Ont i yttersidorna av vadbenen!

Razgul

Ny medlem
Tjenare, det är nämligen så att jag börjat få otroligt ont i yttersidorna utav vadbenen, det bör inte bero på bootsen då jag haft olika boots med samma resultat, just nu har jag ett par thirtytwo prospect och kör med väldigt bred stance för övrigt, ondast får jag efter frontflip och jag undrar om det möjligtvis är någon som lider/lidit av samma problem som mig och om nån har någon bra lösning på problemet?

Robin

Du får väl testa det vanliga: justera din stance, värm upp innan du åker, träna mer/träna "bättre".

en "väldigt bred stance" är fär kroppen ett onormalt sätt att stå/sitta fast i längre stunder vilket säkert är bidragande till smärtan.. minska stancen å se om det gör någon skillnad...

Det som är konstigt men det är ju att jag fått det i slutet av säsongen, när man kört mest å bör vara bäst tränad, stancen ska jag kolla, jag har på bredaste på en stepchild powder sucks 152

..

en väldigt bred stance + att bindningarna inte är naturligt vinkade mot din centerpunkt gör givetvis att detta just kan vara fallet av uppkomsten av dina onda utsidor av vadbenen :D

köp en cant-lift eller vad det nu kan heta så att du vinklar in bindningarnas ytterkanter och på så sätt får en mer naturlig vinkel för dina ben (vader)

capish?

/Pinn

det är som en platta mellan bindning och bräda som är slopad för att få bindningarna att vinklas lätt inåt för att få benen i en mer naturlig vinkel

centerpunkten är där du är i mitten på brädan

__o__ <---onaturligt __o__ <--- naturligt
| |
| | /\

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp