När det gäller Österrike generellt är pistskidor och allmountainallrounders med midjor upp mot 90mm klart dominerande och det brukar det vara väldigt bra utbud och skick i detta segment länge man går till de större uthyrarna på stora orter. Mindre uthyrare i småorter på vägen upp till huvudorten i dalarna köper ofta upp hela partier med fjolårshyrskidor som därmed är i sämre skick (men å andra sidan billigare att hyra).
I Stubai finns tex två Intersportbutiker, en vid dalstationen och en uppe vid Eisgrat och sen även en depotstation som möjligen också har lite prylar. De är inga jättestora butiker, men de är ganska "välpolerade" och då framförallt den nere vid dalstationen. Jag har aldrig hyrt där själv, men jag skulle förvåna mig om du inte hittar fräscha grejor där inom ovan nämnda segment. Vill du ha senaste bredlaggen med fräscha techs och stighudar eller motsvarande får du dock vanligen leta runt en bra stund. Det brukar stå ett fåtal par i nåt hörn, men det är sällan något bra sortiment på bredare grejor.