Stuttsmattor = Döden

aberg87

Ny medlem
Stuttsmattor = Döden
Hej alla på freeride, sitter äntligen hemma i mitt hus. Efter 5 dagar på sjukhus efter en olycka på stuttsmatta. Det var när jag skulle göra en bakotvolt men fick fel balans i luften och landade på nacken, tur i outuren kan man säga. Fick diagnosen "Nedre ländkotan var krossad" kunde lika väl varit en bruten ryggrad, förlaming. Så nu sitter jag med en korsett som jag ska ha i sex veckor.

Tråkigt nog tar jag studenten på fredag så jag får väl se hur det blir med supandet samt lastbilsåkandet =/.

Nån mer som varit med om en olycka på stuttsmatta?

Skönt att kunna hänga på fr igen iaf.

Ha det

Stuttsmattor = Döden
det värsta som hänt mig var att jag gjorde illa foten, inte mycket att komma med...
men synd om dig :'(

Stuttsmattor = Döden
håller med synd men samtidigt vilken tur att det inte blev värre. vågar knappt fortsätta hoppa när du berättar:S

Stuttsmattor = Döden
joo jag hade sån helvetes tur egentligen, men fan det är helt sjukt så skaderiskerna ökat. Läkarna sa att det ökat nått fruktansvärt och att folk hade avlidit och sånt. Men bara man gör volterna när man är 100% säker så går det.

Stuttsmattor = Döden
ajdå.. låter inte så skojj.. jag har alldrig hamnat på sjukhus men både knän å armar å rygg har fått rejäla smällar.. men lever man för skidåkander och studsmattan så spelar det väl ingen roll vad som händer XD..

Stuttsmattor = Döden
aaa men man kan ju tänka att man kan dö av allt!
det är farligt att åka bil!
röka!
flyga!
hoppa studamatta

håller me om att det var jäklans tråkigt och man blir rädd...men bara man är försiktig och går sakta frammåt så är det nästan alltid lungt

Stuttsmattor = Döden
Det har faktid inte hänt mig nåt så mkt :/ jag slog bara i huvudet en gång när jag skulle hoppa upp på ett staket o b-flip ner kom inte tillräkligt lång bak det gjorde ont men inte nått sjukhus blev det:D

Stuttsmattor = Döden
jag har gjort "målbergare" och landa typ på nacken, men som tur va så fick jag bara ont i bröstet typ en vecka

Stuttsmattor = Döden
Jag köpte matta för 1½ vecka sen å hoppa flera timmar direkt, dagarna efter fick jag ont som fan i ryggen typ musklerna i mitten känns det som. och det gör fortfarande ont när jag hoppar. landade alldrig överdrivet konstigt. nån som känner igen det eller vet vad det kan va? kan det vara nån överansträngning lr nått?

Stuttsmattor = Döden
skönt diagnos
Låter som en äkta viking till läkare hehe
sick annars. ja e så jäkla le-lös så ja tror inte ja lyckas dö på en matta men för allas trevnad så ska ja försöka

Stuttsmattor = Döden
Har gjort exakt samma sak fast jag drar bakflip hur lätt som helst men jag bangade och flög perfekt för att landa på nacken och landade på nacken muskelspänning i bröstkorgen,En jävla tur i oturen

Ps Det gick i slowmotion,,

Olsen det är normalt alla får det i början

Senast ändrad:
Stuttsmattor = Döden
olseen sa:
Jag köpte matta för 1½ vecka sen å hoppa flera timmar direkt, dagarna efter fick jag ont som fan i ryggen typ musklerna i mitten känns det som. och det gör fortfarande ont när jag hoppar. landade alldrig överdrivet konstigt. nån som känner igen det eller vet vad det kan va? kan det vara nån överansträngning lr nått?
Det beror på att du inte har byggt upp dina ryggmuskler än;P.. blir ofta så dom första veckorna man har matta.. då hoppar man som fan å helt plötsligt så smäller de till i ryggen å så göre skitont ett tag XD.. men det går över..

Stuttsmattor = Döden
flake_aberg sa:
joo jag hade sån helvetes tur egentligen, men fan det är helt sjukt så skaderiskerna ökat. Läkarna sa att det ökat nått fruktansvärt och att folk hade avlidit och sånt. Men bara man gör volterna när man är 100% säker så går det.
Då kan man ju aldrig lära sig något nytt eller hur

Stuttsmattor = Döden
ojdå, då måste jag haft en otrolig tur. förra sommare då jag skulle försöka mig på en bf så satsade jag allt jag kunde på höjden men själva flippen blev halv. landade rakt upp och ner. men fick ont i nacken några dagar.

Stuttsmattor = Döden
okej... började bli lite orolig att nått va pajj. bara att bita ihop. Det går över när du gifter dig!! som morfar alltid sa!

Stuttsmattor = Döden
olseen sa:
Det är träningsvärk , så fick jag dom 2 första sommrarna vi tog ut studsmattan hoppade nästan 24/7 första veckan.. bara vila 2-3 veckor så blir det bra =D

Stuttsmattor = Döden
Jag har vilat en vecka nu... men det är ju tråkigt att vila å vem fan vill ha tråkigt!
menmen.. det kanske är värt det.

Stuttsmattor = Döden
f-volt.. han inte räta ut bena så knät flög ut i munnen med en väldig fart..

resultatet vart en käke som sprack på 3 ställen. rakt ner under framtänderna, en båga runt de 4 främsta tänderna i underkäken, en sönderslitet käkfäste. tre tänder fårn överkäken som åkte bak 1½cm och upp § cm i gommen...

det vart väll 7-9 på eastman institutet och sen nån timme på karolinska...

doktorn ordinerade otuggad mat i 6 veckor...

sen att käken sprack igen pga en innebandy klubba gjorde inte saken bättre..
fast jag har typ gratis tandvård till jag e 30 ;)

Stuttsmattor = Döden
ryggfraktur har jag vart med om, men de va i backen.. har klarat mej ganska bra på studsmattan än så länge :)..

fördjävligt med ryggfrakturer måste ja säga..

Stuttsmattor = Döden
Klantade mig när jag skulle dra en dubbel volt slog ryggen i matt kanten och sen i marken men kunde hoppa redan 10minuer senare :)

Stuttsmattor = Döden
har gjort exakt samma sak som dig.. skulle göra bakåtvolt men fick obalans, landade på nacken.. som tur var skadade jag mig inte. tappade luften nån minut sen var det typ lungt...

Stuttsmattor = Döden
Ja skulle göra en fflip och landa på gräset men ja studsade inte tillräkligt långt så ja slog röven i stången .... Gjorde riktigt ont.. Min brossa skulle göra bflip ut på gräset och landade på stången me smalbenen han kunde inte gå riktigt på några dar ...

Stuttsmattor = Döden
All3 sa:
Ja skulle göra en fflip och landa på gräset men ja studsade inte tillräkligt långt så ja slog röven i stången .... Gjorde riktigt ont.. Min brossa skulle göra bflip ut på gräset och landade på stången me smalbenen han kunde inte gå riktigt på några dar ...
hahahahhahaha dethär är skadeglädje till 110% att läsa.. vet presis hur jävla ont det gör!! XD

Stuttsmattor = Döden
min kussin drog fram studdsmattan utanför sitt förnster på andra våningen och hoppa. ni kan tänka er hur mkt studds han fick:P han landa på räcket som sitter runt studdsmattan under den oftast blåa täcket runt. dom trodde han var förlamad men de va han inte utan han bröt bara 3 revben. men om räcket skulle träffat 1 cm åt höger skulle han vara förlamad i hela kroppen...

Stuttsmattor = Döden
olseen sa:
Jag har vilat en vecka nu... men det är ju tråkigt att vila å vem fan vill ha tråkigt!
menmen.. det kanske är värt det.
Träna ryggen vettu..då blir det bättre..gör rygglyft eller nått sånt...ska funka...funka för mig

Stuttsmattor = Döden
olseen sa:
Exakt samma sak har hänt mej, jag gjorde inget trick men det gjorde asont i ryggen och kunde inte hoppa på några veckor. wierd :s

Stuttsmattor = Döden
det enda positiva ljuset på det är ju att du kommer se otroligt mer vältränad ut de kommande sex veckorna :) låter läskigt hur som helst. krya på dig.

Stuttsmattor = Döden
ja kände oxå det ibörjan men det är för att musklerna är ovana... de släper efter 1 månad skulle ja tro.. berors på hur mycket du hoppar

Stuttsmattor = Döden
inte riktigt så galet men jag skulle göra en PHEET bf o min polar skulle ta fart på mej men jag halkade och vrikace foten och gjorde en sideflip olandade med mitt knä på han häl.. det gick bra med han men inte för mejj.. :( jag har nämligen konstant ont i mina fötter så fort jag går upp på en studsmatta så vrickar jag dom ORDENTILGT :( och jag hade redan ont i mitt knä så ja kunde inte gå vettigt på 3 dar :( :( :(

ere nån som har samma problem som mejj?? :P

ere nån som vet va man kan göra för att fixa mina fötter??

P.S. juste jag har tyyp ett extra ben i varje fot för att ja stugade dom i 1 (sen dess har jag haft besvär me mina fötter:()

Stuttsmattor = Döden
hehe ekorren e du stressad eller något sånt när du skriver?

försökte mig på backflip idag men ja banga när jag var uppochned så ja snurra åt sidan istället..

Tillbaka
Topp