Stuttsmattor = Döden

Stuttsmattor = Döden
Har bara dragit en riktigt vurpa på studsmatta. Gjorde en d-spin 720 och fick sne studs på nå vis. Landade på röven utanför studsmattan, och tro mej, det gjorde fedt ont! Morsan till killen jag var hos stod ca 10 meter ifrån jag landade och hon hörde hur det knakade i ryggen!

Stuttsmattor = Döden
ja landade på nacken med så de knäckte till lite , men det var inget allvarligt. var över efter en vecka.

Stuttsmattor = Döden
GregerGreggan sa:
olseen sa:
Jag köpte matta för 1½ vecka sen å hoppa flera timmar direkt, dagarna efter fick jag ont som fan i ryggen typ musklerna i mitten känns det som. och det gör fortfarande ont när jag hoppar. landade alldrig överdrivet konstigt. nån som känner igen det eller vet vad det kan va? kan det vara nån överansträngning lr nått?
Exakt samma sak har hänt mej, jag gjorde inget trick men det gjorde asont i ryggen och kunde inte hoppa på några veckor. wierd :s
alltid när man börjar hoppa så blir det så.
när jag började hoppa så var jag 11 eller nåt.
nästa dag hade jag sådan jävla röv-värk så jag fick vila nästa dag:/

Stuttsmattor = Döden
aa stackars dig . .
en gång skulle ja göra en mollbergare och vi skulle åka och badda så ja stressade och fick ingen balans i luften och landade på hälarna på studsmattan och for bakåt övermattan och landa på nacken på stenplattor .. som tur var gick det över efter natten :)

Stuttsmattor = Döden
vad är en mollbergare?

det lutar i våran trädgård så de e lite jobbigt o göra bakåt men de är ba på vissa ställen:P

Stuttsmattor = Döden
olseen sa:
Jag köpte matta för 1½ vecka sen å hoppa flera timmar direkt, dagarna efter fick jag ont som fan i ryggen typ musklerna i mitten känns det som. och det gör fortfarande ont när jag hoppar. landade alldrig överdrivet konstigt. nån som känner igen det eller vet vad det kan va? kan det vara nån överansträngning lr nått?
Alltså det är sjukt hur ont sånt där shit kan göra.. Jag hoppade i helgen så kändes allt fin fint, sen så skulle jag dra på mig en sideflip och den blev fet-mongo så jag sträckte ryggen. Dagen efter hade jag värsta painen man fan kan tänka sig, då hade jag både sträckt ryggen + fet träningsvärk! Kan fortf inte andas utan att det gör ont :S
Skumt enligt mig. Men det kan säkert vara en sena eller något? Alla säger att jag ska knala te doktorn men jag tänkte chilla en vecka te och sen walka te doktorn.

(dock inte lika farligt som vrickningar/stukningar, brutna ben i diverse skador, SPECIELLT inte lika crazy som bilolyckan [olycka eller roadkill?])

Stuttsmattor = Döden
jag är fan den enda som inte har skadat mej på en studdsmatta. eller jo jag har kanske stötte i lilltån när ja gjorde side-flipp och kanske någon liten vrickning men annars har jag alldrig skadat mej på 2 snart 4 år med studdsmatta

Stuttsmattor = Döden
jag kom nyss in efter att bailat en rodeo'5a ... landade precis på kanten med fötterna men med sådan rotation så jag tappade balansen och landade på gräset med ryggen före ... va inte bekvämt någonstans... :S

Stuttsmattor = Döden
jag skulle dra lincoln då flög jag för långt så jag slog i smalbenet i stången fan jag kunde inte hoppa på typ 2 dar

Stuttsmattor = Döden
jag landade en gång, som många andra på nacken mitt i en bakåtvolt. var mitt i rotationen då jag tittade efter landningen. Det jag såg var inte så kul, såg den blåa madrass som ligger runt mattan som skydd för fjädrarna, hehe. Det blev så att jag omedvetet slutade rotera och landade på nacken, för att sedan få hela kroppen böjd åt andra hållet... Det gjorde sjukt ont och visade sig att et muskelfäste i ryggen hade brustit. Kunde inte hoppa på 2 månader och kunde inte ens jogga pga smärta på runt 1månad =/

Stuttsmattor = Döden
haah jag har ocksså en ganska så rolig bail att dela med mej av..

de va såhär att jag å min familj åkt hem till våra kompisar för att fira midssomar.. å dom har en studsmatta på gården.. såklart så blev de lite små tävlingar, för alla barn/ungdommar ville styla för föräldrarna som satt utomhus och åt middag.. så jag gjorde mej redo för att slänga på en redig Mållbergare.. men jag tog i lite för mycket på iväg hoppet och för lite på rotationen.. så jag flög från ena sidan av mattan till den andra, och slutade att rotera... det slutade med att jag gjorde 45% av rotationen och landade med huvudet mellan kantskyddet och fjädrarna.. detta resulterade i en väldig smärta i mitt ansikte.. men vafan gör man inte för åskådarna ;)

ingen kommer ihåg en fegis!

