skidguden!

dif_89

Ny medlem
skidguden!
Vem tycker ni är världens hoppgud? om ni förstår vad jag menar, själv så tycker jag jacob är guden.

Senast ändrad:
skidguden!
Du får nog tänka ett steg till när vi ska benämna skidguden. Det är ett brett spektra när vi pratar om skidgud. Din Hoppgud skulle passa bättre som Jacob, gissar att du med skidgud menar Idol...

Pratar vi skidgud måste det vara någon som gjort ett stort framsteg för skidutvecklingen. Kanske grabbarna grus från Canada/Usa som såg till att det började tillverkas twintipskidor. Eller kanske Gustav Vasa som gjort skidåkning till en folksport. Eller Stenmark som gjort så att våra föräldrar började åka skidor och lärde upp oss redan som spädbarn. Eller kanske Elan/Kneissl (de tvistas väll fortfarande) som uppfann skidjan med midja.

skidguden!
Det kan bara finnas en hoppgud: Matti Nykänen. Backhoppningens Maradona – eller Elvis Presley om ni vill. Mannen som vann världscuptävlingar på fyllan, spelade in vuxenfilmer på löpande band, fastnat med fingrarna i pillerburken fler gånger än vad som är sunt och orsakat fler skandaler än Pete Doherty skulle kunna uppbringa på tre livstider.
kuva_matti.jpg

MattiNykaenen.jpg

dp_041029_matti_striperin.jpg

nykanen.jpg

skidguden!
Bra val Glisseur!
Finns det inte även en spelfilm om hans liv? Eller har jag förväxlat detta med något tvinslag på fredrik&filips talkshow (Ett herrans liv?)?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp