Natt-tråden!

Natt-tråden!
käkat choklad = socker i hjärnan = kan inte sova.

segt värre.

tidigare ikväll blev jag uppringd av nån som gjorde undersökningar om radio – det var jättekul. jag fick lyssna på olika låtar och säga om jag gillade dem, var trött på dem, aldrig hört dem förut osv. misstänker att jag kan ha fuckat upp den demografiska statistiken en aning, i och med att jag blev lika exalterad av One Direction och Katy Perry som av Eva Dahlgren, Roxette och Monica Zetterlund. det är fan lättare att beskriva min musiksmak med vad jag inte gillar än att rabbla allt jag tycker om.

håhå jaja.

jag funderar även på hur mycket "vanliga" kläder jag kommer kunna packa med mig till alperna, om ens några. bagageregler har aldrig varit min vän, och tydligen kan jag inte ens utnyttja att en av mina polare jobbar i incheckningen på arlanda.
egentligen gör det nog inget.. att gå klädd i underställ/skidkläder minst 80 procent av den vakna tiden är en av de många stora fördelarna med att befinna sig på en skidort.

det och snön. typ.

Natt-tråden!
När vi ändå är inne på media och intervjuer, så blev jag och två polare intervjuade när vi hängde i hammarbybacken i lördags i hopp om att kunna shredda lite riktiga rails, bygga kick var svårt så det slutade med att vi körde på ett 2 meter långt rör hela eftermiddagen/kvällen men det var en sjukt kul session ändå.

http://hammarbysjostad.info/hammarby_news/idag-kom-vintern-till-sjostaden/

Här är artikeln om någon är intresserad!
Ha en fortsatt trevlig
kväll allihopa!

Natt-tråden!
Kan tipsa allt folk där ute om en enkel och riktigt go energi "drink" :)

Du behöver:
- Lime
- Burn Energy (Orginalet), kall

En lime halva brukar passa till en liten burk burn (typ 255ml kanske?), skär halvan i två och pressa i saften i glaset samt lägg i halvorna efter pressning, häll sedan över burnen!
Det är en fullpoängare enligt mig!

Smakar ganska likt "Skiwasser", vilket jag drack i Bad Hof Gastein för ett antal år sedan, osäker om det finns kvar men det var i alla fall hallonsaft tillsammans med pressad citron i stora glas, riktig bra törstsläckare, fräsch och härlig.

Vill man ha lite mer kul går det att blanda i valfri sprit. Kan tänka mig detta som en broder till RedBull Vodkan och även Jägerbomben (förutsatt att jägershottet släpps ner i RedBull och inte öl).

Natt-tråden!
Primary: Jodå, skiwasser finns kvar, eller det gjorde iallafall det för ett drygt år sedan när jag var i BG.

Abbe: Najs, men vad segt av den som intervjuade att inte fota er, bara pulkabarnen. Hur ser det ut i HBB förresten, är det värt att släpa sig dit någon kväll?

Natt-tråden!
Ett genomsnittligt moln väger ungefär 100 000 kilo. Hundra ton. Hundra ton fluffig vattenånga.
Den informationen gör mig oförklarligt lycklig.

Godnatt :)

Natt-tråden!
Heddious sa:
Jarle sa:
Heddious sa:
Ett genomsnittligt moln väger ungefär 100 000 kilo. Hundra ton. Hundra ton fluffig vattenånga.
Den informationen gör mig oförklarligt lycklig.

Godnatt :)
Dags att bygga flygande väggar för att skapa bra snöförhållanden?
Nu har du tappat bort mig.
Moln dumpar vikt för att ta sig över hinder (vanligtvis berg eller liknande) alltså borde en flyttbar vägg innebär dump av bibliska proportioner?

Natt-tråden!
Har det inte gjorts försök att "mjölka" moln förr? Alltså typ släppa något ämne på dom och på så sätt få molnen att släppa sin last? Orkar inte googla med nätet i u-landet jag befinner mig i.

Om så är fallet, varför används det inte? Hm...kanske inte är fallet alltså. Men om vore fallet, så borde väl ett gäng stora fläktar kunna göra jobbet. Blåsa molnen dit man vill. Få dom att dumpa. Pang. Till och med Jarle kan få åka puder någon gång i livet.

Natt-tråden!
Jibberisch sa:
Har det inte gjorts försök att "mjölka" moln förr? Alltså typ släppa något ämne på dom och på så sätt få molnen att släppa sin last? Orkar inte googla med nätet i u-landet jag befinner mig i.

Om så är fallet, varför används det inte? Hm...kanske inte är fallet alltså. Men om vore fallet, så borde väl ett gäng stora fläktar kunna göra jobbet. Blåsa molnen dit man vill. Få dom att dumpa. Pang. Till och med Jarle kan få åka puder någon gång i livet.
Silverjodid har jag för mig är ganska vanligt för att lösa upp moln. Men med flygande väggar kan vi hålla kvar molnen tills all snö har trillat ner. ALL SNÖ!!

Natt-tråden!
i_came_in_like_a_pokeball_by_zerojigoku-d72a7jc.jpg

Natt-tråden!
Ligger och försöker kolla igenom så många säsonger av pokemon jag kan innan jag flyttar upp te funäs. Helt sjukt vad många episoder det är per säsong.

Helt sjukt av Julius och Björn. All ellors till grabbarna. Stolt Dalmas!!!!!

Natt-tråden!
Ligger och försöker kolla igenom så många säsonger av pokemon jag kan innan jag flyttar upp te funäs. Helt sjukt vad många episoder det är per säsong.

Helt sjukt av Julius och Björn. All ellors till grabbarna. Stolt Dalmas!!!!!

Natt-tråden!
okej, om
@ByB3rg bryter mot klockslagen får jag också göra det.
kan man bli jetlaggad av att åka bil? för jag känner mig extremt tidsförvirrad nu.

och på listan över saker som är awesome hamnar både Julius och Björn och Pokémon mycket högt upp.

Natt-tråden!
Heddious sa:
kan man bli jetlaggad av att åka bil? för jag känner mig extremt tidsförvirrad nu..
Nope, det är bara ovanan som talat.

Receptet är att åka upp till Åre (eller ännu hellre Gränsen) varannan vecka så ska du se att efter säsongen så kommer du inte vara tidsförvirrad av en sån liten resa :-P

Natt-tråden!
Piglet55 sa:
Heddious sa:
kan man bli jetlaggad av att åka bil? för jag känner mig extremt tidsförvirrad nu..
Nope, det är bara ovanan som talat.

Receptet är att åka upp till Åre (eller ännu hellre Gränsen) varannan vecka så ska du se att efter säsongen så kommer du inte vara tidsförvirrad av en sån liten resa :-P
hmm.. okej om det är med tåg. bila kontinuerligt ger jag inte mycket för.

Natt-tråden!
Yes!
Då var det klart. Flyg till zurich bokat 3 jan. Vårt boende vi tänkt ha sket sig.
Så nu är det bestämt att vi flyger ned och kommer ta allt som det kommer.
Det som händer får hända helt enkelt.
Någon som har tips och tricks?? :)

Natt-tråden!
Får be om ursäkt för mitt vidriga översteg på lagen tidigare i denna tråd. Råkade bara bli så...

Kan meddela att jag bara hann te säsong 2 avsnitt 9 av pokemon. Tar en jäkl att tid. Då säsong ligger på runt 70 avsnitt. En effekt av det hela är jag inte kan somna nu utan att ha pokemon i bakgrunden som ljud.

Försökte ett bra tag utan pokemon. Men resultatet vart att man tillslut fick 1.5h sömn. Innan det var dags att vakna och börja packa bilen för funäs....

Om morgonen är svår startat. Kan jag rekommendera "valfri varmdryck" (finns det folk som dricker annat än Kaffe?!?!?!?!?!) och sen Bastille cover på No Angel den utan tjejen som sjunger.

Natt-tråden!

@Von_vettet Nope, inget vin den här gången. Tråkigt att du inte kommer över och hälsar på, vem ska jag dricka saké och bada onsen med nu?!

OnT: Sitter på baken. Skönt att man flyger till Japan idag på förmiddagen. Jippi! :D

Och jag skrattar bara mer och mer åt den där pokébollgrejen ju senare klockan blir.

Natt-tråden!
Prövar denna tråden då!
Längtar till imorn då jullov börjar o o nya brädan hämtas - måste bara få gjort allt plugg så man kan slappna av i Åre under nyår! Kommer bli najs

Natt-tråden!
jakeplisken sa:
Prövar denna tråden då!
Längtar till imorn då jullov börjar o o nya brädan hämtas - måste bara få gjort allt plugg så man kan slappna av i Åre under nyår! Kommer bli najs
Vad gör du uppe vid den här tiden om du ska ha jullov imorn?! Utnyttja soltimmarna för att rasta brädan!

Natt-tråden!
Vattendroppe sa:
jakeplisken sa:
Prövar denna tråden då!
Vad gör du uppe vid den här tiden om du ska ha jullov imorn?! Utnyttja soltimmarna för att rasta brädan!
Du vet hur det kan vara. Nog har man många sömnlösa timmar när man bara tänker på att shredda. :) Som jag nu ungefär. Vill sova men kan inte!

Natt-tråden!

@fredzs Ah, det är ju ett betydligt mer svårknäckt problem. Vi skulle kunna byta sömnvilja, jag vill nämligen inte sova men skulle utan problem kunna lägga mig ner och däcka fullkomligt. Kanske blir att knäcka nästa energidricka till 4? Eller ska jag försöka hålla ut till 0430?

Natt-tråden!

@Vattendroppe precis. Mitt problem är att vi fått kanske 1,5dm dump här i Kiruna. Men jag ska jobba imorgon och fastnar istället i massa jobbiga skidrullar typ senaste DPS rullen som släpptes här på Freeride. Knäck en energidryck tycker jag. Säger som svenne i pistvakt "Det är ju för pörskan!" Byter gärna !

Tillbaka
Topp