Minns inte vad jag skrivit i denna tråd(vilket jag tror) och orkar inte läsa igenom allt igen, men Åka Skidor delar samma öde som bl a Hifi & Musik, Bilsport (och Okej!). Detär/var tidningar jag tyckte om att läsa under en fas av mitt liv då jag själv inte hade så bra koll, men med tiden och förhoppningsvis personlig utveckling känns det som att jag passerat den typiske skribentens koll i dessa tidningar (eller åtminstone den nivån de väljer att skriva sina artiklar på).
Misstänker att för någon som inte läst de gamla numren av ÅS och inte märker alla upprepningar så är det väl en helt ok tidning, som skrivits ovan, den finns ju, alltså köper någon/många den.
Det sorgliga är att det inte finns någon tidning eller ens delar av befintliga tidningar som väljer att gå på djupet och intressera "mer erfarna" läsare, men någon marknadsanalys säger väl att de inte är en lika intressant målgrupp (story of my life).
Vad det gäller andra områden än skidåkning så finns det trevliga facktidningar från andra större marknader/länder men läser man åsikterna på TGR, Epic osv så är de flesta amerikanska skidtidningarna inte några höjdare heller.
Förenklat , ÅS och andra svenska facktidningar vänder sig till nybörjare/medel, det är då rätt korkat av oss att gnälla på detta medvetna val precis som det vore dumt att gnälla på att gröna backar är flacka...