Nya boots inför 11/12

bringmaster

Ny medlem
Nya boots inför 11/12
Tänkte införskaffa mig ett par nya boots inför den kommande säsongen, då jag jobbar i sälen blir det en hel del dagar i bootsen under vintern.

Spenderar all tid i parken.

Hade funderingar på dc´s parkboot eller 32's , har ni själva några guldkorn som ni kan rekommendera?

vet att val av boots e högst individuellt, och att alla fötter inte ser likadana ut, tänkte bara få lite goa tips på vad som har funkat för er.

Bless

Nya boots inför 11/12
har precis köpt ett par 32 Lashed och dem sitter som gjutet, har inte åkt nåt i dem än då jag köpte dem för några dagar sen.
Men intrycket är att dem är awesome!

Bra innersko med Kardborre och grejer.

Nya boots inför 11/12
32 är ju kända för att bli jävligt sönderåkta fort, i synnerhet Lashed. Fördelen med 32 är ju att du får en riktigt lätt boot. Så med tanke på att du kommer ha många dagar i bootsen kanske 32 är ett dåligt val.

Nya boots inför 11/12
Mina Salomon SPK Pro Model fungerar alldeles utmärkt. Hade otroligt ont i benhinnorna flera år och året innan jag köpte dessa, när jag var i Mayrhofens park, blev det så jobbigt sista dagen att jag fick avstå från åkning. Men med dessa boots har jag aldrig någonsin haft problem. Det är väl ett tillräckligt gott betyg! Dessa kan säkert hittas begagnade också. Lycka till med letandet!

Nya boots inför 11/12
Bra att du länkar ett par pjäxor ;)

Kan annars rekommendera burton ruler, kört dem i 2-3 år och dem sitter fortfarande bra och är stadiga.

Edit: vad specifikt går sönder på 32 bootsen?

Senast ändrad:
Nya boots inför 11/12
Haha, oj, tänkte han menade ski boots! Sorry, men om du nu av någon anledning skulle vilja börja med skidor, så vet du ju vilka du ska ha! Haha!

Nya boots inför 11/12
haha tack för tipset nutrilainen ;) om jag går över till "the dark side" kan du lita på att jag kommer köra på salomon SPK Pro model ;)

Nya boots inför 11/12
Thomsson sa:
Bra att du länkar ett par pjäxor ;)

Kan annars rekommendera burton ruler, kört dem i 2-3 år och dem sitter fortfarande bra och är stadiga.

Edit: vad specifikt går sönder på 32 bootsen?
Det som brukar vara är att de blir ganska fort mjuka och tappar styvheten. Som sagt så hörs detta ofta runt just Lashed vilket å andra sidan är deras mest sålda boot och någonstans i mitten av deras segment. Har själv haft ett par 32 Forecast och hade inte de här problemen med dem så jag personligen har inget emot 32.

Nya boots inför 11/12
Ok, låter ju tråkigt :(

Men för att vara helt säker om att det är samma sko vi pratar om. Det är Sådana här va?

Nya boots inför 11/12
Thomsson sa:
Ok, låter ju tråkigt :(

Men för att vara helt säker om att det är samma sko vi pratar om. Det är Sådana här va?
Jajabraja de är det. Men sedan ska man ju komma ihåg att vad som var sant förra säsongen inte behöver gälla årets modell. NS fick ju exempelvis länge dras med ryktet att de gjorde tyngre brädor än alla andra fast de fixat till det. Och som sagt 32 har ju bland de lättaste bootsen du kan hitta och det är klart någonstans får du betala för den viktskillnaden, dvs de håller inte lika länge. Som sagt personligen är jag fan av 32 men de kanske inte är marknadens mest hållbara boots.

Nya boots inför 11/12
Som otippad och förbisedd underdog-sko säger jag att du borde kolla salomon boots, hÅller länge och är sjukt sköna, bra om du står och jobbar långa dagar i parken :)

Nya boots inför 11/12
Har aldrig kört slut på ett par 32 dock var jag tvungen att slänga ett par pga av hur de luktade.
Men jag skulle satsa på 32 Tm Two Boot känns mycket mer gedigen än Lashed

Nya boots inför 11/12
Jag haller med Andreas att alla skor börjar stinka lite lätt langt före de är sönderkörda...men det kanske är ett personligt problem...

Jag gillar Forum Kicker för att den är lätt men stabil (tyvärr upplever jag den som lite mindre bra de senaste aren)... och Burton Ion om man skall sta fastgjuten.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp