Slitstarka snowboard vantar

Thomas_E

Ny medlem
Jag vet inte vad jag gör för "fel" när jag åker, men vantarna går sönder i en rasande takt, trots att jag bara sällan grabbar (vilket tydligen sliter mycket). Har inte haft något par vantar som hållt i mer än 2 veckor. Tidigare har jag mest haft halvbilliga vantar så inför förra året köpte jag ett par Hestra för ~500 kr, för att jag ville ha ett par som skulle hålla. Efter 4 dagar hade sömmen slitits sönder.

Nu blir det säsong i vinter och jag vill ha ETT par vantar som ska hålla hela vintern oavsett hur konstigt jag åker. Tänkte köpa Hestras Alpine pro men när jag kollade på dem i helgen vad det varningsrutor i produktinformationen att man inte ska åka snowboard med dem för att de inte är gjorda för det slitaget, så sa även expediten i butiken (naturkompaniet).

Vilka är de slitstarkaste vantarna man kan få tag i? Helst ska det vara snowboardvantar som är förstärka på rätt ställen.

finns det skillnad på snowboard o skids handskar? :Stycker att förstärkningarna borde vara ganska lika ...

Level har ett antal riktigt slitstarka handsskar. köpte ett par för nåra år sen som var förstärkta med kevlar. Dom tålde allt men nu erom för små.

Vette fasiken vad du gör med dina handskar. hestra brukar vara prima grejer, du testade inte reklamera dom? En söm på 4 dagar är inte acceptabelt. Som jag fattat det är väl den där brasklappen om snowboard för hestras handskar relaterat till just grabbar.
Jag skulle rekomendera en kevlarförstärkt handske som tillexempel klättermusen Greppet eller Mountain Hardware Elevation.

vet inte hur duktig du är, men kommer ihåg att i början när man var sämre så var det lika för mig. tror det slits när man ramlar och hasar ,bromsar mot snön.

Inte jag heller, därför jag ber om hjälp = )

Jag reklarmerade dem inte eftersom jag hade köpt dem i Sverige och var i Frankrike när de gick sönder. Lat som jag var köpte jag inte nya vantar direkt utan tejpade dem och körde klart veckan. Misstänker att man ska sluta åka på dem och definitivt inte tejpa dem om de ska reklameras.

Har inte med nybörjardelen att göra. Skulle isf vara att jag ramlar mycket när jag droppar. Men jag droppade inte alls de 4 dagarna hestrahandsken gick sönder.

Vad tror ni om att köpa ett par hestra och sy dit ett extra skinlager där de slits mycket (handflatan+spetsen) som man kan byta när det nöts igenom?

Jag kör med Hestras Snow Cross Army Leather den är riktigt nice tycker jag. Har två par som jag använder, och de höll hela förra säsongen och antagligen denna med.

Förstår inte riktigt hur du sliter handskarna. Du ramlar inte och du grabar inte, släpar du händerna efter dig när du går? Annars blir det ju lite slitningar när man bär på brädan osv.

Oftast har snowboard åkare nere händerna i marken oftare än skidåkare, detta sliter mycket på handskarna. Men förstår fan inte hur du bär dig åt när du inte lyckas ha ett par handskar i mer än 2 veckor.

Kan dock lova dig att har du bara haft dina hestra handskar i 4 dagar och de går sönder så får du reklamera dom! Hestra Army Leather serien är riktigt bra och är utav bra kvalitet, kanske får ge lite mer än 500 kr för dom, men då håller dom också!

Misstänker att jag har handen i marken ganska ofta när jag svängar i brant offpist, och det är främst det jag försöker åka. Annars kan jag inte komma på något speciellt som sliter. Förrutom det vanliga slitaget från att bära brädan och knäppa bindningarna.

galet vad vantar du sliter.själv så har jag samma vantar i flera säsonger.ett par pajja i vintras men glömmer man vantarna i en hundgård så får man skylla sig själv.

level gör en del bra kevlarvnatar hestra har nån snowboardmodell dom med

sen finns ju dom där feta tumvantarna som man hade förr i tiden med grovt knottrigt gummi överhela sjukt hållbara men svettiga.var några arbetshandskar

Handsken slits på ett annat sätt när man kör snowboard, främst fungertopparna slits mer. dessutom slits handsken mycket när du bär brädan, då stålkanten ligger emot handflatat/fingrarna hela tiden.

Jag kör med Burtons Gore Oven Mit. Funkat jäkligt bra. Dom går in på sin 4:e säsong nu och borde väl ha närmare hundra dagar i backen vid det här laget. Enda som gått sönder är en liten reva på ovansidan som man får skylla sig själv gällande då spikar var inblandade i den historien. Dock börjar det väl vara dax att byta nu efter handsvett och fukt som satt sina spår då man varit dålig på att troka dom ibland...

Sen är det grymmt smidigt då många av burtons tumhandskar har slimmade innerhandskar som fungerar som fingervantar. Dom sitter kvar på handen när du drar av dig handsken. Väldigt bra när man ska fixa med bindningen etc. Varma och slitstarka.

BEHÅLL hestra glovsen Köp tummvantran fast med pekfingret också dom håller mina funkar, grabbar varje gång i backen hållt i två år BEHÅLL ..............................

Det kan vara så att dina bindingar har vassa kanter som kan skada handskarna.
Men det är lite skumt att dem spricker i sömmarna.

Du kunde ha en riktig otur och få ett måndags-ex.
Så det kan vara handskarnas fel och inte ditt.

//Olif

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp