Tjockisens Guide till McDonalds

Dave sa:
http://www.bestofgooglevideo.com/video.php?video=589 yeah!
I need a double cheeseburger and holt the letuce
don't be front son
no seeds on the bun
we be up in this drive-thru
order for two
iv'e got some craving for number nine like my shoe
we need some chicken up in here in this gizzle
for rissle my missle
extra salt on the fizzle
dr.pepper my brother
another for your mother
double double supder-size
and dont forget the frise...
thats about it!

klanton sa:
Jibberisch, du kan ju snart skriva en bok angående ämnet...

Jag undrar varför donken tog bort den dubbla cheeseburgaren? Det var ju revolutionerande. Varje gång vi är på mcdonalds försöker pappa beställa en dubbel cheeseburgare, det är ganska intressant att se reaktionerna av personalen. Han gör det mestadels i någon form av protest. Samma sak gäller för banan-milkshaken, den var väldigt fin. Han brukar även säga ironiska saker till personalen, något som personalen ytterst sällan förstår. Detta är väldigt underhållande.

Sammanfattningsvis vill jag säga att den dubbla cheeseburgaren borde återinföras. Det vore trevligt.
Här i Finland har vi dubbel cheeseburgare.

Men i Finland existerar ju knappt donken.. Iaf inte i Åbo. Där är det bara Hesburger som det inte är något fel på alls! Fast om man ska gnälla på att dom är långsama på Donken så är Hesburger sniglar.. Hamburgaren var klar nästan direkt, när jag var där i sommras, men pommes fritsen tog säkert fem minuter :S
På donken så friterar man väll runt 2 minuter om jag inte minns fel.
(Har en gång, en kort tid, vart en donkenslav. Men det är en annan historia).

Måste bara dra upp mitt gamla hjärteprojekt. Var tillbaka i byn idag och såg till min förvåning att Subway är på väg att öppna. Den känslan som rann över mej går inte att beskriva i ord. Möjligen går den att jämföra med dagen då jag antog att jag förlorade oskulden. Fast kanske inte, eftersom jag redan ätit på Subway. Det är ju inte direkt okänd mark inte. Men kanske som ett dunlätt snöfall en morgon då man lyckats vara nykter kvällen innan.

Aaaaaaah äntligen finns det ett hälsosamt alternativ. Nu fattas bara Hooters innan lyckan är total.

Gryyymt jävla skön tråd..

tycker de är kul att jävlas å beställa krångliga menyer:) då får dom lite å göra

ett knep som ALLTID funkar när det är mycket folk är att gå fram och säga: är min big-mac klar snart? då ger dom dig bara en!

Jibberisch sa:
7. Om två kassor bredvid varandra är öppna, ställ dig så bredbent så möjligt i kön för att kunna pendla mellan de två olika köerna. Vid så kallad "kö-pendling" kan det vara en bra idé att kontrollera vilka typer av individer som ingår i de olika köerna, då olika individer reagerar olika på fenomenet "kö-pendling".
hahahahhahahah

artisty sa:
ett knep som ALLTID funkar när det är mycket folk är att gå fram och säga: är min big-mac klar snart? då ger dom dig bara en!
Haha det blir att försöka det nångång. Dom får ju själva hålla koll på vem och vad som har beställts, men dom har ju ingen koll :P

haha åker nån till Macke donken å östersund så e de en ganska så övergödd tjej me flätor å svart hår kalla hon ''vispen'' :D de e skööjj;)

C.P.R.

Var inne på Frasses en svängom häromdagen. En hamburge-älskande polare har länge talat mycket varmt om denna installation. Själv såg jag inte charmen riktigt. Jag förtärde dagen till ära Baconmålet. Efter ett par förväntansfulla minuter, tog jag ett par förväntansfulla tuggor. Måste säga, att jag tycker inte riktigt Baconet i burgaren (därav, antas i skrivandets stund, namnet) höll måttet. Fast allting är troligtvis relativt. Jag är mer en riktigt knaperstekt-bacon-kille. Människan som tillrett baconet i min burgare var det förhoppningsvis inte.

