Robintrolin
Medlem
Rödebydramat
Om jag varit i pappans situation så hade inte jag tvekat att dra ett nackskott på ungarna. Helt sjukt att folk ska hålla på sådär, snacka om att inte ha några känslor
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här. Dom hade ju faktiskt med sig "tillhyggen" enligt nyheterna.Robint sa:Om jag varit i pappans situation så hade inte jag tvekat att dra ett nackskott på ungarna. Helt sjukt att folk ska hålla på sådär, snacka om att inte ha några känslor
Jag vet, helt galet skön... Du med...millionaire-OG sa:Aaa, fan du e så jävla skön!!!!!!!!!!!!HeLium sa:Euhm, är det alltså ok att mobba någon en kortare tid? Låter ju märkligt.millionaire-OG sa:Vem fan mobbar en utvecklingsstörd människa under längre tid?
jag skrev inte att något annat rättssystem var perfekt bara att det är fel på sveriges rättssystem då man som i riccardofallet kan misshandla en kille till döds och komma ut efter ett år.balanselius sa:och vilket rättsystem är perfekt, vilka kan du på rak arm nämna som är bättre?crip sa:poöngen är att det är sveriges rättssystem det är fel på!!!
Huruvida ett rättssystem fungerar har ju inte så mycket med strafflängden att göra.crip sa:jag skrev inte att något annat rättssystem var perfekt bara att det är fel på sveriges rättssystem då man som i riccardofallet kan misshandla en kille till döds och komma ut efter ett år.balanselius sa:och vilket rättsystem är perfekt, vilka kan du på rak arm nämna som är bättre?crip sa:poöngen är att det är sveriges rättssystem det är fel på!!!
sverige påstår att fängelsena är till för rehabilitering men hur mycket rehabilitering hinner man med efter ett år?????
fast om du undrar så tycker jag att de flesta rättssystem i välbärgade i-länder är bättre än sveriges.
men du får gärna tycka att sveriges rättssystem fungerar jättebra då en våldtäcktsman kan komma ut o våldta igen efter bara ett år
förenklat svar: ett system som är rättssäkert och som närmar sig sin målsättningVictors sa:Balanselius:
hur tycker du ett relativt bra rättsystem ska vara då?