Randonépjäxor för att jaga barn?

Jag tittar på nya pjäxor inför nästa säsong och började fundera på om inte randonépjäxor med "gåfunktion" skulle kunna vara jäkla smidigt som förälder till små barn när nästan halva tiden i backarna spenderas utan skidor jagandes i backarna?
Eller är det en dum idé, pajar dom lättare t.ex? (Jag åker 50/50 i pist offpist och klättrar inte ofta)

Hej,
Jag tycker att det har varit smidigt.
Dock kan en kompromiss vara att köra på freeride pjäxor med gåläge som passar samtliga bindningar (ej ev tech), -kanske har du redan skidor som du tänker dig fördärva/klämma ut det sista ur i barnbacken... .
Rena rando pjäxor lirar enbart med bindningar med justerbar tåplatta eller tech bindningar.

Helt rätt tänkt djungel-Jim! Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag haft randonee-pjäxor varenda dag under de fyra år jag jobbade heltid i skidskolan! De hade funkat utmärkt oavsett om man hade 3-åriga fräsarungar eller vuxna "svarta" off-pistelever. Så bra som rando-pjäxorna är nu för tiden kommer du garanterat bli nöjd med dem om du inte enbart åker stenhårt med bakvikt i isiga pister......

Sedan kan du fundera på om du ska ha alpinpjäxor med "bar läge" eller lätta med grym rörlighet. Eller något mitt i mellan. Själv kör jag Scarpa freedom SL (har både tech och alpinsulan)

Finns många fina pjäxor numera. Välj dock en pjäxa med riktigt bra gåläge, alltså hellre Dynafit Vulcan eller Salomon MTN Lab än Dalbello Lupo TI. Är bara att jämföra men finns många bra numera. Dock är bra gåläge en annan värld när man går utan skidor, kan kännas som skor trots att pjäxan väger 1600gram +

Salomon Quest PRO i valfri flex.
Finns att köpa tech-sulor om du skulle önska det.
Jag är toknöjd.

Tillbaka
Topp