Om personen var det så betyder det att denne:

1.) Inte tar sitt jobb på allvar.
2.) Inte var kompentent nog att utföra de av Frasses delegerade arbetsuppgifterna.
3.) Kombination av alternativ 1 och 2.
4.) Inte fått tillbörlig utbildning av frasses.
5.) Kombination av alternativ 3 och 4.

Vilket kan anses som oroväckande.

På Frasses hemsida står skrivet "Är man bara glad och positiv är mycket vunnet. Det är ingen nödvändighet att man har branschvana, huvudsaken är att man är sugen på att göra ett bra jobb."

Vilket också kan ses som oroväckande. Hur ska dom ha det? Vari ligger bristen? Hur kan de inte sikta på att få in folk från branschen i första hand? Eftersom min utbildning på ett universitet någonstans i landet, snart går mot sitt slut, har människor i min omgivning tvingat mig att se över den sk. arbetsmarknaden. Inom mitt, möjliga framtida (läs. avlägsna) yrke, vill arbetsgivarna ha individer under 25, med högeskoleutbildning och 10 års arbetslivserfarenhet. Siktar vissa branscher för högt och andra för lågt?

Nåväl, pommesen höll tillfredsställande standard. En teori utvecklades ofrivilligt, oundvikligt och genast. Pommesfrittår tillagas mer eller mindre automatiskt. Ett argument stödjer användningen av en så kallad "fritös", vid tillagningen av dessa gyllenbruna potatisar. På wikipedia kan man läsa följande om fritöser:

"Fritös är ett köksredskap för att fritera mat. De är vanliga i restaurangkök men även i hemmen. Fritöser har en korg av metall för att lägga maten i som sänks ner i ett tråg av olja som håller en temperatur på 140-200 °C. Fritöser kan vara en säkerhetsrisk då olja lätt kan fatta eld."

Efter ett het debatt, kom deltagarna fram till att denna fritös (om den är handlingstransparent och funktionell), troligtvis har en hel del att göra med kvalitén på pommesen. Den mänskliga faktorn elemineras. Speciellt om fritösen är konfigurerad på rätt sätt. Men om detta är fallet varför varierar kvalitén på de delikata tillbehören mellan dessa hamburger oaser? Beror det på råvarorna? Om så är fallet, är det då bönderna som bär skulden till att McDonalds pommes inte är lika gauda och schmakfulla som t.ex. Frasses? Borde bönderna få höra detta?

Är det någon som vet någonting om hemligheten bakom pommesfrittes? Finns det någon som sitter med inside-information? Burgar-haken är ofta mycket förtegna om sådan information. En covert-operation mitt i en mörknatt för att snoka reda på dessa hemligheter känns lite överdriven. Inte omöjlig, men överdriven.

Kan det vara så att alla bevis pekar mot att hamburgerarbetare varken lägger ner sin själ eller sätter någon ära i sitt arbete? Eller är det hamburgerkedjorna som har otillräckliga rutiner för att ta vara på hamburgertalanger?

För varje besök blir jag mer förvärad, förbryllad, nyfiken och mätt. Någon borde göra något.

Senast ändrad:
Fan vad ja skulle läst den här innan de vart donken idag. 35 minuter för att få sin big mac, 1 person som skötte två kassor och en som gjorde hamburgare. 3 st blåste ballonger!!! för de är nyrennoverat så dom firade med ballonger. idioter

Återigen,
I samband med en bilresa till den kungliga hufvudstaden dök några tankar upp kring snabbmatsfenomenet. Det var tänkt att färden skulle börjas med lunch. Lunch modifierades till det litet mer internationella "Brunch". Detta gjordes av två anledningar. Klockan var runt 11 rappet och vi var ju faktiskt på väg mot den kungliska hufvudstaden. I Stockholm, där äts det brunch, det var någon i bilen hyffsat säker på. Av någon anledning stod det en stor, svart och flåsande hund längst bak i bilen. Eftersom chauffören av den fantastiska toyotan redan inledningsvis var sur som en deg av just det surare slaget. Valde undertecknad att inte fråga/fälla någon kommentar om den stora flåsande hunden. Som en anekdot kan nämnas att den lämnades av vid Östra station på fredagen, men befann sig längst bak i bilen på söndagen igen. Den flåsade fortfarande. Hela upplevelsen kändes obekväm. Ungefär som att köpa en påse kiwis.

Nåväl, efter en kort överläggning togs beslutet att köpa den delikata brunchen på McDonalds. För att sedan intaga den i bilen på E4an. Detta halvt korkade beslut togs av flera anledningar. Den första anledningen stod och flåsade längst bak i bilen. Den andra flåsade i chaufförens telefon. Mitt herrskap, låt aldrig damer vänta. Den tredje anledningen stod moder natur för, det blåste värre än i New Orleans. Eftersom McDonalds är mycket amerikaniserat, kan man då med fördel sitta kvar i bilen och beställa in sina godsaker. Dessa anledningar kombinerat, gjorde att alla andra alternativ kändes tvärt omöjliga.

Väl framme vid Mcdonalds upptäckte sällskapet att flera likasinnade sällskap av exakt samma anledningar valt att beställa brunch från bilen. Ett dramatiskt och hjältemodigt beslut togs av chauffören. Han skulle vänta i bilen och vakta hunden, som numera lät som Kattla i törnrosdalen. Skorpan skickades in för att införskaffa burgare, han skulle gå in ensam utan Orvar, medan den skrynklige och något bleke Tengil skulle vakta sitt husdjur.

Efter att nästan ha blåst bort exakt 2 gånger på vägen till dörren, smet undertecknad något sur och bitter, in på restaurangen smidigt som en vessla. Dagen till ära var stället prytt i 2 miljoner ballonger, som 4 miljoner skrikiga barn roade sej med att hoppa sönder. Nangiala motsvarade inte förväntningarna. Hamburgare flög i luften, glasmarinerade adhd dvärgar jagade varandra och gratistidningarna var slut. Vägen till kassan blev lång.

Väl framme, möttes jag av en trind och leende individ. Svetten i dennes blanka panna kompletterade den rosa hyn på ett mycket trivsamt vis. Jag tyckte nästan synd om personen. Det föreföll vara varmt och stressigt där bakom disken. Sedan började jag hata personen. Tengil i bilen hade på ett mycket bryskt vis förklarat att pommesfrittor inte är bilvänligmat. Lök ger dålig andedräkt (att komma försent med lökandredräkt till en eventuell framtida fru var inte att tänka på för Tengil.) Dipsås ger flottiga fingrar vilket försvårar racerväxlandet osv. osv. osv.

Alla dessa förhållningsregler gjorde att stackars Skropan skulle beställa 2 stora cola ett tjog cheeseburgare till Tengil och ett antal av de nya, enligt Skorpan, mycket smakfulla kycklingburgarna till sej själv. Undertecknad aka. Skorpan visste att detta var en mycket dålig idé. Självklart var ingenting klart att hivas över disken på beställningen. Inte ens den fräsande, bubblande coca-colan.

25 minuter, 4 arga samtal från Tengil och 3 coca-color senare satte sej undertecknad i bilen. Hälften av burgarna var kalla och stämningen något kylig.

Av olika anledningar orkar jag inte ta upp alla jävla misstag som begicks på McDonalds denna fredag förmiddag. Mest för att jag blir så deprimerad.

Anledningarna och situationen som sådan (två pojkar i en bil med dålig musik) gav upphov till en filosofisk frågeställning.

"Anställer McDonalds bara dumskallar, eller är McDonalds i sej fördummande?"

Detta kan ses som en banal och väldigt enkel fråga. Men går man inte på djupet, öppnar sej en värld av teorier, alternativ och mardrömmar. Är det så att McDonalds agerar som ett IQ-sänkande organ i vårt samhälle? Eller helt enkelt bara en samlingsplats för dumskallar? Kan det vara så att de som ansvarar för rekryteringen på de lokala McDonalads restaurangerna ser mer till söthet och poäng på den sk. "blondin-skalan" vid tillsättningen av t.ex. kassapersonal? Ska jag som gäst behöva lida för att rekryterarna på de lokala Mcdonalds restaurangerna vill ha "roliga" personalfester? Är det mitt fel att de inte kan ragga på internet som vanliga människor? Är McDonalds en dumskallemagnet eller en Iq-sugande manet? Det hela är mycket skrämmande och jag skulle vilja ta del av era åsikter i ämnet. Om det rör sej om en IQ-sugande manet, vad händer då om en riktig dumskalle tar anställning? Kan det vara så att de tar ut varandra? Kan det då hända att den lokala inrättningen imploderar av dumhet? Om så är fallet, att McDonalds är en IQ-sugande sugga, är det inte lite läskigt att många av Sveriges studenter extra jobbar där? Och kommer det leda till en nedgång i den svenska ekonomin? Väntar flera år av regression runt hörnet?

