Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nu blev jag hungrig jue..mxeman sa:Blev hungrig, stekte ägg med hamburgerdressing
Kom precis hem från McD efter ett välsittande nattmål. Kan starkt rekomenderas för alla med bil eller ett Mc tillräckligt nära för en promenadelliot_lindfors sa:nu blev jag hungrig jue..mxeman sa:Blev hungrig, stekte ägg med hamburgerdressing
kul att man bor 1 mil utanför skellefteå..mmarcus sa:Kom precis hem från McD efter ett välsittande nattmål. Kan starkt rekomenderas för alla med bil eller ett Mc tillräckligt nära för en promenadelliot_lindfors sa:nu blev jag hungrig jue..mxeman sa:Blev hungrig, stekte ägg med hamburgerdressing![]()
Dags att bygga flygande väggar för att skapa bra snöförhållanden?Heddious sa:Ett genomsnittligt moln väger ungefär 100 000 kilo. Hundra ton. Hundra ton fluffig vattenånga.
Den informationen gör mig oförklarligt lycklig.
Godnatt![]()
Nu har du tappat bort mig.Jarle sa:Dags att bygga flygande väggar för att skapa bra snöförhållanden?Heddious sa:Ett genomsnittligt moln väger ungefär 100 000 kilo. Hundra ton. Hundra ton fluffig vattenånga.
Godnatt![]()
Moln dumpar vikt för att ta sig över hinder (vanligtvis berg eller liknande) alltså borde en flyttbar vägg innebär dump av bibliska proportioner?Heddious sa:Nu har du tappat bort mig.Jarle sa:Dags att bygga flygande väggar för att skapa bra snöförhållanden?Heddious sa:Ett genomsnittligt moln väger ungefär 100 000 kilo. Hundra ton. Hundra ton fluffig vattenånga.
Godnatt![]()
Silverjodid har jag för mig är ganska vanligt för att lösa upp moln. Men med flygande väggar kan vi hålla kvar molnen tills all snö har trillat ner. ALL SNÖ!!Jibberisch sa:Har det inte gjorts försök att "mjölka" moln förr? Alltså typ släppa något ämne på dom och på så sätt få molnen att släppa sin last? Orkar inte googla med nätet i u-landet jag befinner mig i.
Om så är fallet, varför används det inte? Hm...kanske inte är fallet alltså. Men om vore fallet, så borde väl ett gäng stora fläktar kunna göra jobbet. Blåsa molnen dit man vill. Få dom att dumpa. Pang. Till och med Jarle kan få åka puder någon gång i livet.
Men vem var två-tre dagars vindpåverkad nysnö?Jibberisch sa:Du gillar ju inte snö.
Nope, det är bara ovanan som talat.Heddious sa:kan man bli jetlaggad av att åka bil? för jag känner mig extremt tidsförvirrad nu..
hmm.. okej om det är med tåg. bila kontinuerligt ger jag inte mycket för.Piglet55 sa:Nope, det är bara ovanan som talat.Heddious sa:kan man bli jetlaggad av att åka bil? för jag känner mig extremt tidsförvirrad nu..
Receptet är att åka upp till Åre (eller ännu hellre Gränsen) varannan vecka så ska du se att efter säsongen så kommer du inte vara tidsförvirrad av en sån liten resa :-P
Vad gör du uppe vid den här tiden om du ska ha jullov imorn?! Utnyttja soltimmarna för att rasta brädan!jakeplisken sa:Prövar denna tråden då!
Längtar till imorn då jullov börjar o o nya brädan hämtas - måste bara få gjort allt plugg så man kan slappna av i Åre under nyår! Kommer bli najs
Du vet hur det kan vara. Nog har man många sömnlösa timmar när man bara tänker på att shredda.Vattendroppe sa:Vad gör du uppe vid den här tiden om du ska ha jullov imorn?! Utnyttja soltimmarna för att rasta brädan!jakeplisken sa:Prövar denna tråden då!
Längtar till imorn då jullov börjar o o nya brädan hämtas - måste bara få gjort allt plugg så man kan slappna av i Åre under nyår! Kommer bli najs
Bättre än orginalet. Helt klart!Vattendroppe sa:JAG DÖR!!!
Mon9IScqItM