Officiella GO PRO-tråden

Officiella GO PRO-tråden
hej, jag är ny gopro 3 silver edition ägare, jag tänkte testa koppla hop den med telefonen men vet inte vad lösenordet är? någon som vet hur jag kan få fram vad lösenordet är?:) alltså, när man ska koppla ihop dom så ska man skriva in ett lösenord i telefonen för att ansluta till gopro:n, min fråga är hur man vet vad lösenordet är?:)

tacksam för svar
mvh Emil

Senast ändrad:
Officiella GO PRO-tråden
Hej! Jag har en fråga om min GoPro Hero 3 silver edition, när jag filmar så blir det ofta flimmer när jag spelar upp mina klipp, det kvittar om jag filmar i 1080p 30fps eller 720p 60fps... ska det vara så eller är det fel med min GoPro? Är rätt ny inom detta område så hjälp uppskattas väl!

Officiella GO PRO-tråden
emilnygren1 sa:
hej, jag är ny gopro 3 silver edition ägare, jag tänkte testa koppla hop den med telefonen men vet inte vad lösenordet är? någon som vet hur jag kan få fram vad lösenordet är?:) alltså, när man ska koppla ihop dom så ska man skriva in ett lösenord i telefonen för att ansluta till gopro:n, min fråga är hur man vet vad lösenordet är?:)

tacksam för svar
mvh Emil
Tror standardlösenordet är "gopro". Annars kan du ladda hem GoPro Cineform Studio från deras hemsida, ansluta kameran och ändra lösenordet.

Vis0r sa:
Hej! Jag har en fråga om min GoPro Hero 3 silver edition, när jag filmar så blir det ofta flimmer när jag spelar upp mina klipp, det kvittar om jag filmar i 1080p 30fps eller 720p 60fps... ska det vara så eller är det fel med min GoPro? Är rätt ny inom detta område så hjälp uppskattas väl!
Ladda upp ett klipp och länka här så är det väldigt mycket enklare att försöka se problemet. :)

Officiella GO PRO-tråden
Har en fråga , om man tar laddsladden tilll gopro med usb kontakten, och sätter i den i usb saken som man laddar iphonen med, vet någon om det funkar? samma laddning och sånt?

Officiella GO PRO-tråden
powwwell sa:
Har en fråga , om man tar laddsladden tilll gopro med usb kontakten, och sätter i den i usb saken som man laddar iphonen med, vet någon om det funkar? samma laddning och sånt?
Yes, det funkar. Skillnaden blir (här får någon rätta mig om jag har fel) att GoPron laddas snabbare i iPhone laddaren som är på 1A medan USB-porten i datorn har jag för mig ligger på 0,5A.

Officiella GO PRO-tråden
Hej,

Är det någon som vet vart jag kan få tag på ett billigt och lämpligt alternativ på elastiskt armband till wifi kontrollen, likt det som som skickades med wifi kontrollen till Hero 2. Jag har sökt Gopros egna armband och om det finns alternativ på Clasohlsson utan att hitta något bra.

I hero 3, Black edition skickas de inte längre med.

Hoppas på era bra och snabba svar!

Officiella GO PRO-tråden
AndersLanden sa:
Hej,

Är det någon som vet vart jag kan få tag på ett billigt och lämpligt alternativ på elastiskt armband till wifi kontrollen, likt det som som skickades med wifi kontrollen till Hero 2. Jag har sökt Gopros egna armband och om det finns alternativ på Clasohlsson utan att hitta något bra.

Gummiband

Resårband(finns i mammas sylåda)

Officiella GO PRO-tråden
rocknerPR sa:
AndersLanden sa:
Hej,

Gummiband

Resårband(finns i mammas sylåda)
Jag hittade efter lite sökande och hemmaknåp en riktigt bra lösning. Huvudanordningen är från Stadium. Ett band med kardborre för att hålla fotbollsstrumpor på plats. Sen la jag till den andra delen som är ihopklipp från ett nyckelhalsband för att koppla till en dragkedja så att jag inte tappar wifi-kontrollen om det andra bandet lossnar. Total kostnad 39 SEK.

Officiella GO PRO-tråden
emilnygren1 sa:

tacksam för svar
mvh Emil
gå in på gopro.com/update

där uppdaterar du samt väljer namn och lösenord för din gopros wifi!