Om det rör sej om en sk. dumskalle-magnet, kan vi dra nytt av det? Lek med tanken att alla samhällets idioter samlas inom ett och samma företag.

Som vanligt tas inget ansvar för sär skrivningar då undertecknad som vanligt är ovanligt internationell, hunsad och trött.

ett hett tips ar att se till sa att "mamma Eva" med fyra kidz, och alla har varsin kompis med sej, INTE star framfor dej i ledet..
om du gor detta missatg kan du ge dej fan pa att dom ska byta leksak MINST en gang, och komma tillbaka och saga att dom saknade en cheeseburgare utan ost...

och om eva ar med sitt minidagis pa resturangen se da till att satta dej sa langt ifran bollhav och toaletter som mojligt da detta ar valbesokta attraktioner!

sammanfattning: passa dej for eva!

Måste först och främst säga att tråden är alldeles underbar, aldrig har en marknadsföringsektion varit så rolig som denna, TACK JIBBERISCH!

På tal om McDonalds och krångliga beställningar, nu ska ni få höra:
Jag och mina kompisar var förra hösten med slalomklubben till Klövsjö för att åka av oss lite och som alltid på vägen hem stannade bussen i Borlänge vid Kupolen för lite mat på McDonalds... Vi hade redan på vägen till "donken" bestämt att nu skulle den där jävla kupolen få sin värsta beställning på länge så min kompis Jens (jhunt på fr) och en kille vid namn Carl tog med sig kameran och stallde sig diskret bakom och filmade mest för att se reaktionen på kvinnan bakom disken. Jens började beställa:
Jens:- Hej, vi vill ha 3 cola, 2 utan is, 2 fanta och 2 sprite, en av dom ska vara utan is.
Kvinnan: -Var det bra så?
Jens: - Nej, vi vill ha 3 mellenpommes också.
Kvinnan: Nånting mer?
Jens: - Ja, 38 cheeseburgare.
Kvinnan: - 38?
Jens: - Ja, 38.

Kvinnan vände sig med stora ögon mot köket och ropade:
- 38 CHEESE!

Det blev helt tyst i köket och man kunde höra nån säga lite diskret, shit 38....

Kvinnan bakom kassan började knappa in cheeseburgare efter cheeseburgare på sin kassa apparat och någonstans i räkningen sprack det för med oss ut i bussen hade vi 2 stora plastpåsar med gula M på, fulla med cheeseburgare. Vi satte oss glada och "full i fan" och började räkna. Vi fick inte 38 cheeseburgare, vi fick närmare 45 burgare.

Jag har adrig varit så trött på cheeseburgare som efter den kvällen i bussen.

Sen att vi såg "Super size me" i skolan igår gjorde att jag blev sååå sugen på Mcdonalds att jag höll på att gå av på mitten, men ingen ville göra mig sällskap så det fick bli "spyttipanna" i matsalen.

FRED UT!

ja HATAR McDonken!! jag åt inte en hamburgare på 2 år och va sen tvungen att göra det i en nödsituation och då känner man fan hur jävla dåligt påverkad man blir. helvete va jag mådde dåligt. En skidåkare ska äta typ gulaschsoppa om man e i österrike, frankrige och schweiz kan man föröka ta samma typ. dä mår man bra av. om man e under 16 bör man inte heller ta en öl till lunchen för man lär va med om fler vurpor än innan lunchen.... if yall know what i mean

