snowboard fast två i en

mr-s

Ny medlem
snowboard fast två i en
söker efter en produkt som visades upp i ski dazzle i LA

i klippet ser man produkten, men jag har inte lyckats finna vad det är för utställare och vad den heter, produkten kortfattat en bräda på varsin fot, har någon en aning om var den finns och var den går att köpa?
tack i förhand!

i slutet av klippet kan man se produkten

tydligen antar jag de ska heta "dual"

oh, här hittade jag hemsidan, ikväll blir det att beställa
http://www.dualsnowboards.net/

Senast ändrad:
snowboard fast två i en
Herregud, enlight mig en fet "köp inte" product... Oh well... Plus, jag rekommenderar skarpt att INTE handla på skidazzle utan att vara medveten av riskerna att handla där..

snowboard fast två i en
vad är det för event? verkade bara vara sjukt mycket hillbillies med motsvarande produkter...

snowboard fast två i en
Har ju varit uppe på forumet innan men jag hittar det inte när jag söker :D

Då va det en ful video som man såg hur dom åkte :P

snowboard fast två i en
riccweee sa:
Herregud, enlight mig en fet "köp inte" product... Oh well... Plus, jag rekommenderar skarpt att INTE handla på skidazzle utan att vara medveten av riskerna att handla där..
.. och vilka risker är det jämnfört med att handla på vilken annan mässa?

delta sa:
vad är det för event? verkade bara vara sjukt mycket hillbillies med motsvarande produkter...
tja, SKI dazzle ses väl som usas största snowboard / alpin mässa där man visar upp massa prylar..? Rätta mig om jag har fel.

patrikeric sa:
hahahah fyfan vad fult de såg ut när dom åkte
sant, påminner mycket om twintips.

linder sa:

intressant, ska se om jag själv finner den.

mjä, men jag funderar på köpa ett par, inte för coola eller feta saken, utan att jag ska våga börja hoppa och trixa igen, nu är det 3år sedan jag skadade ena knäet så allvarligt att jag inte fick, eller kunde åka på två år och de bad mig att sluta med det helt och hållet.. Det senaste året blev inte mycket åka, men jag tog det mest lugnt i backen, gled runt lite och småhoppde på säkra ställen men har fortfarande rädslan att hoppa oavsett det är litet eller stort hopp, vilket är skitjobbigt :(

Så.. när jag såg dessa kom jag på tänka att ifall jag hoppar och det går snett, då bör inte skadan vara lika skadan vara lika omfattande just för att man inte sitter fast i brädan och det ser jag som något framsteg inom snowboarding.

Dock har jag funderat på hur landningen blir, hur fort man kan åka med dessa innan det blir obehagligt och hur bra det går att åka med dessa i djupsnö, ni vet, glida och hoppa på sidan om backen.

Jag har inget emot att testa prova men betala 2800kr för två par bitar av en snowboard var lite sisådär motiverande, jag kontaktade dem och deras leverantör i tyskland och norge hade redan sålt ut sina så det kommer nog bli en liknande försäljning med twintips i guess..

snowboard fast två i en
mr-s sa:
.. och vilka risker är det jämnfört med att handla på vilken annan mässa?
Mycket stulet gods som inte har täckning från många garantier, och generells dålig customer service där du köper ofullständiga produkter, I.E det fattas ofta discar till bindningar etc, och du kan inte åka tillbaka och be om refund eller spare parts för, guess what, dom drog igår, 2 dagars event, inträde, + offantliga mängder människor, "....you do the math" mycket shady dudes som har stånd där lixom... har fan varit tvungen att deala med sjukt mycket Skidazzle kunder som har haft problem med sitt shit och varit tvungen att be våran shop om hjälp för att fixa grejjer... men, fan om e man noga med vad man köper kan det väl va cool lixom, hyfsade priser iaf ;)

linder sa:

hahahaha, jag posta den, några Mt High Locals som ligger bakom, fett oseriöst project ass.... :P

Tråden med Videon

snowboard fast två i en
riccweee sa:
Mycket stulet gods som inte har täckning från många garantier, och generells dålig customer service där du köper ofullständiga produkter, I.E det fattas ofta discar till bindningar etc, och du kan inte åka tillbaka och be om refund eller spare parts för, guess what, dom drog igår, 2 dagars event, inträde, + offantliga mängder människor, "....you do the math" mycket shady dudes som har stånd där lixom... har fan varit tvungen att deala med sjukt mycket Skidazzle kunder som har haft problem med sitt shit och varit tvungen att be våran shop om hjälp för att fixa grejjer... men, fan om e man noga med vad man köper kan det väl va cool lixom, hyfsade priser iaf ;)
två dagars event.. ja, det låter väl konstigt när de ska öppna igen mellan 1-4 december. Jag kan inte fatta vad problemet är, de har en minimarknad med beggade saker, minimarknad med nya saker och lite annat på detta expo, mässa, marknad..

tycker det är ganska trovärdigt att de säljer massa skit ifall det är ca 300utställare och det är väl på vilket annat skitställe, att du har haft dålig erfarenhet av ski dazzle vet jag inte mycket om, men jag kan inte säga att skidazzle är något bra heller, har ju aldrig varit på den. Men detta börjar bli offtopic eller..?

snowboard fast två i en
mr-s sa:
två dagars event.. ja, det låter väl konstigt när de ska öppna igen mellan 1-4 december. Jag kan inte fatta vad problemet är, de har en minimarknad med beggade saker, minimarknad med nya saker och lite annat på detta expo, mässa, marknad..

tycker det är ganska trovärdigt att de säljer massa skit ifall det är ca 300utställare och det är väl på vilket annat skitställe, att du har haft dålig erfarenhet av ski dazzle vet jag inte mycket om, men jag kan inte säga att skidazzle är något bra heller, har ju aldrig varit på den. Men detta börjar bli offtopic eller..?
ja sure du gör ju som du vill, tänkte bara ge dig en heads up, skidazzle har inte ett särkskilt bra rykte... glhf.

snowboard fast två i en
"mjä, men jag funderar på köpa ett par, inte för coola eller feta saken, utan att jag ska våga börja hoppa och trixa igen, nu är det 3år sedan jag skadade ena knäet så allvarligt att jag inte fick, eller kunde åka på två år och de bad mig att sluta med det helt och hållet.. Det senaste året blev inte mycket åka, men jag tog det mest lugnt i backen, gled runt lite och småhoppde på säkra ställen men har fortfarande rädslan att hoppa oavsett det är litet eller stort hopp, vilket är skitjobbigt :(

Så.. när jag såg dessa kom jag på tänka att ifall jag hoppar och det går snett, då bör inte skadan vara lika skadan vara lika omfattande just för att man inte sitter fast i brädan och det ser jag som något framsteg inom snowboarding."

Om man kollar på statistik så är knäskador överhängande en skidåkarskada. Det är svårare att skada knäna på snowboard just eftersom de är fixerade och svåra att vrida. Knäskador på snowboard är troligare om man hoppar för långt/kort och komprimerar knäna eller t.ex. faller och slår i knät i ett rail.

Om du nu har problem med ena knät skulle jag säga att börja hoppa och trixa med de här är det sämsta du kan göra. Förutom att börja åka skidor då.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp