pvc skiva

frebaman

Ny medlem
pvc skiva
tja!
ja, ja håller nu på o bygga en skid box (jibb box) me tänkande på att den härliga vintern e på kommande!! så vad ja undrar, e varifrån man skulle få köpt en pvc skiva, ha int hitta ennu nåt ställe där man får köpa de...skicka gärna länk på de om ni vet varifrån. o om ni vet nåt annat material istället för pvc så e de bara att skriva va de är för material och säga vad de kostar på ungefäret (gärna en länk)

/PEACE/

pvc skiva
HDPE plast tror jag att det är man brukar använda till boxar och det är ganska dyrt att köpa. Det är samma som man använder till ishockeysarger. Vet inte var man kan köpa det.
Annars får men som sagt använda två pvc rör så får man en sån här:

mrjibbing sa:
många använder ju sånt här
http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-31110.aspx
jag använder sånt själv. sjukt skönt! om du har 2 bredvid varandra så blir det typ en box :)

Senast ändrad:
pvc skiva
tja,

jag har experimenterat lite med olika grejer och vill du ha en skiva på billigt sätt så,
1. ta en plywood och såga till den form du vill ha

2.ta golv lack eller annan HÅRD lack och lacka skiten ur brädan

Svåraste grejen är att få det slätt, men man glider hyfsat för att vara egen gjort.
Alltså billigt och man glider men inte lika bra som en box på typ lindvallen :)

pvc skiva
de va bra inlägg här redan! tack för dem, men ja skulle helst nog vilja ha en skiva om man experimeterar lite med one foot trix. men är det inte så att pvc plast också glider (istället för det där HDPE plastet som verkar vara dyrt och svårt tillgänglit)

pvc skiva
gå runt i hockey hallar i närheten där du bor.. och fråga om du kan få (köpa billigt) gammal plexi-glas.. dom brukar ju byta ut plexiglaset såhär dags på året inför säsongen..

Tillbaka
Topp