Cheeseburgaren är död. Länge leve cheeseburgaren.
Det är med sorg jag konstaterar att McDonalds tvingar mig att sparka liv i den här gamla tråden. Efter ett par (obesvarade) mail till McSvar finner jag läget helt hopplöst. Vad i helvete är det som händer?
Ja, som ni förstår är det, de nya "beställningsautomaterna" som är problemet.
Fyfan. Ur led är tiden och den ljusnande framtid är vår va?
Det är numera helt jävla omöjligt att gå in på McDonalds och lägga den optimerade super-stöd-beställningen: Tre cheeseburgare och en mellancola.
På många restauranger är det numera onormalt omöjligt att beställa direkt i kassan. Och finns det en person bakom kassan är detta en jävla fälla. Att närma sig är som att anfalla Dödsstjärnan. Sköldarna är uppe. Och inga små björnjävlar kämpar för sina liv nere på skogsmånen Endor. Det är lönlöst.
Vad du än gör, i beställningsautomaten eller i den fiktiva kassalinjen, så kommer din beställning hamna sist av alla beställningar. Bakom Happy meals, specialbeställningar och familjemiddagar. McDonalds har blivit allas vår mardröm: Max. Maten förefaller lagas efter att en beställning är lagd. Att få med sig 3 gudomliga cheeseburgare och likt vilken trollkarl som helst glida vidare i livet är numera omöjligt. (Att vråla "Mellon" fungerar inte. Tro mig.)
Din beställning hamnar sist i kön. Det ligger inga cheeseburgare och gottar sig i "rännan" bakom kassan längre. Allt du kan göra är att stå och glo på skärmen där din beställning förbereds i all evighet.
Cheeseburgaren är död. Länge leve cheeseburgaren.