switchback bindnings

Thomsson

Ny medlem
switchback bindnings
Köpte switchbacks förut och ligger nån delad första plats i bindningar med Union Atlas. Toknöjd var jag!

linder

Aktiv medlem
switchback bindnings
Jag har 2 par (haft 3 totalt) och jag älskar dom, visst toestrappen kan ju sitta bättre runt bootsen men när det är inget jag stör mig på utan gillar hur responsiva bindningarna är samt hela konstruktionen i sig.

snowdiver

Ny medlem
switchback bindnings
Köpte ett par som jag fick hem igår. Är riktigt nöjd. Trodde de skulle vara mer plastiga. Vikten var ok. Rekomenderar varmt att köpa ett par med forwardlean bakkappa. Riktigt nice när man ställer in dem på 50% lean.

OBS om du har 42 eller större köp Large!!! Dessa bindningar är små i storleken! Har US 10 och jag tror att jag absolut inte kan ha medium i Switchback. Har M i burton och m/l i Union.
Riktigt nöjd att jag körde Large på dessa.

Riktigt enkla att göra personliga med inställning och sådant. Ska pröva att köra med nobacks någon gång också :P

Senast ändrad:

snowdiver

Ny medlem
switchback bindnings
linder sa:
Jag har 2 par (haft 3 totalt) och jag älskar dom, visst toestrappen kan ju sitta bättre runt bootsen men när det är inget jag stör mig på utan gillar hur responsiva bindningarna är samt hela konstruktionen i sig.
Prövat jibbpaddingen? Vettig? eller blir bara sliten snabbt? Åker gärna igenom parken men är inte där hela dagen. Är den onödig för allmountain åkning?

linder

Aktiv medlem
switchback bindnings
Jag tycker personligen jibbpaddingen gör stor skillnad men det är ju inget måste :) Kör på st-padding på ena brädan och haft jibb på dom andra 2, skulle vilja prova c-paddingen men den fick dom inte in till svenska distributionen.

Kalle_Broberg

Ny medlem
switchback bindnings
Jag köpte eikis pro model, jag hatar dom på allt sätt. Enda bra är att de inte spänner upp sig efter ett helt åk så som andra brukar göra (har hänt på mina raiden och rome).
Switchbaken känns jätte plastiga och strapsen är i hårdplast så ifall de inte är inställda perfekt trycker de emot på sidorna. Jag kunde inte ta ett åk utan att pausa spänna upp ett stund. Aja men eftersom alla andra gillar dom så säljer jag dom gärna ifall nån är intresserad.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp