Nya funktioner i forumet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johan

Administrator
Nya funktioner i forumet
Nu har jag lagt in möjligheten att lägga in bilder, citera inlägg och göra enklare textformatering i forumet. Detta sköts av så kallade BBCode taggar. Några exempel:

bbcode.gif

(Tänk på att det inte får förekomma några mellanslag i img-taggen för att det ska fungera.)
När ni använder -taggen måste ni länka direkt till en bild (länken ska alltså sluta på .jpg, .gif eller .png).

För att få fram länken till en bild i Internet Explorer gör ni så här: Höger klicka ovanför bilden och välj [Egenskaper] markera och kopiera hela adressen under [Adress: (URL)].

Vill du citera någon trycker du på citera länken.

Detta leder förstås till större ansvar för dig som är medlem på Freeride. Jag hoppas testet ska fungerar väl och att det inte ska missbrukas. Går allt bra kommer funktionerna att läggas in permanent.

Missbruk kommer leda till avstängning.

[b]Vettiga rubriker[/b]
Tänk även på att skriva vettiga rubriker när du skapar en ny tråd. Vi har tagit bort förhandsgranskningen av de första raderna i inlägget på forumöversikten så detta har blivit extra viktigt.

Exempel på dåliga rubriker:
Hjälp
Åre
Kolla

Bättre exempel:
Hur lagar jag belaget på mina skidor
Boende i Åre under sportlovet
Trailer - Min super duber film

Nya funktioner i forumet
jäklar vanice

kan passa på att göra en bild oxå

images

Nya funktioner i forumet
grymt johan ..

Senast ändrad:
Nya funktioner i forumet
Prisad vare Johan i höjden!
Sen så är det grymt nice att man kan gå till senast skrivna inlägget också, och att länkarna är utskrivna istället för bara ordet länk understryket!

Jag ser redan fram emot första tråden som berättar om en underbar topptursdag ifrån typ Engelberg eller nått med bifogade bilder à la Epicski och TGR...

Senast ändrad:
Nya funktioner i forumet
När ni använder -taggen måste ni länka direkt till en bild (länken ska alltså sluta på .jpg eller .gif).

För att få fram länken till en bild i Internet Explorer gör ni så här: Höger klicka ovanför bilden och välj [Egenskaper] markera och kopiera hela adressen under [Adress: (URL)].

Nya funktioner i forumet
Det är väldigt roligt att freeride hela tiden utvecklas, dock har jag en fråga. Många kommer antagligen att lägga in bilder här och där och frågan blir därför vad som gäller kring upphovsrättsskyddade bilder som läggs upp, till exempel bilder från tävlingar som en viss fotograf har tagit. Ansvar måste ju ligga på den som lägger upp bilden, samtidigt så blir den som är utgivare av hemsidan ansvarig. Detta kan ju vara något att ha i åtanke, använd gärna bilder som fotografen godkänt, länka också till ursprungliga sidan, Rätta mig om jag har fel, vill ju inte att Johan ska få problem med lagen...

Nya funktioner i forumet
Använd gärna redigera funktionen istället för att skapa nya svar.

Nya funktioner i forumet
freeride.gif

ja det var ju fett

och en fråga,det går väl inte att lägga in en bild i forumsignaturen?

Senast redigerad av en moderator:
Nya funktioner i forumet
freeride.gif

nu ska texten bli fet

nu ska texten bli kursiv

skulle bara prova om de funka:P

skidlararlinjen_knapp_o.jpg

Senast ändrad:
Nya funktioner i forumet
Dessa funktioner ska bara användas när det är motiverat, något annat kommer inte att tillåtas. Så det ska inte bli rörigt utan det ska vara till hjälp vid diskussioner.

Nya funktioner i forumet
glöm inte att lägga till .png till bildlistan, sen hade det ju varit ruggigt smidigt om forumet kände igen länkar automatiskt så att man slapp skriva url-taggen, men det kan vi ta i nästa uppdatering :)

Nya funktioner i forumet
Det går bra att även lägga in .png bilder, glömde bara skriva det =) Forumet känner fortfarande av länkar automatiskt så du behöver inte lägga en -tagg runt länkar.

Nya funktioner i forumet
Det är ju bra men det finns massa minus med nya versionen av freeride (forumet)
Till exempel att det inte är någon lista i början av vare forum inlägg där det står vilka som har svarat,att själva foruminlägget syns bara på sidan 1, man bara ser rubriker på t ex "Nya inlägg senaste dygnet" ,man måste bläddra längst ner för att kuna byta sida OSV.

Skulle vara bättre om forumet var som förut+ dom här extra kommandona.

Senast redigerad av en moderator:
Nya funktioner i forumet
ko.jpg

undra hur oseriösa alla forum koller bli...
haha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp