Officiella redigerings tråden

• Trådstartare Trådstartare lekrot
  • Start datum Start datum
HJÄLP!
Jag sitter här o knåpar på en film i Vegas 7.0 och allt går bra tills jag ska göra en polares session.
Efter att ha slängt in längre bitar och klippt ut det som skall vara med samt lagt upp dom i rätt track så har plötsligt bilden försvunnit på en massa klipp?!?!

Kan det va för att jag tagit bort resterande bitar som jag inte velat ha med som dessa klipp blivit av med bilden? Ljudet är kvar... jag fattar ingenting?
Snälla om nån har någon aning om vad det kan vara så HJÄLP!

behöver lite snabb hjälp..
capturade massa klipp i adobe premiere och sen när jag skulle klippa dom va de bara ljudet som funka.. varför blir de så?:S de är typ ljudfiler.. helt fucked..

det blir som ljudfiler.. inte filmfiler!
eller jo vissa av klippen funkar men många blev bara ljud..
HJÄLP

snabbt svar upskattas!

Liljedal sa:
behöver lite snabb hjälp..
capturade massa klipp i adobe premiere och sen när jag skulle klippa dom va de bara ljudet som funka.. varför blir de så?:S de är typ ljudfiler.. helt fucked..

det blir som ljudfiler.. inte filmfiler!
eller jo vissa av klippen funkar men många blev bara ljud..
HJÄLP

snabbt svar upskattas!
är klippen kvar när dom ligger på tidslinjen dvs innan du capturar filmen?

kan vara någonting med en CODEC? när jag prövade att lägga in klipp iwindows media format så blev det bara ljud...

Söker efter ett cam recorder program som samtidigt man överför klipp från mini-dvband så komprinerar klippen till önskad storlek

kan vi inte göra så att de finns som två utskilda? en som bara är vegas, en som bara är premiere pro.
sen har man den här till övriga?

Senast ändrad:
F-G sa:
http://uk.youtube.com/watch?v=FW1JiMs3H14&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Efreeride%2Ese%2Fforum%2Fthread%2Ephp%3Ft%3D40418

dendär efäkten som blinkar e det jag menar
dela klippet,höger klicka där transition>sony flash

KruxeliduX sa:
tjoo, undrar hur man gör så att texten rörsig i sidled å snett å så i vegas 7.0.. asså ja fattar inte :(
inne på pan/crop klickar du på pilen som antagligen visar uppåt och neråt. klickar tills det blir en symbol som visar åt höger och vänster eller alla håll

sen drar du vid ringen i pan/crop fyrkanten och drar den upp/ner/sidan så blir den sne

hur gör man i vegas 7.0 för att bara slowmotiona en del av klippet till exempel bara lite i mitten av klippet?i stället för att slowmotiona hela klippet.

Simon_Ahlen sa:
hur gör man i vegas 7.0 för att bara slowmotiona en del av klippet till exempel bara lite i mitten av klippet?i stället för att slowmotiona hela klippet.
splitta det med S

torsk sa:
torsk sa:
Jhunt sa:
Avid free DV är gratis har dock aldrig testat det. http://avid-free-dv.en.softonic.com/ Prova, det lär ju vara bättre än moviemaker iallafall. =)
täääck =) ska testa de
det funkade inte att lägga in mina filmer , nån som vet nått annat prgram ?
Om du filmar med digitalkamera kan det hända att du får koda om klippen, om du letar lite i tråden kommer du hitta många sånna trevliga program.

jag ska göra en fuskfokusering men det går inte så bra.

det jag ska göra är:
bilden zoomas ut (det fixade jag med keyframes i pan/crop) och samtidigt ska bilden gå från suddig till att vara normal (precis som en riktig fokusering). antar att men ska lägga på en "normal blur" men längre kommer jag inte...hittar liksom ingen tidslinje för effekterna

Snödjup

Tillbaka
Topp