Nödvändigt köp av all-aroundbräda?

elPlomo

Ny medlem
Hej alla glada!

Nu tar jag i min förvirring och skapar yttlerigare en "vad ska jag ha för bräda tråd"!

Så här ligger det till:
Jag är ca 167cm lång och väger in nånstans runt en 65-66kg. Hitills har jag kört mestadels park, men i år är det dags för en säsong i alperna. Förra året införskaffade jag en Evil Twin 147 som jag tycker är sjukt skön. Hur som helst så misstänker jag att det, med lite tur, lär bli en hel del puderdagar för min del i vinter. Min fråga är därför om ni tror att min ET som når precis under min haka kommer att funka bra i puder?
Jag vill ha en lekfull bräda som inte är allt för hård eller otympligt lång, men självklart vill jag gärna ha skapligt flyt så att man slipper spendera en massa dagar av fint puder "i baksätet" och slippa lägga allt fokus på att hålla nosen flytande.

Eventuellt funderar jag på att slå till på en Skate Banana 152, den verkar ju vara lekfull och samtidigt borde 5cm ytterligare längd och rocker ge bättre flyt? Vad tror ni, är det bortkastade pengar när jag redan har min tvilling?

Tack!

/M

Självklart funkar Evil Twin i puder
Bred stance och rätt teknik gör ju att man kan flytta vikten väldigt långt bak utan att behöva få tyngdpunkten utanför fötterna vilket medför full kontroll plus att du kan köra puder switch.
Men skate banan har ju rocker vilket borde ge bättre flyt. 5cm hit eller dit tror jag har mindre betydelse i pudret

66kg och 147 cm låter som mjölksyra i bakbenet. Jag tror att en banan 152 eller något liknande med rocker kan ge dig en bräda som flyter avsevärt mkt bättre. Lite styvhet behöver du också om du ska kunna åka lite fortare. ET kommer nog att förpassas till parken. Får du en vinter med mkt snö kommer du att önska att du köpt en ännu längre och hårdare... Med din vikt så skulle jag gått på 156 om den ska komplettera en ET men jag åker också bara park när OP är dålig.

Tillbaka
Topp