Glisseur
Aktiv medlem
Ryktestråden - en fristående fortsättning (16/17)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan inte utläsa mycket av bilder...inte mer än att man kan konstatera det faktum att de var jävligt fula.Glisseur sa:Dalbello Lupo Carbon T.I. Spännande!
Löstagbar plös à la Dynafit Vulcan med ett membran under som skyddar mot blöta tassar. Du ska också (om det är samma lösning som på Stian Hagens prototyp) kunna flytta ner det övre spännet och sätta dit en powerstrap ovanför.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/18f50d09dde25dd73ea0849df73b88d8.jpg[/url]
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/c51efeb7f53f80b2f62236c015975571.jpg[/url]
Och du åker med ögonen eller?pnyberg sa:Man kan inte utläsa mycket av bilder...inte mer än att man kan konstatera det faktum att de var jävligt fula.
Det du inte ser på dom här bilderna är att du också kan flytta ner plösen som sitter fäst på andra sidan. Den är lite annorlunda konstruerad mot den vanliga omslutande bakkappan på vanliga Krypton, utan är mer i samma stil som Il Moro.xviggenx sa:Ser ju ut som att du har dubbla hål bak på hålkappan men fan vet om du har motsvarande hål på "plösen" fram, oavsett kul med nya pjuck som sätter fart på utvecklingen!
Inget fel på MTN Lab direkt, så man behöver inte vara ledsen om man köpt ett par. Eller är du ledsen? Men Tecnicas nya pjuck verkar sjukt lovande, ligger lite info på Blister.xviggenx sa:Har fått höra den muntliga ryktesvägen att Blizzard/Tecnica har något stort på gång i Lupo/Solly MTN Lab-land lagom till 16/17 och att jag "definitivt skulle vänta" med att investera i ett par MTN Lab...
Ah, på det lilla viset, det reder ju ut ett och annat frågetecken!Glisseur sa:Det du inte ser på dom här bilderna är att du också kan flytta ner plösen som sitter fäst på andra sidan. Den är lite annorlunda konstruerad mot den vanliga omslutande bakkappan på vanliga Krypton, utan är mer i samma stil som Il Moro.
..............
Inget fel på MTN Lab direkt, så man behöver inte vara ledsen om man köpt ett par. Eller är du ledsen? Men Tecnicas nya pjuck verkar sjukt lovande, ligger lite info på Blister.
Du får bara åka fortare iställetHeddious sa:Jag väntar fortfarande på en Opinion 128, aka Nipponion. :D
Det är väl snarare vi tjockisar som väntar på Nipponion?Heddious sa:Jag väntar fortfarande på en Opinion 128, aka Nipponion. :D
Ska jag påminna herrn om att jag har ett par Kuro i förrådet? Nej men jag vill mest se lök-grafiken som någon (var detVattendroppe sa:Det är väl snarare vi tjockisar som väntar på Nipponion?Heddious sa:Jag väntar fortfarande på en Opinion 128, aka Nipponion. :D
@Heddious på en skida med den bredden får väl en vikt/åkyta i backhoppningsklass? :P
Även vi tjocka skidåkare behöver kärlek och obegränsat med flyt.Vattendroppe sa:Det är väl snarare vi tjockisar som väntar på Nipponion?Heddious sa:Jag väntar fortfarande på en Opinion 128, aka Nipponion. :D
@Heddious på en skida med den bredden får väl en vikt/åkyta i backhoppningsklass? :P
Klockrent reportage! Friflyts murvel åker ner och ska testa prylar men har fel sorts pjäxor och får halka omkring på ett par gamla Seven Summits...Dafastest sa:
Bara för att gnida lite skare på huden så är jag jättenöjd med mina MTN Lab, även om jag bara åkt 3 dagar med dem!xviggenx sa:Nej, köper direkt från Salomon via mitt eget jobb. Väntar sonika på att Salomon ska bygga några nya och få in dom i lager igen. Hela världen är sop-ren på 25.5 och de flesta andra storlekar för den sakens skull..
Ska få leverans runt den 22/2, så jag väntar snällt tills dess.
http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/confessionzerode sa:Hm, trodde de nya Völkl skidorna heter Confession...