Officiella GO PRO-tråden
Vis0r sa:
Testa att byta media spelare eller i en annan data. De brukar fungera bättre i videoredigerings programmet

Officiella GO PRO-tråden
Hej!
Har inskaffat mig en GoPro Hero 3 silver edition nu
i läge med en kortare trip till Alperna! Då jag inte
kan något som helst om kameror undrar jag vilka
inställningar jag ska ha? Kan säga att jag är den
mest otekniska på detta forumet och även sämst
på engelska. Av någon anledning kan jag dock
åka skidor.

Tack på förhand!

Officiella GO PRO-tråden
Bjorneen sa:
Hej!
åka skidor.

Tack på förhand!

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/89c4a95e8149cd421bd2c098aac544ee.jpg[/url]

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/1fe564dbe36549a5a2ff55dd8f9bead5.jpg[/url]
kan den ha 1080p 60 fps eller är det bara black edition som kan det? isåfall ta 1080p 60fps anrna 720p med så hög fps du kan

Officiella GO PRO-tråden
SannaPulsen sa:
Bjorneen sa:
Hej!
åka skidor.

Tack på förhand!

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/89c4a95e8149cd421bd2c098aac544ee.jpg[/url]

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/1fe564dbe36549a5a2ff55dd8f9bead5.jpg[/url]
kan den ha 1080p 60 fps eller är det bara black edition som kan det? isåfall ta 1080p 60fps anrna 720p med så hög fps du kan
Man kan ha :

• 1080p/30fps & 24fps, 720p/60fps

Officiella GO PRO-tråden
Tja, har en Gopro hero 2, som jag filmar i åre med.

Jag har satt fast den i en skidstav så jag åker med den ute hela dagarna så den exponeras för väldig kyla.
Ibland när jag filmar ett par klipp och kollar på dem så är en del av klippen helt oranga, man ser lite kontraster utav åkningen men det är extrem orange färg (oanvändbara).

Har det hänt er? kan det bero på kylan? eller är det bara kameran eller minneskortet som är knas?

Officiella GO PRO-tråden
shitonmytits sa:
Tja, har en Gopro hero 2, som jag filmar i åre med.

Jag har satt fast den i en skidstav så jag åker med den ute hela dagarna så den exponeras för väldig kyla.
Ibland när jag filmar ett par klipp och kollar på dem så är en del av klippen helt oranga, man ser lite kontraster utav åkningen men det är extrem orange färg (oanvändbara).

Har det hänt er? kan det bero på kylan? eller är det bara kameran eller minneskortet som är knas?
Tvivlar starkt på att det är kylan. Tror mer på att det är kameran/minneskortet som krånglar. Testa att uppdatera den via Cineform Studio :)

Officiella GO PRO-tråden
Problem med Gopro silver
När starta och filma med kameran stänger den av sig själv efter ett antal sekunder, kan inte hitta var man ändra detta i inställningarna, ???

Går det att fabriks återsälla kamerna på något enkelt sätt.

tacksam för snabb hjälp , från någon som kan dessa pryllar :)

mk

Officiella GO PRO-tråden
Någon som vet vad man ska kryssa i eller ur i MPEG Stremclip för att få alla klipp man konverterar för sig? Just nu slås alla ihop till en stor fil och det vill man ju inte. Tack på förhand!

Officiella GO PRO-tråden
vilkor95 sa:
UPPDATERA INTE GOPRO HERO 3 black! HELA KAMERAN BLIR SEGARE OCH KRÅNGLAR HELA TIDEN!
Nej det blir den inte, däremot måste du uppdatera på rätt sätt på Black Edition.

Spara ner uppdateringen på hårddisken, blås ditt sd kort och för över filerna i rooten manuellt. Sedan startar du om kameran utan att den sitter i datorn. Kameran uppdaterar då korrekt.

Däremot skall man INTE ladda hem go pro appen till sin telefon om man har Black edition. Den förstör programvaran på kameran och plockar bort de högre upplösningarna. Tog ett tag innan jag förstod att så var fallet. Så fort man gå in och ändrar via appen så plockar den bort de högre fps upplösningarna för Black Edition.

Officiella GO PRO-tråden
Nu ställer jag säkert en riktigt dum fråga men det får ni stå ut med.
Hur f*n laddar jag upp lcd skärmens batteri? Laddas den upp samtidigt som jag laddar gopron?
Jag har en Hero 2a om det skulle hjälpa till.
tack på förhand

Officiella GO PRO-tråden
JtoB sa:
Nu ställer jag säkert en riktigt dum fråga men det får ni stå ut med.
Hur f*n laddar jag upp lcd skärmens batteri? Laddas den upp samtidigt som jag laddar gopron?
Jag har en Hero 2a om det skulle hjälpa till.
tack på förhand
Lcd skärmen har inget batteri utan drivs av kamerans batteri..

Officiella GO PRO-tråden
Har nyligen köpt en Gopro 3 black edition och har redan efter 2 dagar problem. det första problemet är att det kommer upp som en termometer och varnar sen stängs kameran av (den blir överhettad) jag kan leva med att det händer någon gång ibland men när det händer typ 45 gånger på en dag så börjar man bli lite förbannad. Det andra problemet är att det inte går att koppla den till datorn, den ansluter typ i 20 sekunder sen så kopplar den ifrån.

Någon som vet vad man kan göra? började fundera på om det är batteriet som är trasigt och därför blir det överhettat hela tiden?

Officiella GO PRO-tråden
En fråga gällande redigering.
I Sverige använder vi ju PAL 25 fps. Vår actionkamera spelar in i 30fps=NTSC. När man klipper så hackar det ju. Så antar att man måste konvertera om innan till 25 fps? Hur brukar ni andra göra?

Officiella GO PRO-tråden
ljungberg_sthlm sa:
vilkor95 sa:
UPPDATERA INTE GOPRO HERO 3 black! HELA KAMERAN BLIR SEGARE OCH KRÅNGLAR HELA TIDEN!
Nej det blir den inte, däremot måste du uppdatera på rätt sätt på Black Edition.

Spara ner uppdateringen på hårddisken, blås ditt sd kort och för över filerna i rooten manuellt. Sedan startar du om kameran utan att den sitter i datorn. Kameran uppdaterar då korrekt.

Däremot skall man INTE ladda hem go pro appen till sin telefon om man har Black edition. Den förstör programvaran på kameran och plockar bort de högre upplösningarna. Tog ett tag innan jag förstod att så var fallet. Så fort man gå in och ändrar via appen så plockar den bort de högre fps upplösningarna för Black Edition.
Min HD Hero 3 Black Edition fungerar fint och använder appen rätt ofta då det går snabbare att göra inställningar samt man får preview live medan man filmar. Tror det är många kameror där ute som inte uppdaterats ordentligt. En sak däremot som man ska undvika är att koppla kameran till datorn. Bättre att ta ur minneskortet och ladda över filmerna via minneskortsläsare och för att ladda den använder jag en USB-laddare typ iPhone/iPad. iPad-laddaren är starkare (12W) så då går det fort att ladda den.

Jag använder den till 99% när jag skjuter IPSC, övrig tid har barnen den när de åker skidor o dyl.
Min YouTube-kanal: youtube.com/photojoesweden

Officiella GO PRO-tråden
johannap sa:
En fråga gällande redigering.
I Sverige använder vi ju PAL 25 fps. Vår actionkamera spelar in i 30fps=NTSC. När man klipper så hackar det ju. Så antar att man måste konvertera om innan till 25 fps? Hur brukar ni andra göra?
Enkelt, du kan inte spela in i NTSC (30/60 fps) och redigera i PAL (25/50 fps). Redigera och exportera i samma format som du filmar i så slipper du problem med att det hackar, alternativt så behöver du ett program som kan exportera på rätt sätt till det format du vill ha. Lycka till!

Officiella GO PRO-tråden
Tänkte dela med mig av mina fästes lösningar, kan hända att andra lagt up likande.
För time laps har jag "Huggt" bort toppen på en äggklocka och satt dit ett fäste, blir rätt lagom med 15-20min.
https://www.dropbox.com/s/q8fwmb6zc7l0n31/2013-04-14 17.49.37.jpg
https://www.dropbox.com/s/1osnjxnzto7ct2q/2013-04-14 17.49.52.jpg

För följningar alt knepiga ställen att fästa den på så har jag ett gorillastativ och gopros stativ fäste.
https://www.dropbox.com/s/bc447unw3cz4q5h/2013-01-30 16.49.27.jpg

Officiella GO PRO-tråden
Hej!

Jag har en GoPro silver 3a och skulle vilja ha råd angående vilket program man ska använda för att klippa ihop en schysst edit. GoPro har ju ett eget redigeringsprogram men det verkar ganska primitivt...

Officiella GO PRO-tråden
Alla ni som åker skidor/snowboard och håller i en stav för att filma er själv när ni åker, använder ni en vanlig skidstav med passande mount till eller har ni en sådan där "GoPro U-shot" eller vad den heter?

Officiella GO PRO-tråden
Jag personligen tyckte att u-shoten var ointressant, baserat på pris och funktion. Jag köpte istället ett förlängings-handtag för måleri, ca 20 cm vanlig och 35-40 utdragen. Sen var det bara att ta en av de platta mounts som följde me och en del tejp så var det klart.

*tips* om du använder ett vanligt mount med tejp på undersidan och fäster på en stav lr liknande. Ta ej av tejpen utan fäst med silvertejp istället så har du ej slösat ett mount om du bygger om.

Ang. redigeringsprogram i frågan under så testa nya cineform 2.0 från GOPRO. Kanske inte pro-user bra men grymt nog att skicka ut snabba edits med hjälp av nya Template-funktionen. Det fungerar ungefär som mallar för deras mest populära videos, samma klippunkter men med dina egna klipp.

Officiella GO PRO-tråden
Det har släppts en uppdatering som heter HERO3+

The HERO3+ Black Edition - The Most Advanced GoPro Camera Yet.
- Innovative new housing yields a 20% smaller and lighter overall package when camera is installed in housing (waterproof to 40m)
- 30% longer battery life
- 4x faster Wi-Fi for quicker transfer and playback of photos and videos from your HERO3+ camera to your mobile device when using the GoPro App
- SuperView is a new video mode that captures the world's most immersive wide-angle perspective
- Auto Low Light mode intelligently adjusts frame rate for varying lighting conditions
- A new lens for sharper video and improved image quality

Officiella GO PRO-tråden
johan sa:
Det har släppts en uppdatering som heter HERO3+

The HERO3+ Black Edition - The Most Advanced GoPro Camera Yet.
- Innovative new housing yields a 20% smaller and lighter overall package when camera is installed in housing (waterproof to 40m)
- 30% longer battery life
- 4x faster Wi-Fi for quicker transfer and playback of photos and videos from your HERO3+ camera to your mobile device when using the GoPro App
- SuperView is a new video mode that captures the world's most immersive wide-angle perspective
- Auto Low Light mode intelligently adjusts frame rate for varying lighting conditions
- A new lens for sharper video and improved image quality

För en som är i färd med att köpa sin första GoPro, är det här uppdateringar som är värda? Förutom batteritiden då, där har jag läst att många tycker att den är för dålig. Men t.ex snabbare WiFi och de andra uppdateringarna, är de motiverade för 1000 kr mer?

Officiella GO PRO-tråden
Jag tycker Gopro har gjort helt rätt med att göra en uppdatering av 3an. När de släppte Gopro 3 black edition gjorde dem ett stort steg i utvecklingen inom hjälmkameror och det medför en del problem t.ex. batteritiden. Som jag såg med WIFI så är det sjukt långsam när man kolla i telefonen, mellan 10-15 sekunder efter men det varierar lite men allt för långsam enligt mig.

Så som sagt jag tycker det är bra att de har fokuserat på att göra kameran fel fri för kvalitén är otrolig på 3an och kommer nog vara ännu bättre på 3+. Nu ser inte kameran bara otrolig ut på pappret utan också otroligt bra i verkligheten också. :)

Officiella GO PRO-tråden
Hallå :)

Har dammat av min Hero2 efter att den legat och vilat sen i påskas, laddade den som vanligt tills lampan slocknade. Men när jag skulle starta den va den helt död.

När jag stoppade in den i datorn så kommer det bara upp ett meddelande om att datorn inte känner igen enheten, sen händer inget mer.

Någon som vart med om nått likande eller har några tips?

Tillbaka
Topp