Skidkläder

HTSE

Ny medlem
Skidkläder
En fråga som säkert ställts otroligt många gånger, men när man är relativt grön på området behöver man hjälp...

Jag skall nu för första gången satsa lite mer pengar på mina skidkläder. Har tidigare köpt kläder av de billigaste märkena (everest etc), men tänker nu alltså investera i bra kläder som jag kan ha i flera år. Av denna anledning vill jag ha relativt tidlösa (men snygga) kläder av MYCKET hög kvalitet. Jag behöver både jacka och byxor. Jag har tittat lite på Haglöfs kläder då deras tunna kläder verkar smidiga. Dessutom gillar jag "lager-på-lager" då man kan klä sig utifrån förhållandena ute plus att kläderna kommer till användning under en större del av året.

Har någon tips om vad jag ska tänka på när jag köper mina kläder eller har någon rent av tips på plagg. Alla tips och märken är av intresse!!!

Skidkläder
Tjao!

Kan nämna att Haglöfs har något hett på G tror jag iaf! Eftersom de visat upp en kläd setup med Recco system (inget nytt, men Haglöfs har aldrig haft det iaf)

Om du är ute efter tidlös design så tror jag att Arc´teryx är av den rätta kalibern. Inget onödigt lull lull och inte ett gram för mycket. http://www.arcteryx.com

Vet inte vilken prisbild du hade tänkt dig att lägga ner men om du köper Haglöfs så blir du inte besviken iaf. Mina Haglöfs produkter(jag har mycket Haglöfs hemma) har ALDRIG strulat eller svikit mig det är bara jag som har fällt en tår för dem när jag råkat glömma Corniche Fleece jackan.

Lägg pengarna på en 3L GTX* jacka så slipper du ett svettigt Mesh foder om du skulle köpa en med 2L GTX*

*Gore-Tex

Skidkläder
En otroligt bra jacka e Norröna Lofoten (hardshell) den bästa skidjacka jag sett. Byxan till heter också Lofoten är minst lika bra, jacka o byxa kan sippas ihop, bra om man mot förmodan skulle krascha nån gång. snygga färger, otrolig pasform, slitstarkt. svinbra helt enkelt, lite svårt o hitta.
men spana in dom på www.norrona.no
UNO

Skidkläder
Mitt tips är kanske inte "deluxe-super" men ett mycket bra val för användning i alla väder, och dessutom är den ruskigt funktionell och genomtänkt!
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=3355&g=a&m=b&lbid=363&lcid=0#top
Ska vara ärlig att säga att jag mestadels köpte denna jackan för utseendets skull, men blev mycket överraskad! Har tidigare ägt en del jackor som kan uppfattas som "klassplagg" som jag blivit mycket besvikna på. Speciellt en (iofs demojacka) från Rossignol som inte alls levde upp till förväntningarna..

Anyway...du kanske letar efter något i en helt annan prisklass, men jag måste ändå igen säga att denna jacka är bättre än några jag haft som kostat närmare 5000:- punkt slut.

Mvh: Emil

Skidkläder
e det någon som vet vart oscar scherlin o dom andra köpt sina oroligt snygga overaller?:P

Skidkläder
vet väl inte hur många som inte kommer från Åre som har hört talats om klädmärket zytt. Måste säga att det är det riktigt bra kvalité i. kan ju kolla på www.zytt.se eller gå in på deras butik i åre, ligger lite på ovansidan av åre torg :P

Tillbaka
Topp