spenderar ju tiden med att svara mejJonsbert sa:"Är helt säker på att det visst finns vägar att gå för att göra bra rörligt material i artikelform utan att det tar sån jävla tid som du verkar tro." Säkert. Hjälp mig. Jag har inte tid just nu.
Jag har för guds skull läst och ser att du har helt rätt. Du kallade det aldrig för idiotiskt. Det var jag som skarvade lite.Jonsbert sa:"Det finns ju trots allt en poäng med att dra ur sej förslag som inledningsvis kanske (i dina öron framför allt) låter idiotiska." Kallade det aldrig för idiotiskt. Jag kallade det för en intressant idé. Läs vad jag skrivit för guds skull.
Jag vet inte vem du är. Jag känner inte dej. Jag ser ditt namn och bild. Jag tror ingen av oss är ett troll i betydelsens bemärkelse TROTS att jag råkar välja att vara anonym. Vi kan skippa det snacket. Så du är lika anonym för mej som jag för dej.Jonsbert sa:"Håll dej borta från det, för annars beter du dej som ett Flashbacktroll!" Fail. För att vara ett troll måste man vara anonym. Alla här vet vem jag är.
Ok min initiala upplevelse var liksom Rabbits att Alpinkultur faktiskt var en sofistikerad variant av content marketing. Det är lätt att tro det. Det är ju fler som tror säger du ju själv. Kan det vara läge att tänka över hur man uppfattas utåt också?Jonsbert sa:Ok, här kommer några exempel på den skit (som inte stämde) som du kastade i början av tråden:
"Och snälla bryt er fria från Alpingaraget. Ni behöver inte alls vara anknytna till deras webshop på något sätt längre." Du säger att vi ska bryta oss fria, det betyder alltså att du säger att vi inte är fria nu. Det stämmer inte, är en jäkligt taskig anklagelse att få som magasin, och det gjorde mig ledsen.
Se ovan.Jonsbert sa:"Gör en oberoende blaska, få mer cred." Du säger att vi inte är oberoende. Det stämmer inte och är en grov anklagelse om man driver ett magasin. Och det gjorde mig ledsen.
Se ovan. Det jag reagerar på är just att det finns en koppling till en webshop över huvudtaget. Det gör att jag direkt tänker content marketing. Tycker du den kopplingen är särskilt långsökt?Jonsbert sa:"Klipp de där oklädsamma kommersiella krafterna som styr till Alpingaragets webshop" Vet inte om jag behöver kommentera...
Se ovan om content marketing resonemanget. Jag tror att ni utformar länkarna. Jag tror att den utvalda skidbutiken givetvis är intresserad av att det är en klickvänlig prylguide.Jonsbert sa:"Jag tänker mej inte heller att Alpingaraget har något veto i frågan om innehåll (förutom länkarna till deras webshop)." Du menar att Alpingaraget "har veto"/bestämmer hur länkarna ska utformas i Alpinkultur. Det stämmer inte. Det är ett val vi själva gjort. Och det du antar gör mig ledsen och arg, eftersom även det är en grov anklagelse mot oss.
Se ovan om content marketing.Jonsbert sa:"Det är en snyggt förpackad och smart uttänkt (osmickrande) marknadsföring från Alpingaragets sida i första hand..." Ja, inte heller det stämmer, eller gjorde mig speciellt glad. En till sak som ju är typ det värsta man kan göra som magasin.
Ja där var det ett antagande som var fel. Har inga problem med att ändra mej och be om ursäkt om det antagandet var fel och ledde till ont blod.Jonsbert sa:"Jag menar hur många produkter har ni i prylguiden som inte finns på lager hos Alpingaraget. Låt mej gissa. Noll." Ett till påstående som inte stämmer.
Jag är rätt säker på att du med flit övertolkar mitt resonemang om (återigen) content marketing resonemanget med alla uppenbara kopplingar till nämnd butik samt länkar till samma butiks webshop. Det är lätt att få den uppfattningen. KAN det var idé att se över sin kommunikation i just den specifika frågan så ni av misstag slipper bli förknippade som en marknadsföringskanal med redaktionellt innehåll vilket är ganska precis vad content marketing handlar om. Därav kommentarerna om det "sofistikerade sättet".Jonsbert sa:"Någon måste ju hjälpa till att driva på konsumtionen på det finurliga sättet som kvalitativ sofistikerad redaktionell webshop." Du kallar Alpinkultur för en "redaktionell webshop". Fattar du vad det betyder? Det är så jävla taskigt, och dessutom lögn.
Jag förstår precis att det är osmickrande saker det handlar om. Det är ju exakt därför som jag tror flera med mig reagerat på det faktum i sakfrågan ang kopplingar till nämna butik. DET KAN UPPLEVAS SOM PRECIS DET OSMICKRANDE DU INTE VILL UPPLEVAS SOM. Har jag fel? Det kanske ger dej en tankeställare om HUR vissa av dina läsare uppfattar Alpinkultur. Kan det vara bra?Jonsbert sa:Orkar inte gå igenom sida två av den här tråden, men jag tror du fattar poängen. Det här är saker som är jäkligt osmickrande för oss om de skulle stämma, pissdåligt rent utav, och därför tycker jag det är sjukt dåligt av dig att skriva dem. Jag tackar för att du backar bort från det du skrev i början, men nästa gång kanske du ska tänka dig för innan du vräker ur dig saker som kan skada andra, och som inte stämmer alls, och låta bli att skriva de alls.
Om du har tolkat det jag skrivit på ett sätt som fått dej att bli lessen personligen ber jag om ursäkt. Det var inte tanken på något sätt. Andemeningen är i klartext som jag just beskrivit - Upplevelsen av att ni vare sig ni vill det eller inte - Inte helt ologiskt, av några läsare, kan tänkas kopplas ihop med där butiken på ett icke fördelaktigt sätt.