Senast ändrad:
Stuttsmattor = Döden
stjärna som man e så har ja aldrig gjort illa mig, ända grejen va väl när man testa en misty 1440 o landa me käken i kanten.........hehe ruskigt vaa;)

Stuttsmattor = Döden
de värsta som hänt mej var väl när ja landa utanför mattan me magen på gräset ja kunde fan inte jogga på en vecka men hade tur ändå för hade en betonkant 20cm i från så de kunde ju blitt värre:s

Stuttsmattor = Döden
Hermiknator sa:
GregerGreggan sa:
olseen sa:
Exakt samma sak har hänt mej, jag gjorde inget trick men det gjorde asont i ryggen och kunde inte hoppa på några veckor. wierd :s
alltid när man börjar hoppa så blir det så.
när jag började hoppa så var jag 11 eller nåt.
nästa dag hade jag sådan jävla röv-värk så jag fick vila nästa dag:/
samma för mej, har hoppat matta i typ 3-4 år och varje år får ja ont i ryggen efter typ 4-5 dagars hoppning

Stuttsmattor = Döden
jag hoppade studdsmatta en gång sen flög ja som bara fan.. sen landade ja på min kompis huvud o de lixom åkte in i min rumpa så han fick gå runt med mig sittande på axlarna o han såg typ inget när han hade huvet i min röv.. o ja ick jätteonte

Stuttsmattor = Döden
jag har landat på huvet på backflip flera gånger men aldrig gjort illa mig förrutom en gång,de var när ja skulle hoppa bakåt å göra en frontflip å landa på ryggen å knäa mig i näsan,trodde fan att jag hade knäckt näsbenet.,men min brorsa landade på huvet på marken när han skulle göra en målbärgare ut för mattan, en vacker syn tills kraschen,nu vågar han de inte längre som tur är kanske.

Senast ändrad:
Stuttsmattor = Döden
redrum sa:
min kussin drog fram studdsmattan utanför sitt förnster på andra våningen och hoppa. ni kan tänka er hur mkt studds han fick:P han landa på räcket som sitter runt studdsmattan under den oftast blåa täcket runt. dom trodde han var förlamad men de va han inte utan han bröt bara 3 revben. men om räcket skulle träffat 1 cm åt höger skulle han vara förlamad i hela kroppen...
vafan när jag hoppar från höga höjder ner på mattan så tare bara stopp,benen pallar lixom inte trycket,han måste va jävulskt benstark med tanke på att jag klarar flera studs i rad av min kompis som väger ca 15kg mer än mig och är minst lika spänstig.

Stuttsmattor = Döden
ja bröt båda mina ben på mattan, när jag gjorde back flip och så vart det fel och så landade jag med båda mina benen på järnkanten också sa det knak så låg jag ute i buskarnamed båda benen brutna, så var den kvällen förstörd. Lider med dej aberg

Stuttsmattor = Döden
Ta i trä, mig har det aldrig hänt något. Inte ens fått lite ont i lillfingret.

Senast ändrad:
Stuttsmattor = Döden
jag har gort illa mig en gång när jag skulle hoppa ner från taket och landade på studdsmattan och bakåtvolt äftrer komm snett ock landade på huvudet på marken men (tur) så bröt jag den inte men det gorde ont!!!! men jag är ju som jag är:D

Stuttsmattor = Döden
FACE-FIRST DOWN IN DEEP SNOW -03,

cold as helvetet, had förkylning many dagar efter diving.

Senast ändrad:
Stuttsmattor = Döden
aj kunde inte varit så skönt :'(
värsta som hänt mig är när jag och en kompis hoppade på mattan båda på samma gång(han var ganska mycket större en mig)och ni vet ju alla hurdan jäkla studs man får...så flyger jag upp i luften och är på väg ner när han flyger upp.

jag landar och börjar flyga upp igen och då BANG!!! landar han på mitt huvud/nacke.
det tog sjukt men var uppe igen efter nån minut:D

en annan sak som hände mig var när jag hoppade hos en annan kompis så hade jag varit där en vecka tidigare och lärt mig b-flip(satte den inte perfekt då ennu)

känns lite pirrigt när jag ska pröva det då men jag tar mod till mig och hoppar från ytterkanten av mattan och flyger bakåt och landar nästan på fjädrarna överroterar lite så jag kan inte stoppa det utan flyger en till bakåtvolt ut från mattan.

som tur var landade jag på knäna en halv meter från en sten skulle ju gått rätt dåligt om jag träffat den med ryggen lr huvudet:/

det var allt för mig, hoppa försiktigt;)

Stuttsmattor = Döden
det värsta som hänt mej är att handleden hoppade ur led. men den fixade tillbaka sej själv ganska snabbt. men läkarbesök dan efter blev det iaf. landade utanför matten med huvudet före lyckades ta i med ena armen ánnars hade jag antagligen inte kunnat gå idag.

Stuttsmattor = Döden
Jag har landat utanför 1 gång, fick lite ont i ryggen men thats it.

Sen har jag landat snett efter rodeos å sånt ett par gången, men när man har hoppat i 5 år som jag har känner man innan i luften att det går konstigt så man hinner parera tillbaka det som blir fel lite, och stanna upp rotationen så att värsta skadan absorberas.

Har alltså haft ganska fett med tur när man hör vissa andra som har "nära-döden-upplevelser"
:P

!

Tillbaka
Topp