PANIK! Går det att göra så här?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47322
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 47322

Guest
tju!

Det är så här att min bindning håller på att lossna från skidan! :/
Jag var i skishopen igår i backen när jag körde och dom skruva fasst den och den värkade sitta, men direkt jag gick ut och tog på mej skidorna för att köra iväg han jag knappt komma nån meter innan skruvarna for upp igen.. suck! :/

Tror ni att det går att limma med epoxy-lim? *stavning* :)
Går de isfl att köpa på en vanlig matvarubutik?

Har detta hänt för er, eller?
Måste man lämna in skidorna så dom får borra nya hål och flytta bindningen och hela jävla skiten, det vill ja inte :/ då tar det några dagar innan jag får skidan och vill ha bindningen där den är! (central monterat) :)

Borra nya hål, mittmonterat är ändå överskattat! :)

felix sa:
Borra nya hål, mittmonterat är ändå överskattat! :)
haha, ne det är inte överskattat!
det är de skönaste som finns.. as äckligt att åka på nått annat, kanske kan vara skönt med lite mer fram men inte mycket.. iaf inte bak som en alpin skida!

det bror ju på vad man själv tkr e skönt! :)
tar så jävla tid att åka dit lämna in skidan och vänta tills dom har gjort de.. :/

hörru.. det går att plugga hålen med bredare plast/metall plugg som de är nya hål i.. dom pluggarna limmas fast med epoxy och gör att bindningen sitter mycket mycket hårdare..

så gör dom flesta alpinarna! tro mig, det funkar bra som fan!
men då måste du ju lämna in skidorna hur som helst..

annars är de bara lämna dom på söndag kväll.. å plocka ut dom nästa gång du kommer till backen, förmodligen pluggar du? och då kan du endå inte åka på dagarna?

sen tar de ungefär 30 min att borra om bindningen på ett par skidor.. så, lämnar du dom direkt när backen stänger så borde du få dom dagen efter, om dom inte har väldigt mycket att göra..

jstalis sa:
det är de skönaste som finns.. as äckligt att åka på nått annat, kanske kan vara skönt med lite mer fram men inte mycket.. iaf inte bak som en alpin skida!
Hehe, du var ju inte like konstig du! Hur åker du skidor egentligen? 80% baklänges och resten sladdandes? Montera längre fram än mittmonterat... Klart innovativt! Kör på det!

Det har hänt för mej, fick men många om och men lämna in dom och flytta fram bindningen och borra nya hål . har inte fått tillbax dom än men tror det kommer att hålla,

men jag testade med epoxy lim
och flytspackel
och fyllde igen gammla hålen med trä och limmade skruvarna igen.

inget funkade. var bara och lämna in , det är det bästa man kan göra. om man vill att sakerna ska hålla.

Senast ändrad:
Carled sa:
jstalis sa:
Montera längre fram än mittmonterat... Klart innovativt! Kör på det!
det är ju inget nytt med "frammontering" direkt.. har sett ett antal jibbers med det i backarna på senare år. hurvida det fungerar har jag ingen aning om..

jag hade samma problem med mina telisar för några år sen. du behöver inte flytta bindningen alls. det funkar att borra upp hålen lite större och göra nya gängor av epoxi med filler. det har hållt i 5-6 år nu på mina lagg.

Tillbaka
Topp