Senast ändrad:
milloffen sa:
ja HATAR McDonken!! jag åt inte en hamburgare på 2 år och va sen tvungen att göra det i en nödsituation och då känner man fan hur jävla dåligt påverkad man blir. helvete va jag mådde dåligt. En skidåkare ska äta typ gulaschsoppa om man e i österrike, frankrige och schweiz kan man föröka ta samma typ. dä mår man bra av. om man e under 16 bör man inte heller ta en öl till lunchen för man lär va med om fler vurpor än innan lunchen.... if yall know what i mean
Först och främst, hata är ett starkt ord. Det borde aldrig användas i samband med mat. Utan mat kan vi inte överleva. Det kan användas i samma mening som djurgårdare, tyskar eller möjligtvis planeten jorden, men aldrig mat. Mat är lite grann som syre, snö eller pepsimax (för vissa) i den aspekten. Andra människor på vår planet kräver långt mer djupgående lyx för att betrakta sin tillvaro som dräglig. Gulaschsoppa kan ses som en sådan, om den tillverkas på rätt vis. Rätt vis är omfattar ofta kärlek och rätt mängdkryddor. Och det gäller inte bara gulasch, det kan gälla en godispåse eller studentbalen på slottet.

Om du inte ätit hamburgare på två år och börjar hetsäta dessa ting i en, vad du kallar "nödsituation" förvånar föga. Det handlar om bakterifloran och magens uthållighet. Vissa skulle kunna likna det vid att idka samlag med en läcker köttighet, utan att ha idkat samlag på två år. Hur tror det du skulle gå?

Jag tänker inte promota ungdomar och drickande. Men de jag känner med alkholproblem, var de som började dricka under senare delen av gymnasiet. Om detta är en slump vet jag inte. Men deras förhållande till alkohol är krystat. Man kan ha kul med alkohol, men låt inte akoholen har för kul med dej, sade en vis man en gång. Men nu går vi ifrån ämnet och trådens syfte.

Senast ändrad:
Jibberisch är fantastisk. Något som retar mig allt mer är hur dessa skitkedjor tar över på skidorterna. Kolla Vemdalen...ngt så skitäckligt som Sibylla får man leta efter.Man spyr ju efter att ha käkat den korvmaten två dgr i rad,,o personalen,,går dom på Valium,,trevliga, men Jesus, segare går inte att finna. Vi lever ju i moderna tider. Ut med korven, in med thai,indiskt, svensk husmanskost till vettigt pris.

Senast ändrad:
mickeberg sa:
Jibberisch är fantastisk. Något som retar mig allt mer är hur dessa skitkedjor tar över på skidorterna. Kolla Vemdalen...ngt så skitäckligt som Sibylla får man leta efter.Man spyr ju efter att ha käkat den korvmaten två dgr i rad,,o personalen,,går dom på Valium,,trevliga, men Jesus, segare går inte att finna. Vi lever ju i moderna tider. Ut med korven, in med thai,indiskt, svensk husmanskost till vettigt pris.
Hat-kärleken till McDonalds är någonting varje person får definiera själv. Som jag skriver i första stycket, i första inlägget. Vill man ha McDonalds på en skidort? Hör det gula M:et hemma på en stjärnklar himmel? Vill man verkligen se det på vägen hem från afterskiin? Förstör det allt vi sedan barnsbern förknippat med skidåkning? Står Mcdonalds för en kultur vi inte vill ha i våra skidbackar? Eller är det bra att det finns där, för de som vill ha ett snabbt mål mat? Själv är jag nog lika kluven till McDonalds, som den eviga diskussionen och gamla klassikern "Skulle-du-suga-av-dej-själv-om-du-kunde?" Mycket är sagt i båda ämnen, likt en potentiell egenavsugning, slutar McDonalds i katastrof varje gång. Men likt förbannad är man där igen.

Det stora faktum som ligger McDonlads i fatet, i alla fall i Sverige, är enligt min ringa åsikt det faktum att deras affärsidé falerar. McDonalds antas bygga på ett koncept där användaren/gästen går in och får mat, fort som faan. Skulle denna ack så enkla teori fungera i praktiken, så tror jag att mycket av den frustration som huserar på McDonalds skulle försvinna. Precis som den ädla drycken rom. Köper du en flaska rom, så vet du precis vad som väntar. Speciellt om du inhandlar den förädiska mörka sorten. Du blir dunderfull och om än mer dunderbakis. Man skulle kunna kalla tillståndet efter en romfylla för total afasi, blandad med sviterna av en rejäl influensa, toppa gärna med en nypa syfilis så är du hemma. Men detta vet man om, precis som att man att maten på detta halvtaskiga värdshus aldrig håller vad den lovar. Frustrationen uppstår om romflaskan är tom eller omöjlig att öppna, eller att den likt en apelsin visar sej omöjlig att öppna utan att bli as-kladdig om händerna. Precis som att minigolf alltid ser roligt ut när andra spelar.

