Ovärd tråd(gammal)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ovärd tråd(gammal)
nej försöker att dra ner på de ialf, många kompisar röker så blir bjuden på en då och då men som sagt ska försöka få ner det till att bara feströka!

Ovärd tråd(gammal)
röker fimpar jag hittar på marken och gräs som jag hämtar på gräsmattan! riktigt fina grejer är det! och dessutom är det gratis !;)))))

Ovärd tråd(gammal)
oscarius sa:
kujanpaa sa:
oscarius sa:
Nu ska vi ju också ta hänsyn till att ingen av er kan röka lagligt..
Vadå, är det olagligt att röka? Nej, precis, det är det inte. Inte är det olagligt att köpa heller om man är under 18 år, det är dock olagligt att sälja till minderåriga.
Men således kan ingen under 18 röka på lagligt vis då det är olagligt att sälja till minderårig, samt att köpa ut.

Som advokat Martin Andersson sa;
Däremot kan den som säljer cigaretter till någon som är under 18 år straffas för det, se 12 och 27 §§ Tobakslagen.

Är man minderårig och röker kan det i vissa fall föranleda att de sociala myndigheterna, d.v.s. socialnämnden i den kommun man bor i, vidtar åtgärder, t.ex. beslutar att utreda den minderåriges situation och för samtal med föräldrarna.
MEN, det är fortfarande inget olagligt, att få ett samtal av en sosskärring är ju ingen dom direkt..
plus att det finns inte någon i någon kommun runt om i hela landet där socialen tar hand om några minderåriga som sitter och blåssar på ett filter.
de har 'för mycket' att göra!
och det där med att ingen av oss röker lagligt ändå är ju bara löjligt!
btw ja, jag röker.
inget jag är stolt över direkt, men jag tycker samtidigt att jag kan leva ett långt och gott liv även fast jag röker, kalla mig dum eller vad ni vill. bara min åsikt!

Senast ändrad:
Ovärd tråd(gammal)
#0 kanske borde skriva in cigaretter som topic.
iförsig skulle väl inte pajsare som röker brajj skriva upp det här , men w/e

Ovärd tråd(gammal)
JWahlgren sa:
joeloel sa:
hemlig sa:
Alla snackar om att man blir beroende om man röker, jag har rökt i 3 år och har inte blivit beroende än.
du har rökt i 3 år, har det slagit dig att du kanske är beroende? ;p
det har aldrig slagit dig att det där är skrivet med väldigt mycket ironi?
HAHAH, var inte så hård mot han. Enligt min gamla svenskalärare förstår man inte ironi förrens man är 14 år. Det var för övrigt samma lärare som när vi under en genomgång skulle gå in djupare på ämnet ironi drar som exempel på vad ironi kan vara: "Vad kul det är att se dig Anton!" till en polare i klassen. Ibland saknar man skolan..

Senast ändrad:
Ovärd tråd(gammal)
kleverboi sa:
pokerface sa:
Alla snackar om att man blir beroende om man röker, jag har rökt i 3 år och har inte blivit beroende än.
Lycka till!
Glöm heller inte bort att titta in på den här tråden när du är tretti år och kämpar med att sluta och kommentera om du fortfarande tycker att det är "snack" om beroendet.
Hahaha! ruskigt vad 13-åringar det finns på freeride.

btw så kanske du borde fundera på att byta nick

Senast ändrad:
Ovärd tråd(gammal)
Jag ska börja, det verkar rätt coolt. Ngn som har tips på hur man får tag i cigaretter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp