Nojlas
Aktiv medlem
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Vad är det för resonemang? "Om inte alla andra gör det så ska inte jag heller!" Någon måste ju vara pionjären. Någon ska vara No. 1. Vi i de rika I-länderna är ständigt först med allt, då kan vi vara först med att cruisa runder i miljövänliga bilar. När andra länder ser att vi kan gå den vägen kommer många att följa efter den vägen. (Och så kan vi sälja miljövänlig teknik till dem eftersom vi är så förbannat bra på det...)Wesslan95 sa:folk i andra länder bryr sig inte om mljön. t.ex: kina, indien, japan, chile, typ hela asien i stort sett, därför tycker jag att det inte spelar nån roll om vi åker jeep och gasa bajset, men om man nu kan åka
buss eller tåg istället för bil så ska man göra det. eller använd cykeln? om man jämför med sprit/liter så är bensin väldigt billigt. för billigt. sen spelar det ingen roll om vi höjer för de flesta företagen, bussar, bilar och andra fordon skulle inte bry sig. dom skulle fortsätta köpa bensin.
mitt ord är gjort.
/oscar
...och var tror du ståkkhålmarna hade tankat då? Då är det bättre med tullavgifter! Börja tulla alla stora städer!!!hyllengren sa:att höja bensinen i städerna och ha den kvar på samma nivå på landsbygden vore kanske ett alternativ... då vi landsbor inte har kollektivtraffik alls i princip medans sthlmarna kan åka var hur och närsomhelst...