Setermaan
Ny medlem
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Typiskt ignorant Stockholms-attityd, grejen är att stadsbussarna här slutar gå kring 10. Vill man ta sig fram senare är det nattbuss som gäller vilket inte är billigt.VEhrling sa:åk bus?? eller gå! det är bra för din kagge!afgystahlnees sa:Men hurru richboya skicka hit bensin pengar åt oss dödliga då. En skidåkare som det mesta kommer gratis för, resor osv kanske det är lugnt för.JWester sa:"MEN låt då först dom stora bovarna börja sänka tex USA och kina, om inte dom stora bovarna sänker hjälper det inte att vi sänker ett endaste litet skit."
du låter som ett barn som vägrar panta sina burkar för att "hans mamma och pappa inte gör det".
det spelar ju ingen roll vilka andra som höjer/sänker bensinskatter om vi själva inte tänker göra något åt saken. tycker själv det är bra av sverige att förgå med gott exempel inom en extremt viktig fråga.
bensinpriset är verkligen inte det första som behöver sänkas.
Jacob
Visst får alla ha sina åsikter men sätt er in i andras situationer. Växthus effekten e sjuk men det kommer inte bli förändring i världen för att bensin priset höjs i sverige. Man måste få med alla på det och bestämma sig. Jag kör inte onödigt mycket moped och vår familj kör inte överdrivet mycket bil, men jag vill kunna ta mig till stugan om vintern och till träningarna om sommaren utan att behöva slänga ut en miljon i veckan för att kunna göra det jag vill.
Och då ska vi inte snacka om bussarna till landsbygden....