Mer än 200g lättare (och utseende), hur skiljer de sig mot dagens quest pro 130?xviggenx sa:Åka Skidor är i annecy och spanar på hemlisar.
"Sneak peek 1. En av nästa års vassaste pjäxnyheter: Salomon QST Pro 130. Runt 1600 gram med gåläge, fullt progressivt flex och möjlighet att byta till sulor med techfästen."
https://scontent.cdninstagram.com/h.../e35/12552350_581911718627237_903640359_n.jpg
"Sneak peek 2. Nästa års Salomon QST 118 och 106. QST ersätter Rocker-serien på friåkningssidan."
https://scontent.cdninstagram.com/h...e35/12519168_1660590540857151_112167144_n.jpg
Hur får du platt gåläge på dina beast? #intresseradLawndartGustav sa:Med tanke på enkelheten att vrida en sån bindning 90 grader och sen ha gålägena så håller jag med dig!
För mig blir det beast i vinter pga att några vänner inte kan köra Kingpin utan låst tå men blir ju då enda bindning på resa... där finns ju platt gåläge om än med lite meckande.
Vrid häldelen 90 grader, spänn upp stoppern med gummisnodd eller motsvarande som när du vallar eller slipar.Lintan1 sa:Hur får du platt gåläge på dina beast? #intresseradLawndartGustav sa:Med tanke på enkelheten att vrida en sån bindning 90 grader och sen ha gålägena så håller jag med dig!
För mig blir det beast i vinter pga att några vänner inte kan köra Kingpin utan låst tå men blir ju då enda bindning på resa... där finns ju platt gåläge om än med lite meckande.
VarsågodLintan1 sa:Se där! Tack
@Nikvan! Då kan man ju faktiskt göra längre anmarser med beasten också :D
Eller kanske Klint?Heddious sa:Och Völkls designavdelning har sneglat rätt hårt på Moment, eller..?
Penrose-grafik! lättvikts-Anima! Faaan! :Dvctr sa:...
Men i min bok sopar Black Crows banan rent estetiskt.
...
Anima i lättviktutförande
Haha! Samma här :Drabbit sa:Penrose-grafik! lättvikts-Anima! Faaan! :Dvctr sa:...
Men i min bok sopar Black Crows banan rent estetiskt.
...
Anima i lättviktutförande
Men kul att veta redan nu att jag köper nya lagg till hösten...
Vad menar du med true-to-size?vctr sa:Haha! Samma här :D
Fattar bara inte varför de inte gör Animan längre eller "true-to-size". De är förbannat korta.
Menar att jag tycker de känns korta, och jag har en känsla av att de inte är så långa som de står, möjligen om man mäter längs med och inte från tipp till tipp om du förstår vad jag menar. Armada mäter kanske också "kort"?yiu-han sa:Vad menar du med true-to-size?vctr sa:Haha! Samma här :D
Fattar bara inte varför de inte gör Animan längre eller "true-to-size". De är förbannat korta.
Mina Anima 188,4 är lika långa som mina Norwalk 189 och lite lite kortare än mina Atris 189,9.
Däremot känns dom ju väldigt korta att åka på.
http://s1032.photobucket.com/user/PowderGuide/media/ISPO%202016/black_crows_nocta_full_rocker_zpsevdpzue8.jpg.htmlvctr sa:https://instagram.com/p/BA6XeiMzDLQ/
Black Crows designchef har postat lite bilder på sin instagram. Några nya modeller, några nya dimensioner/längder och framförallt nya grymma mönster och färger. Jag är imponerad, så mycket grymma detaljerskidor är mest skidor, vissa är bättre än andra men det viktigaste är att åka och ha skoj. Men i min bok sopar Black Crows banan rent estetiskt.
Frågan är bara om Nocta fortfarande är "Air" eller om den återgått till ursprunget (tung). Anima i lättviktutförande också, synd att den inte kommer i 194, eftersom Anima mäter riktigt kort.
Ungefär så.Fatboy sa:Någon som vet om Salomons nys QST ersätter både nuvarande Rocker och Quest serierna?