Ny alpinbutik i Luleå?!

Borderline

Medlem
Ny alpinbutik i Luleå?!
Hört rykten om en ny alpinbutik i Luleå! Ska tydligen vara bootfitting,skidverkstad, uthyrning, kläder m.m. Ska tydligen också bli ett litet fik där man kan kolla skidfilm och läsa skidtidningar. Nån som hört nåt om detta? Kommer i så fall bli en uppryckning i Luleå iaf.

Ny alpinbutik i Luleå?!
Hmm rykte går att det tydligen är grymt bra killar som ska starta den oxå.. Fast det har jag bara hört ryktas om. Kan behövas en riktig butik i Luleå..

Ny alpinbutik i Luleå?!
Det låter allt för bra för att vara sant. Skulle det ändå vara så att detta händer i tråk Luleå så keep me posted, jag kommer att övernatta där! ;)

Ny alpinbutik i Luleå?!
vet inte... har iofs hört nåt om det. men det kanske bara är prat som har satts i gång av att hägglunds skulle flytta till nya lokaler...

Ny alpinbutik i Luleå?!
JO jag har oxå hört om att Hägglunds skall byta lokal.. Fast nu har ja fått det bekräftat av en god vän i Luleå att det ska öppnas en ny butik. Tydlig av en gammal Hägglunds anställd bla. Riktig duktiga och kompetenta killar. Så det blir ju inte fel alls. Behövs som sagt var..

Ny alpinbutik i Luleå?!
Hägglunds ska flytta till InterSports eller Team Sportias (Kommer inte ihåg vilken det var) gamla lokaler mittemot Åhléns. Riktigt cool. Ännu tuffare om det ska öppna ytterligare en till butik. Visserligen vet jag inte om stan är stor nog för två sådana butiker plus Skifix i Boden, men det verkar ju kul så länge det varar i alla fall. SYnd bara man har flyttat därifrån...

Ny alpinbutik i Luleå?!
Kan ju knapast vara sant, men om det nu är sant så är det ju grymt.

Hoppas dom får najs sortiment.
Väntar och ser..

Ny alpinbutik i Luleå?!
Faen Hasse, du har grym koll på Lule du ;) Undrar vilka som ligger bakom butiken... Vad säger ditt rykte Bordeline?

Ny alpinbutik i Luleå?!
Tror att den ska ligga i gamla Aeris hund & häst lokalen,gick förbi häromdan å butiken är då klibbad med gränsenklibbor och Extremplanscher i fönstrena.

Ny alpinbutik i Luleå?!
Hörde ryktas om att dom skulle ha en rejäl verkstad oxå..Och att man kan fixa sina pjäxor där hoppas det verkligen stämmer.. För en sån butik kan ju behövas.. Och om det är dom killarna jag tror så får Hägglunds se upp lite...

Hörde oxå att dom skulle ha ett bra samarbete med en skidshop som heter Schmedja. Verkar vara så att man ska köpa grejor i Lule härdan efter...

Glissuer: Hörde detta från Crille så klart..

Ny alpinbutik i Luleå?!
Var nyss och pratade med en ägare av butiken som höll på att bygga för fullt.

Butiken kommer heta Adrenalin och öppnar i mitten av November.
På vintern blir det ungefär som Alpingaraget, Dom kommer ha formgjutning för pjäxor, Skidkläder i massor, Skidor, hjälmar, goggles, stavar och det mesta.

På Sommaren förvandlas butiken till en extremsportbutik med dirtcyklar, dh och det mesta däromkring som skydd, delar m,m
Tror även det skulle bli andra saker såsom Wakeboard m,m

Så mitten av November har ni en sprillans ny skidbutik att knalla till!

Varsågod för inormationen!

Ny alpinbutik i Luleå?!
Den ligger i gamla häst och hund tror jag det hette , från exotic så går man neråt mot playzone tror jag det heter finns iaf en dykaraffär där men så svänger man upp vänster nånstans mot playzone/dykaraffären!

Ny alpinbutik i Luleå?!
Från exotic går man mot staden, i kanske 10-15 m, sen viker man upp efter första gatan mot höger, och där ser du på en innergård ett grått hus med riksgränsen klistermärken m,m..

Min syster slår mig, hinner inte!!!!!!!:............!q11 AJ

Ny alpinbutik i Luleå?!
det är ju perfekt att dom öppnar i år när jag precis flyttat till Luleå. Måste dra dit och kolla när dom har öppnat.

Ny alpinbutik i Luleå?!
Gamla aeris alltså. Det var mest det jag ville veta, eftersom det förekommit olika bud, ex gamla Intersport, men det lär väl stå tomt ett tag till då!

Ny alpinbutik i Luleå?!
hägglunds ska flytta till gamla intersport och det är en föredetta anställd där (mats) som ska öppna den nya butiken i gamla aeris...

Ny alpinbutik i Luleå?!
inget alls faktiskt. då borde han rent taktiskt skrivit nånting här, då de är relativt många åkare från luleå på den här sidan! fast de kanske man inte får iofs.

Ny alpinbutik i Luleå?!
Dom har säkert en användare, men kanske inte lagt ner nå tid här i inlägget, eftersom alla redan "vet" var och när dom öppnar..

Dom på Hägglunds visste inte ens var affären skulle öppna, så den där fd antällde håller infot borta från Hägglund´s..

Ny alpinbutik i Luleå?!
hägglunds är så mega dyrt! å om dom har rabat så är det på dom fulaste å dåligaste kläderna som skapas på jorden... eller inte dåliga, kanske lite fel att säga, men ni vet..

hursom haver så är det skit bra att det blir lite konkurans i våran lilla stad!

peace!

Ny alpinbutik i Luleå?!
BigAir:

Du verkar ju känna de som öppnar, bara att gå och förhöra sig om hur det ligger till...
Jag börjar ju så smått undra avrifrån ryktet kommer från början jag.

Ny alpinbutik i Luleå?!
Hmm stämmer att dom ska öppna hänger här... Fick reda på det idag.... Kommer att öppna i nov. som sagt. Och dom har ruggig kompetens. Två av dom har tydligen jobbat i riksgränsen sportbutiken. Var av en varit chef där för sport butiken. Så som sagt kommer det bli grymt bra butik...

Ny alpinbutik i Luleå?!
Vi är tre grabbar med ankytning till gränsen och luleå som ska öppna en butik som pratats om åvan. Visst finns vi på freeride men det är fullt upp med byggande å sånt..... Har ni funderingar och frågor är det bara att kika in....

Ny alpinbutik i Luleå?!
Kan nån säga att dom ska ta in en fin 9.mx -04 hjälm och lägga undan den till Emil för ett rimligt fint pris ;)

Kommer dom ta in några 9.mx :)?

Ny alpinbutik i Luleå?!
Tror inte det bara är luleborna som blir glada över detta beslut..
Även jag som kommer från kiruna kommer nog besöka denna affären dom gångerna man kommer ner till luleå.. Skönt med en rejäl alpin butik i våra norra delar av landet..
Lycka till boys...

Peace

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp