Wippeh sa:
så sant utter. egentligen borde det vara helt klart. Svenska staten har väl en hel med saken att göra. Tänk på allt momsande och all skatt. och personalkostnader som en vanlig butik har. Åtminstone alla dom större butikerna såsom stadium och intersport. De jag blir lite ledsen över är väl just det att Freeride ger stöd åt den svenska marknaden. och i princip hjälper till att mörklägga Sport-conrad på sidan. Visst de flesta personerna här på forumet vet vad Sport-Conrad är men för de andra användarna är de inte riktigt juste. Inte i mina ögon iaf. Om de nu är så att Freeride är ett aktiebolag så får de väl vara så då men jag tycker fortfarande att de är fruktansvärt dåligt att vi ska få höra hur det ligger till. Att Freeride säger nej till reklam från herr conrad pga av tryck från den svenska marknaden.
S-C mörkläggs verkligen inte på Freeride, finns med på "Länkar" och det är inte direkt så att forumtrådar i ämnet blir raderade.
Det är förövrigt helt upp till de som sköter hemsidan vilken reklam de vill använda sig av här på Freeride. De skulle kunna köra reklam för Berth Miltons företagsgrupp om Johan ville det, inget vi som användare ska lägga oss i egentligen.
Givetvis ska administratörerna ta de beslut som är mest lönsamma, kan man bli rik på en affärsidé så ska man banne mig bli det också.