Nya iPod nano 3rd generation 8GB

Fajjan

Ny medlem
Funderat på att köpa den, någon som vet om den är bra, eller om det finns något bättre alternativ (ska funka bra i backen, dvs, inte gå sönder så fort man ramlar...)? Om det redan finns en tråd om just detta, säg till, sökte, men hittade inte!

Självklart är den bra, säg nån ny appleprodukt som är dålig!?
Har själv en gammal Nano och har funkat bra, skön meny osv.

Den nya verkar ju ännu hottare, filmfunktion i den också eller?
Annars kanske Touch kan vara något, ungefär samma pris.
Själv väntar jag på iPhone, verkar sjukt fin!

felixlind sa:

Jag tycker mac verkar vara bättre än pc i många fall (inte alla). Nya iPoden är sååå snygg, men jag är tjej å går ju bara på utseendet (?) så jag blir lite blind... Aja, vad är Touch?

Fiala sa:
felixlind sa:

Jag tycker mac verkar vara bättre än pc i många fall (inte alla). Nya iPoden är sååå snygg, men jag är tjej å går ju bara på utseendet (?) så jag blir lite blind... Aja, vad är Touch?
Det är en bantad iphone kan man säga, mindre och saknar telefon funktion och kamera.
Det är mer minne i den också, tror den går upp till 16gb.

Senast ändrad:
Henck sa:
Fiala sa:
felixlind sa:

Det är en bantad iphone kan man säga, mindre och saknar telefon funktion och kamera.
Det är mer minne i den också, tror den går upp till 16gb.
Aha, klarar mig nog med 8GB, skulle klara mig med 4 GB, men jag vill ha nån snyggare färg än grå!

Jag tror nog den håller bra kvalité. Jag har själv en gammal Nano som funkar riktigt bra och har bra med batteritid osv. Förra generationes Nano hade ju också väldigt bra batteritid och den var stöttålig. Filmfunktionen verkar bra och ska väl vara ungefär som på vanliga iPod.

Setermannen sa:
Jag tror nog den håller bra kvalité. Jag har själv en gammal Nano som funkar riktigt bra och har bra med batteritid osv. Förra generationes Nano hade ju också väldigt bra batteritid och den var stöttålig. Filmfunktionen verkar bra och ska väl vara ungefär som på vanliga iPod.
Låter bra, hur stora filmer kan man se i den...?

Gå in på apples hemsida och kolla demovideon av touch. Lite nytänkande osv, touchskärmen var cool och du kan kolla filmer i dom. Men, nano är nog ändå ett säkrare alternativ. Kanske tillochmed snyggare..

Annars låter iPod Classic nice. 160 gb hårddisk är inte fel.

läs lite på macworld.idg.se ..
hoppas ja har en iphone om nån vecka :D blir bara enklare och enklare att hacka :)

felixlind sa:
Gå in på apples hemsida och kolla demovideon av touch. Lite nytänkande osv, touchskärmen var cool och du kan kolla filmer i dom. Men, nano är nog ändå ett säkrare alternativ. Kanske tillochmed snyggare..
Trevlig verkar den, men jag är tyvärr lite "gammal" av mig å tycker att det räcker med den här musiklyssnargrejen :P Är lite osäker med touchknappar, har en mobil med touchknappar, tycker dom funkar dåligt...(eller hela mobilen just nu för att den är "fuktskadad") Å absolut snyggast är nanon! Inget annat märke som är bra???

En fördel med att köpa en nano gentemot att köpa en classic är ju flashminne. Flashminnen tål stötar avsevärt bättre än hårddiskar. En annan fördel med just iPod är ju alla skins och skal som finns, är nog inga problem att hitta ett som klarar bergets påfrestningar. Dock går det nog alldeles utmärkt utan.

Själv så kommer jag köra med en Shuffle i backen... då skärm är ganska överflödigt. Och bra batteritid samt mindre storlekt är något jag föredrar. Batteriers livslängd minskas ju som kännt drastiskt i kalla miljöer.

Så, en Shffle + ett par isolerande öronpluggar är något jag skulle rekommendera.

iphone i sverige lär ju inte va nån ide att köpa, i usa är dom fett efter med wap så när iphone kommer till sverige kommer alla tycka att internet skiten är tjockt dryg + att det var snack om att abonomanget till iphone skulle gå på 20.000kr! på 2 år. helt vrickat

Ang. abonnemanget så blir det ofta sådana summor när man räknar med månadskonstad etc. i totalpriset.

Det är ju inte värre än att köpa tex. en 3telefon för 3000 sek med 18 månaders abonnemang á 500 sek. You do the math.

Nanon verkar grymt bra, funderar på att köpa en själv. Lätt snyggare än classic också. Fast större hårddisk hade väl inte direkt skadat.

När ska alla inse att Ipod suger och har KANSKE det sämsta ljudet på marknadet! Köper folk verkligen Ipods för att dom är "coola" och enkla? Bullshit tycker jag...Har haft Ipod själv och skulle aldrig byta bort min Iaudio X5 för något!

VIll du ha en liten spelare med ett sjuhelsikes jäkla muskelljud ska du köpa denna utan att tveka!!http://se.pricerunner.com/cl/11/MP3-spelare?search=iaudio+7&ref=redirect&q=iaudio+7

Säger bara...Marknades BÄSTA ljud (inget skitsnack), GRYM batteritid på 60 speltimmar!!!, fungerar som en portabel hårddisk, ser bra ut. Varför i hela världen skulle man vilja köpa en Nano efter att ha sett denna?

Jag är ganska inne på musik och ljud och har testat en del olika spelare. Iaudio har ett otroligt ljud. Djup bas, krispig diskant och ett helt otroligt ljudförbättringssystem som får dina sletna mp3or att låta som en livekonsert!

Jag jobbar inte för Iaudio nej....Men jag beordrar dig att köpa!

Rydellen sa:
När ska alla inse att Ipod suger och har KANSKE det sämsta ljudet på marknadet! Köper folk verkligen Ipods för att dom är "coola" och enkla? Bullshit tycker jag...Har haft Ipod själv och skulle aldrig byta bort min Iaudio X5 för något!

VIll du ha en liten spelare med ett sjuhelsikes jäkla muskelljud ska du köpa denna utan att tveka!!http://se.pricerunner.com/cl/11/MP3-spelare?search=iaudio+7&ref=redirect&q=iaudio+7

Säger bara...Marknades BÄSTA ljud (inget skitsnack), GRYM batteritid på 60 speltimmar!!!, fungerar som en portabel hårddisk, ser bra ut. Varför i hela världen skulle man vilja köpa en Nano efter att ha sett denna?

Jag är ganska inne på musik och ljud och har testat en del olika spelare. Iaudio har ett otroligt ljud. Djup bas, krispig diskant och ett helt otroligt ljudförbättringssystem som får dina sletna mp3or att låta som en livekonsert!

Jag jobbar inte för Iaudio nej....Men jag beordrar dig att köpa!
Ska kolla upp det... Jag är öppen för förslag! Tack! Personligen är jag kräsen på hörlurar, inget billigare skräp...

Vad jag tycker iPod är helt oslagbara på är navigeringen. Bläddra bland artister, album & låtar är den otroligt snabb och smidig på. Det är därför jag väljer iPod framför andra. Precis som Nokia har betydligt snabbare menyer än SonyEricsson och jag därför väljer Nokia men det är en helt annan disskusion.

Vad det gäller ljudkvaliten så har jag aldrig upplevt det på nått sätt dåligt i iPod. Och mp3 och ljudkvalite passar inte rikigt i samma mening eftersom när man gör om en låt till mp3 så begår man grov misshandel på kvaliten.

iPod köper jag aldrig igen. Största skräpet jag varit med om.
Började redan första dan och krångla med överförning av låtar osv. Slutade med att jag fick fara in till stan och fråga snällt i en apple affär om dom kunde återställa den. Vilket dom gjorde (tack och lov..). När jag väl fått in låtar på den så är ju batteriet slut efter 20min!

Sämsta batteritiden jag varit med om.
Satsa på en walkman lr något.

Mer prisvärd musikspelare får du leta länge efter. Sjukt bra batteritid. Äckligt smidig. Schysst att kunna se på podcasts och filmer på den när man har dötid att slå ihjäl. Själv har jag lite snoboardfilmer och transition, powdertravel, shralp! och ridertechs podcasts synkade in till poden. Är du ljudfinsmakare köp ett par schysstare hörlurar. Men själva poden är det definivt inget fel på.

Jag har en sån, hade en vanlig nano innan, men den här är mucho bättre. Köp den eller få den om du inte redan har den!

orka iphone, køp ipod touch ist och vid sidan ha din 3g mobil.

har sjælv bestællt touch och testat den, galet clean och skøn.

och nano fungerar helt klart bra om man inte vill ha en større.

Senast ändrad:
Tack för alla svar! Har än inte köpt nån mp3, pga att jag inte har råd just nu. Men så fort jag får råd ska jag köpa en Ipod =)

ska du bara ha musik i och använda den i backen, skata, löpa osv - så köp en billigare för under tusenlappen. finns bra mp3-spelare med flashminne för under tusenlappen som tål mer smällar än ipod och har bra batteri tid. betydligt mer värt... ipod och mac är överskattat.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp