Studsmatte skidor

Studsmatte skidor
Ta två lager masonit såga ut i önskad form. (varje skida ska bestå av två lager masonit.)
Skär ut önskad form och längd. Gör hål i en till varje skida. skruva fast en sko på varje skida.(man kan också tejpa men den håller inte så länge.) Tejpa fast ett lager liggunderlag under den skivan.lägg på den andra masonit skivan och ettlager liggunderlag till tejpa ihop allt hårt som F*n.

Sen är det bara att hoppa.

Studsmatte skidor
vi gör med vanliga skidor med tejpade stålkanter men hoppar från typ 2-3 meter ner på studdmattan annars får man ingen höjd men när man hoppar därifrån kan man göra olika typ av volter osv..

Studsmatte skidor
hörru ta ett ligg unnder lag skär det på mitten vik det så det blir två lager stoppa sedan inn sånnna dära orangea vägpinnar av plast i mitten sen maxa med tejp runt skidan tejpa fastt skor på varje skida

använd silver tejp det är bäst

Studsmatte skidor
jag provade att ta två lager liggunderlag på varje skida sen sätta inn en smal planka sen körde jag silvertejp runt allt å satte dit ett par skor, men när jag hoppade så bröts plankorna men de funkade hyfsatt ändå

Studsmatte skidor
Vi gjorde ett par av 4 elrör som vi satte ihop och tejpade lite gaffatejp över. Tejpa fast ett par
basketdojor ovanpå. Elrören kostar 10 kr/st på Byggmax så det blev billigt. Lite tunga att hoppa
med man man vänjer sig väl.

hoppar.jpg

Senast ändrad:
Studsmatte skidor
Men de e nog mpnga som redan har skrivit detta men jag gjorde ett par utan någe liggunderlag som var lite hådare än som vanlga. sen e det bara att ta en massa silvettejp och tejpa runt runt så de blir någelunda snyggt och tjepa fast ett par jumpadojjer !

Studsmatte skidor
byggde nyss ett par , hade takbox plast i mitten (fick från autoform) och liggunderlag köpt på stadium för 59kr och 2 rullar silver tejp och ett par gamla dojor, funkar finfint än så länge :)

Studsmatte skidor
Hehe, min kompis var också inne på ett par ''studsmatte skidor''. Redan dagen efter hade han gjort ett par. Det var sittunderlag som han hade vikt och tejpat ihop. Sedan hade han lagt i någon sorts mjukt trä eller vad det var. Så visste inte han vad han skulle sätta fast dom på fötterna med så han tog ett par ''foppa tofflor'' och tejpade fast. Det var lyckat, fast det var lite ostabilt med ''foppa tofflorna''. Skulle nog rekomendera andra skor.Tejpa hårt ! De var riktigt sköna, hoppade med dem idag =D /albiin

Studsmatte skidor
Det blir väll inte så bra studs med skidor på. För man sjunker väll inte ner nå mycker alls med en yta på kanske 1 meter i längd. För en tyngre flyger ju högre än en lätt person på studsmatta, för om man är tyngre sjunker man väll ner längre och sedan skjuts upp högre.. Aja vet inte så mycket om detta, har inte försökt. Men good luck :)

Studsmatte skidor
jeppenator sa:
Hej, jag å några polare har hoppat lite studsmatta nu när skidsesången börjar ta slut.. men för å ersätta skidåkningen på sommaren funderar vi på å bygga ett par "studsmatte skidor" men vet inte riktigt hur vi ska göra... funderade på å göra dom av nått lättare hårdplast material. sen typ limma eller skruva på ett par skor att ha fötterna i. någon som har nått tips eller bilder efter egna byggen?
studsmatteskidor

Studsmatte skidor
jag har tagit ett par gamla som är förkorta stälde bara in dom efter pjäxorna tycker det är enklare på stuttsmatta med kortare skidor tog oxå bort stålkanten fram.

Studsmatte skidor
Jag har kört på väg pinnar, om du hittar eller har lite sånna här orange väg pinnar, då kan man ta 3-4 st och tejpa ihop:) fungerar bra om man får lite uppstuds:)

Studsmatte skidor
Ta ett PVC rör och såga det på mitten och sedan dessa bitar på mitten.
Ta en värme pistol och få dem lite plattare.
Sen tar du en skida som mall för att få det att se ut som en skida.
Sen är det bara att såga ut dem.
Sandpappra ner kanterna så du inte gör dig illa när du ska ta grabs.
Tejpa eller skruva fast ett par gamla skor och kör på.

såg det i någon annan tråd har själv inte testat. Men det borde gå !:D
LYCKA TILL :)

Studsmatte skidor
Jo Ja Testa Med Kartong Och De Gick Åt Röööööööö#en!!!!!!
Men De Går Säkert Om Du Tar Bort Metal Kanten Av Skidorna...

Studsmatte skidor
jeppenator sa:
Hej, jag å några polare har hoppat lite studsmatta nu när skidsesången börjar ta slut.. men för å ersätta skidåkningen på sommaren funderar vi på å bygga ett par "studsmatte skidor" men vet inte riktigt hur vi ska göra... funderade på å göra dom av nått lättare hårdplast material. sen typ limma eller skruva på ett par skor att ha fötterna i. någon som har nått tips eller bilder efter egna byggen?
i den här filmen ser du hur det blir om man använder liggunderlag :)

Studsmatte skidor
sweet-matte sa:
jeppenator sa:
i den här filmen ser du hur det blir om man använder liggunderlag :)
Förutom att dom såg för mjuka ut och att man sjukt lätt stukar fötterna när man hoppar med skor så såg det väl chill ut :/

Studsmatte skidor
Jag har gjort av ett lätt träslag (vet ej vad) och klätt in undersidan med skumgummi så det inte sliter på studsmattan.. tyvär så får jag inte lika bra höjd med dem som när man hoppar vanligt men det är kul ändå!

Tillbaka
Topp