Superpark
Aktiv medlem
Tråden om splitboards!
Haha, ja det är ju helt sant så klart, det var mer en hypotetisk fråga, förstår ju själv att det är ju inte den brädan man väljer om man ska ut i parken och stöka. Det är mer att man man vill ha en bräda som passar så brett över berget som möjligt (samtidigt som man förstår att rimligheten att hitta en sådan bräda är minimal.) men går jag till mig själv föredrar jag en mer lekfull bräda framför dom rena puder/pist plankorna.williamw sa:Såhär spontant utan någon erfarenhet låter det helt galet att dra en splitboard i så stora hopp. Tänker mig isiga landningar och en bräda som går sönder utav bara fan :D Men den håller säkert för mer än man tror, hehe...CustomX sa:Tack! rätt lekfull ändå med andra ord? Hur funkar den att hoppa med? skulle du kunna dra den i svarta linjen i Åre? Funderar på en 162:a för få lite bättre puderegenskaper..Swedish-banana sa:Angående K2 Panoramic så har jag en själv. Jag tycker det är riktigt bra. Tillräckligt hård för att kunna köra riktigt snabbt men samtidigt är det tillräckligt mjuk för att kunna göra presses/butters med den.
Jag kör 158:an, är själv 180cm lång och väger 73kg.