Om bara McDonalds höll ångan uppe och serverade sina produkter utan att presentera användarna/gästerna för en väntetid som tåls att jämföras med tillagningen av t.ex. en egen gulasch. Och då talar jag om att odla råvarorna själv, från grunden, kanske till och med bygga bondgården, efter att ha röjt marken fri från stubbar och sten. Möjligen hinner man också bygga en hel jävla mur av alla stenar plogen drar upp från marken. I vissa utvalda fall skulla man också kunna slakta, stycka och steka oxarna, innan man får maten på den röda brickan. Då skulle frustrationen på Gyllene Måsen sjunka drastiskt. För alla vet ju att man bara kan uppskatta maten där om man druckit en hel flaska rom från Jamaica kvällen innan. Det är min teori, tyvärr har jag aldrig någonsin sett den verka i praktiken.

Därav frågeställningen ""Anställer McDonalds bara dumskallar, eller är McDonalds i sej fördummande?" Tengil, som i skrivandets stund sitter bredvid mej, drar sej filosofiskt i skägget och stirrar ut i luften med en sökande blick.

Sibylla och dess likheter, måste anfallas med en helt annan sk. "battle plan". På sibylla, trots tidigare skribenter, håller enligt många högre klass än McDonalds och dess dreglande , inavlade kusiner. För att ta ett exempel ur praktiken, "Tullfritt" eller "Vallhalla grillen". Det ter sej som självklart att ett stadigt "Lumberjack" mål på Vallhalla grillen tar längre tid än att tillverka än dess sladdriga och något svampiga motsvarighet "Big Mac & Co". Ofta lagas dessa mål på beställning av trevligare råvaror än på McDonalds. Ofta är personalen, som föregående talare påpekat, också trevligare på dessa små hak. Ofta jobbar de allt mer frekvent. Vilket gör att de faktiskt behärskar de olika högs komplicerade moment som t.ex. ett lumberjack mål omfattar. För att knyta an till en tidigare teori, så är troligtvis rekryteringsprocessen på dessa hak inte så färgad av eventuella personalfester.

Precis som sex och/eller gitarr hero III präglas även dessa hambrugeroaser av förväntningar. De är mycket svåra att komma ifrån och de kan förstöra allt om man har en skev relation till dem.

OLLERIXON sa:
Måste först och främst säga att tråden är alldeles underbar, aldrig har en marknadsföringsektion varit så rolig som denna, TACK JIBBERISCH!

Jag och mina kompisar var förra hösten med slalomklubben till Klövsjö för att åka av oss lite och som alltid på vägen hem stannade bussen i Borlänge vid Kupolen för lite mat på McDonalds... Vi hade redan på vägen till "donken" bestämt att nu skulle den där jävla kupolen få sin värsta beställning på länge så min kompis Jens (jhunt på fr) och en kille vid namn Carl tog med sig kameran och stallde sig diskret bakom och filmade mest för att se reaktionen på kvinnan bakom disken. Jens började beställa:
Jens:- Hej, vi vill ha 3 cola, 2 utan is, 2 fanta och 2 sprite, en av dom ska vara utan is.

- 38 CHEESE!

Det blev helt tyst i köket och man kunde höra nån säga lite diskret, shit 38....

Kvinnan bakom kassan började knappa in cheeseburgare efter cheeseburgare på sin kassa apparat och någonstans i räkningen sprack det för med oss ut i bussen hade vi 2 stora plastpåsar med gula M på, fulla med cheeseburgare. Vi satte oss glada och "full i fan" och började räkna. Vi fick inte 38 cheeseburgare, vi fick närmare 45 burgare.

Sen att vi såg "Super size me" i skolan igår gjorde att jag blev sååå sugen på Mcdonalds att jag höll på att gå av på mitten, men ingen ville göra mig sällskap så det fick bli "spyttipanna" i matsalen.

FRED UT!
Fixa fram klippet :)

Martiiin sa:
OLLERIXON sa:

- 38 CHEESE!

FRED UT!
Om jag inte minns helt fel så är det filmat med en sån där kamera modell äldre, high 8 elr vad heter det?
Men jag kan försöka, måste lägga in text för man hör inte så bra heller...
I will do my best!

HAHA det här var nog bland de skojigaste jag läst på freeride,
jobbar själv lite extra på Donken :P, förstår dig såväl :D,

Tror att kriteriarna när man ska anställa en kassatjej är att hon ska va snygg(viktigt) iaf där ja jobbar, men också fullständigt IQbefriad, långsam o som inte klarar av stress o helst börjar gråta när jag skäller ut dem från köket! helst ska de också beställa hamburgaren i fråga minst 5 ggr så att vi tror att det är mkt mer beställt än vad de är, eller "glömma" att beställa o sen komma tebax 5 min senare o undra var hamburgaren som den arge, hungriga gästen inte fått är någonstans!

Mina idéer för att få det att gå fortare:

Läkarintyg för att specialbeställa om du e över 6 år gammal!
Sluta hitta på en miljon olika hamburgare på samma gång o hålla sig till Big Mac, McFeast, cheeseburgare o kanske El Maco bara för att den e så god o populär:D
Sluta helt med allt friterat utom Pompa!

Aja nu kommer ja inte på så mkt mer att skriva, men köpendlingen e ju en klassiker :P

Piece!

Det här var det bästa jag läst på länge! helt klart värd sin tid att läsa igenom! (till er som tryckt er direkt till slutet för att se vem skrev sist)

Utrota gurkan, löken och all annan djurmat!! vi går väl till macken för att äta djur, inte deras mat?? sallad kan man äta sen efter 50 när kolesterolet slår i taket..:)

är dubbla cheesburgaren utrotad i sverige?? Haha, äntligen har man lite nytta av att finland är så konservativt, åt en sådan senast i helgen!

tycker du att det är för genant att beställa er hamburgare utan grönsaker och gurka, så beställ en "jordan". vad menas då med det? Jo en äldre dam, modell förmögen, kom en gång in till vår mcdonalds och ville beställa en hamburgare till sin hund Jordan, men han tyckte INTE om sallad, så hamburgaren skulle bara bestå av hamburgae, dvs bröd, kött och ost, det enda man behöver. nå, kärringen kom flera gånger till macken och beställde hamburgare till sin hund jordan, som troligen inte ens fanns, enligt ögonvittne åt hon upp hamburgarna själv. Detta ledde till att personalen numera vet vad en "jordan-hamburgare" är. Så nu kan jag och alla andra köttätare enkelt gå till kassan och beställa en "quarter pounder modell jordan", och kassadamerna förstår direkt vad som menas, medan de o-invigda gräs-ätarna bredvid inte har en aning om vad man gör! hur genialt som helst!

jag tycker att "jordan" borde bli ett specialtilläg som kan läggas till i måltidsnamnet på ALLA mcdonalds i hela världen, inte bara i den lilla Macken på Prismas parkering i lilla Jakobstad.. så ta ert ansvar, skola er lokala Mcdonaldspesonal till att börja servera JORDAN måltider!!

Over and Out// Jonathan

Senast ändrad:
ja kan säga en sak, en lunch i backen eller middag efter backen tillsammans med mr henrik harlaut består gärna av en big mac & co. e'dollo är stamkund på alla snabbmatkedjor i hela världen. O man kan ju itne klaga på hans skidåkning? en tanke bara :)

OLLERIXON sa:
Martiiin sa:
OLLERIXON sa:

- 38 CHEESE!

FRED UT!
Om jag inte minns helt fel så är det filmat med en sån där kamera modell äldre, high 8 elr vad heter det?
Men jag kan försöka, måste lägga in text för man hör inte så bra heller...
I will do my best!
Det är inte det klippet där de köper 100 cheeseburgare och delar ut till folk i skolan för att de inte orkar äta mer? Annars har de nog rekordet...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp